27 באפריל 2024 4:02
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רֶשִימוֹ Reshimo מחול בביצוע להקת המחול ורטיגו

להקת המחול ורטיגו גאה להציג – בבכורה:

רֶשִימוֹ Reshimo 
כוריאוגרפיה: נעה ורטהיים

ירושלים – יום ה', 20.2.2014,  בשעה 20:30, תיאטרון ירושלים

תל אביב – יום ב', 24.2.2014,  בשעה 21:00, מרכז סוזן דלל

תל אביב – יום ג', 25.2.2014, בשעה 21:00, מרכז סוזן דלל

צילום מעיין חותם


להקת המחול ורטיגו מעלה בימים אלה את הבכורה לעבודתה החדשה של נעה ורטהיים, 'רֶשִימוֹ'  Reshimo

רֶשִימוֹ – רושם של הדבר, שנותר בנו פנימה, לאחר הסתלקותו.  מושג קבלי שמהותו הינה: רושם האור – הקו הדק המשוך על הכלי, שנותר עם הסתלקות האורות.  ההתגלות של מה שנותר בחלל הפנוי.  המסע בחלל הפנוי הוא הזמן בו הנפש מזומנת לכל.  הרשימו מעורר את התשוקה למצב העתידי.

בעבודתה החדשה עוסקת הכוריאוגרפית נעה ורטהיים במעברים בין התנועה האינסופית, הכאוטית, המופשטת, לרגע הקונקרטי.  מתחקה אחר היש הראשוני, הנסתר, ומעוררת מתוכו תשוקה אל מה שתחום בזמן ובמקום.  היא מכלילה את המרווח וההמתנה כמהות חיה בתהליך בריאה.  במקצב מלא חיות ומשחק היא מתבוננת מחדש במצטבר והרוחש בקרבה של השהות.  מייצרת חלל פנוי מחוקיות בתוך ההוויה, המשמש מגנט לחיפוש אחר רגש, ידע ויצירה.

כוריאוגרפיה:                            נעה ורטהיים

ע. כוריאוגרפית, יוצרת שותפה: רינה ורטהיים-קורן

רקדנים ושותפים ליצירה:          שון אולס, איל ויזנר, אמי וילונסקי, יובל לב,
תומר נבות, מריה סלבק, מיכה עמוס, יעל ציבולסקי

מוסיקה:                                   רן בגנו

עיצוב  תלבושות:                       רוזי כנען

עיצוב במה ותאורה:                               דני פישוף – מג'נטה

אורך המופע:                             כשעה

לפרטים ורכישת הכרטיסים:   www.vertigo.org.il

 

הבכורה החדשה הינה שיאה של שנה פוריה במיוחד בה חגגו הלהקה ומייסדיה 20 שנות פעילות, ופתיחתה של שנה רווית עשייה בה תסייר הלהקה ברחבי הארץ עם המופע החדש, ובקיץ תתכבד הלהקה לפתוח שלושה פסטיבלים חשובים בתחום התרבות: פסטיבל מרסיי בצרפת,American Dance Festival  בארצות הברית ופסטיבל נאפולי באיטליה.

לאחרונה אף זכתה הלהקה בפרס שרת התרבות לביצוע של להקה במחול אמנותי לשנת 2013.

לאחר מופעי הבכורה ירושלים ותל אביב, תצא הלהקה לסיבוב הופעות ברחבי הארץ עם המופע "רשימו".

 

לפרטים נוספים, הילה לדלסקי בהט, "לינה בלס יחסי ציבור",  03-6498363

 

'רשימו' – המופעים הבאים

 

  • נתניה –  יום ד', 12.2.2014, בשעה 20:30 היכל התרבות בנתניה
  • יבנה – יום ה', 27.2.2014, בשעה 20:30, היכל התרבות ביבנה
  • באר שבע –  יום א', 2.3.2014, בשעה 20:30, היכל התרבות בבאר שבע
  • תל אביב –  יום ה', 13.3.2014, בשעה 21:00, מרכז סוזן דלל
  • תל אביב –  יום ו', 14.3.2014, בשעה 22:00 , מרכז סוזן דלל
  • עמק יזרעאל –  יום ד', 19.3.2014, בשעה 20:30 אולם תרבות עמק יזרעאל
  • כרמיאל – יום ה', 20.3.2014, בשעה 20:30, היכל התרבות
  • חוף הכרמל –  יום ב', 24.3.2014, בשעה 20:30, אולם התרבות חוף הכרמל
  • מודיעין – יום ג', 29.4.2014, בשעה 20:30, היכל התרבות במודיעין
  • גני תקווה – יום ה', 1.5.2014, בשעה 20:30, היכל התרבות מרכז הבמה

אודות להקת המחול ורטיגו

להקת המחול 'ורטיגו' הינה להקת מחול עכשווי, המהווה מקום מפגש פיזי-אנושי לאמנים ולקהל.  ורטיגו לוקחת את הצופה, בכל פעם מחדש, למסע בלתי צפוי, מרגש ומאתגר במחוזות בלתי מוכרים.

להקת המחול ורטיגו נוסדה על ידי נעה ורטהיים ועדי שעל בירושלים בשנת 1992.  הלהקה זוכה להכרה וביקורת מצוינת בקרב אנשי מקצוע והקהל הרחב, ואף זכתה להוקרה ופרסים על יצירותיה וביצועיה.

להקת המחול ורטיגו רואה בעצמה יוצרת אמנות הבאה במגע עם הנוף התרבותי-חברתי בתוכו היא פועלת.  ורטיגו יוצרת שפה אמנותית תנועתית כאמצעי ליצירת מגע בין אנשים, קבוצות, קהילות ומעגלי חברה בכל העולם.

הלהקה מייצגת את ישראל בפסטיבלים החשובים בעולם, יוצרת קופרודוקציות עם מיטב להקות המחול בארץ ובחו"ל ומשמשת כסוג של שגרירה המייצגת את האמנות הישראלית במיטבה.

הלהקה מתאמנת בסטודיו שלה במרכז ז'ראר בכר בירושלים וכן בורטיגו- כפר האמנות האקולוגי בעמק האלה.

ורטיגו – כפר האמנות האקולוגי

לפני חמש שנים קהילה בת קיימא של אמנים ואנשי סביבה הקימו את כפר האמנות האקולוגי ורטיגו בעמק האלה, בקיבוץ הל"ה, מדרום לבית שמש במבואות ירושלים.  מטרת הכפר הינה לעורר מודעות אמנותית וסביבתית ולהגביר את המעורבות החברתית מתוך אחריות לשלום כדור הארץ.   הכפר מאפשר הכשרה אמנותית וסביבתית לכלל האוכלוסייה בכל גיל, מהארץ ובחו"ל באמצעות סדנאות, השתלמויות, אימונים מרוכזים, הופעות, תערוכות ופסטיבלים.

כפר האמנות האקולוגי הינו מרכז תרבות כפרי הלומד ומלמד את הקשר שבין תנועה לאדמה ומציע מודל לחיים אלטרנטיביים: מרכז שנבנה באדמה, פועל באמצעות אנרגיה חלופיות, מחויב למחזור זבל, שירותי קומפוסט וכד'.

אלפי מבקרים מהארץ ומהעולם עוברים מדי שנה השתלמויות וסדנאות בכפר בנושא בנייה אקולוגית, קיימות ותנועה.

כוח האיזון

'כוח האיזון' הינו פרויקט משולב לאנשים נכים ושאינם נכים אשר התפתח בשנים האחרונות לפעילות משולבת בתחום של תנועה ואקולוגיה.  ורטיגו משלבת בפעילותה בכפר האמנות האקולוגי של הלהקה בקיבוץ נתיב הל"ה, נכים בעלי מוגבלויות מסוגים שונים: פיסיות, מוטוריות, קוגניטיביות, לקויי ראיה וכבדי שמיעה יחד עם אנשים שאינם נכים  – בני נוער ובוגרים מהארץ ומחו"ל, בפעילויות שונות.  מטרת הפרויקט הינה מתן שוויון בהזדמנויות לנכים ושאינם נכים להיפגש כשווים במרחב ולאפשר להם להתנסות ולהכיר זה את זה לחקור, ללמוד ולחוות במשותף את נושא התנועה והאקולוגיה על הדמיון והשוני שבין האוכלוסיות . הפרויקט בא לידי ביטוי בסדנאות שונות, פעילויות, הנגשת הכפר לנכים ובעלי מוגבלויות.  בשנת 2012 התבשרה להקת המחול ורטיגו כי זכתה ב 'פרס רודרמן למוגבלויות לשנת 2012'.  המיועד למיזמים חדשניים הפועלים לקידום מלא של בעלי מוגבלויות בחברה.

תוכנית 'מסע' ורטיגו

תכנית במסגרת פרויקט מסע של הסוכנות היהודית, לסטודנטים מחו"ל המגיעים לירושלים ללמוד בורטיגו לתקופה של 5 חודשים, בשני מחזורים: אוקטובר ופברואר.

תכנית 'מסע'- 'ורטיגו' הינה תכנית ייחודית לרקדנים אשר מגיעים מכל קצוות תבל להתגורר בעיר ירושלים, לעבור את תכנית ההכשרה של ורטיגו לרקדנים בסטודיו במרכז ז'ראר בכר, לחיות את ההווי המיוחד של העיר יחד עם הקולגות הישראלים שלהם, יחוו ואף לזכות להתנדב בכפר האקולוגי של ורטיגו  בעמק האלה המהווה מודל לחיים אקולוגים.  בלהקה מאמינים כי מירושלים ומתוך האמנות הבינלאומית שתיווצר במקום, יצאו שגרירים טובים יותר לעיר ולמדינה עם חזרת הרקדנים לארצותיהם וגם הרקדנים הישראלים יזכו להיכרות עם רקדנים מהעולם ויצירת חוויה בינלאומית.

מעבדת תרבות ורטיגו מטה יהודה
מעבדת פיס תרבות כפר האמנות האקולוגי הינה מרכז מחקר ויצירה רב תחומי שפועל כחלק מכפר אמנות אקולוגי בנתיב הל"ה.   המעבדה הוקמה ביוזמת מפעל הפיס במסגרת פרויקט מעבדות תרבות.  המעבדה קמה מתוך רצון לאפשר מפגש "יוצר" בין אמנים תחומים שונים.

בית הספר למחול

בית הספר למחול של ורטיגו הוקם בירושלים בשנת 1997 לצד להקת המחול ורטיגו.  בית הספר ממוקם בז'ראר בכר בירושלים ומונה כ-250 תלמידים.

מטרות בית הספר- חינוך והכשרת תלמידים בתחום אמנות המחול, הכשרת עתודת רקדנים ללהקת המחול ורטיגו וכן עידוד ומתן הזדמנויות לתלמידי מחול מיעוטי יכולת.

שתפו את הפוסט!