27 ביולי 2024 9:09
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המתכון הכפרי שלי לפסטיבל "מהשדה אל הצלחת".

 

פסטיבל "מהשדה לצלחת", פסטיבל קולינארי-חקלאי בצפון הנגב, 30.5-8.6, בסופי השבוע.

פסטיבל האוכל החקלאי "מהשדה לצלחת", אשר מתקיים השנה לראשונה ביוזמת עמותת התיירות שקמה בשור, יציג את הקסם והטעמים שבמקומות מיוחדים אלה, אשר בכולם אפשר למצוא את חומרי הגלם האופיינים לאזור – תפוחי אדמה ובטטה, גזר ועגבניות, בצל ועשבי תיבול, גבינות, שמן זית ועוד. בפסטיבל יתקיימו סדנאות בישול אינטימיות, ארוחות בראנץ' עשירות, שוק איכרים, קולקציות מפתיעות של מאפים ולצידם המון חוויות חקלאיות – קולינריות לכל המשפחה, בהן יוכלו המשתתפים לחוות את התהליך שעוברים גידולי האזור מהשדה לצלחת ולהכיר את האנשים שעומדים מאחוריהם.

במסגרת הפסטיבל ניתן לפנות ישירות לכל אחד המקומות וליהנות ממסע מרתק של טעמים, או להצטרף לסיורים מודרכים "מהשדה לצלחת", אשר יובילו את המטיילים במסע של טבע וטעימות, וייצאו מידי שישי מצומת בית קמה וצומת יד מרדכי. בהרשמה מראש. מחיר מוזל ללנים באזור. 

באתר הפסטיבל ניתן למצוא פרטים מלאים אודות הפסטיבל, חוברת מתכונים על בסיס תנובת האזור שהופקה במיוחד לפסטיבל, אתרי לינה והרשמה ל'סיור מהשדה לצלחת'  – www.habsor.co.il

המתכון הכפרי שלי לפסטיבל "מהשדה אל הצלחת".

דואט בטטה ודלעת מקורמלים בדבש בנגיעת טחינה

אדמת הנגב עשירה בחלקות ומניבה מפרי האדמה, המתכון הזה מחבר את כל הקצוות והוא נבנה במיוחד לקראת פסטיבל "מהשדה אל הצלחת "

מדובר על דלעות ובטטות

החומרים לדלעת מקורמלת

פלח דלעת

2 כפות דבש יד מרדכי

כפית סוכר חום

כפית מיץ לימון

קורט מלח

4 עלי מרווה

קורט קינמון

פלפל שחור גרוס

ההכנה של הדלעת

חותכים את הדלעת לאצבעות

מערבבים את החומרים בקערית. מערבבים ומצפים את הדלעת בתמיסה.

מכניסים לתנור חם 200 מעלות ל 30-45 דקות.

 

החומרים לבטטה מקורמלת

1 בטטה בינונית

כף גדולה שמן זית

מלח גס

כף שטוחה טחינה גולמית

כפית שטוחה דבש יד מרדכי ( עדיף טעם ג'ינג'ר)

ההכנה

מחממים תנור טורבו לחום מכסימלי

מקלפים את הבטטה, לחצות לפלחים לאורך

לערבב עם שמן הזית.

להניח על ניר כסף על הרשת בתנור כולל שאריות השמן.

טורבו חום 200 מעלות לפחות

10 – 15 דקות שיהיה מוכן למבחן דקירה.

לטפטף טחינה גולמית ולהגיש

הצעת הגשה

מכינים מבצק פוקצ'ה זלבייה במחבת עם שמן זית מהנגב

( מרדדים בצק שתפח פעמיים לעיגול ומטגנים משני צדדים)

יוצקים על הבצק שמן זית ודבש

מניחים את הדלעת והבטטה המקורמלות

מגישים עם מבחר גבינות מהנגב ועלי בייבי

בהגשה מזליפים טחינה ורצוי עוד דבש…

בתיאבון

פעילויות במסגרת הפסטיבל

השף רודד ממושב שרשרת מציע סדנאות בישול בביתו, בהן שולבו ירקות שמגדלים חקלאי המושב, עדי לגזיאל –שי מציעה מחדר קטנטן בקיבוץ נירים שלל מאפים וארוחות בראנץ' נפלאות, בקונדיטוריה "העוגיות שלי בבית של סבתא טינה", שמעוצבת באווירה נוסטלגית, מציעה גלית קולקציה של  קישים, לחמים ופוקאצ'ות עם ירקות מהחממות של אביה ושל חקלאי האזור, ב"מטעמי קוצ'ין" שבמושב נבטים יוגשו ארוחות ביתיות מהמטבח הקוצ'יני העשיר בטעמיו וב"חצר של אורה" במושב כפר מימון נצא לסיור בבוסתן ובו 80 סוגי פירות אקזוטיים מהם נלמד להכין ריבות. בחוות "אל היען" יוגשו ארוחות המבוססות על תנובת החווה והאזור בהן מנת ביצי שלו מלהקת השלווים שגדלה בחווה. מלבד הארוחות יחגגו שם את הפסטיבל במסיבה עברית בסגנון 'בירה ונשירה'.

בחצר ביתה של יונה, ב"חוויית יונה" במושב פדויים, תתקיים סדנה של קציר שיבולים באמצעות מגל, טחינה באבני ריחיים וגיבון גבינות ובסופה-ארוחה מעשה ידיה, ב"שביל הסלט" יתקיימו סיורים חקלאיים בחממות ובסופן-סדנה להכנת פסטו ביתי טרי טרי. פלפלים, מלפפונים, סלרי ועוד שיקטפו המטיילים בחממות של חוות הירקות שקד יככבו בסלט ובפוקאצ'ה שיכינו בעצמם ומסע מסחרר חושים בשדה התבלינים הענק "מבוך מרים" במושב ניר משה יסתיים בחליטת לימונדה ביתית מרעננת. את מטעמי המטבח הבדואי באזור יציגו במרכז ג'ו אלון, בחוויה ייחודית אשר תתחיל בסיור גששות ותסתיים בארוחת מטפונה עם תוספות מפנקות וקפה מריר. בחוות נעמ"א יהיו סדנאות גיבון, הגמעת טלאים ויריד אורגני לתוצרת המשק ובמרכז המבקרים של דבש יד מרדכי יתקיימו סדנאות בישול מתוקות והצצה לחיי הדבורים. מסעדות האזור, מידס בברור חיל, פטגוניה באור הנר ולה פרובינציאל במושב גיאה יציעו בשני סופי השבוע של הפסטיבל מנות מיוחדות שהכינו עם חקלאי האזור ומתוצרתם. בשבת, 08.06 יתקיים שוק איכרים מקומי במתחם מוזיאון המים בקיבוץ ניר עם שיציע ממיטב תנובת האיזור : ירקות טריים, ריבות, גבינות, שמן זית ועוד. במקום תתקיים הצגת הילדים אליעזר והגזר –הכניסה חינם.

בחוות נעמה
בחוות נעמה
העוגיות שלי בבית של סבתא טינה"

במסגרת הפסטיבל ניתן לפנות ישירות לכל אחד המקומות וליהנות ממסע מרתק של טעמים, או להצטרף לסיורים מודרכים "מהשדה לצלחת", אשר יובילו את המטיילים במסע של טבע וטעימות, וייצאו מידי שישי מצומת בית קמה וצומת יד מרדכי. בהרשמה מראש. מחיר מוזל ללנים באזור. 

שתפו את הפוסט!