26 באפריל 2024 3:46
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הנבחרת הקולינארית של ישראל זכתה בשתי מדליות ארד בתחרות בלוכסומבורג

 

נבחרתה הלאומית של ישראל שבה לארץ עם 2 מדליות ארד מהמונדיאל הקולינארי הבינלאומי שהסתיים בשבוע שעבר בלוקסמבורג.

 

נבחרת איגוד השפים הישראלי בראשותו של נשיא האיגוד  וקפטן הנבחרת השף חי שוורץ הביאה את ישראל להישג היסטורי, 2 מדליות ארד, אחת במטבח הקר ואחת במטבח החם, במקצה הנבחרות הלאומיות,בתחרויות קולינאריות מהיוקרתיות והקשות בתבל וכל זאת לאחר 20 שנה ששום נבחרת ישראלית לא הצליחה להביא הישג דומה .

הרכב הנבחרת

חי שורץ –נשיא האיגוד וקפטן הנבחרת – שף רישתי  חב 'ISS CATERING

יוסי סקורי – שף מסעדת סאן מרטין חב' –  ISS CATERING

תמיר גל שף חב   ISS CATERING

שף עידן הלפרין  יועץ קולינארי

שף קונדיטור שלומי פדידה שף ראשי חב' רולדין

אבי פטל שף ביח' רוטשילד חיפה

דר' סרחיו ברוידו מומחה לבישול מולקולארי

גנאדי מנוסיס שף ביח' קפלן רחובות

אלון ארליך שף חב' תנובה

אבי סיגוואי שף צה"ל

הנבחרת הישראלית הכינה 42 מנות במטבח הקר ומאה מנות במטבח החם, שנמכרו כולן במסעדת האומות בתחרות.

 

כל הצילומים צולמו על ידי גנאדי מנוסיס

איגוד השפים הישראלי הוקם בשנות ה- 60 כעמותה רשומה (מלכ"ר) במטרה לשמש ארגון מקצועי לשפים,טבחים ומגדנים בישראל,לקידום האינטרס הלאומי בתחום הקולינרי,לייצוג מדינת ישראל בתחום הקולינארי בעולם.ובמטרה לשמור ולקדם את האינטרסים של ציבור השפים בישראל.

 

איגוד השפים הישראלי הוא האיגוד הוותיק ביותר במדינה,הוא מונה מעל 750 חברים, הוא הנציג הרשמי הישראלי היחידי באיגוד השפים הבינלאומי. והוא הארגון הרשמי היחידי שמוכר על ידי משרדי התמ"ת החוץ והתיירות לייצוג מדינת ישראל.

 

מונדיאל הבישול הבינלאומי מתקיים אחת לשנתיים. בגרמניה, במסגרת תחרות גביע העולם בבישול ובלוקסמבורג,במסגרת תחרות אליפות העולם בבישול. השנה התקיימה תחרות אליפות העולם בבישול, בה השתתפו 53 מדינות ומעל 2400 טבחים קונדיטורים ושפים ובניהם שפים בוגרים במקצה הנבחרות הלאומיות, פרחי טבחים, במקצה הנוער ושפים במדי צבא מ- 8 צבאות.

כולם התחרו על המקומות הראשוניים במונדיאל הבישול הבינלאומי שנערך בפעם  ה- 11  ב- 44 השנים האחרונות בלוקסמבורג בחסותו של איגוד השפים הבינלאומי.

 

את תואר האליפות במקצה הנבחרות הלאומיות גרפה נבחרתה המדהימה של סינגפור עם 2 מדליות זהב , צבא שוודיה ניצח במקצה הצבאות בירי ארטילרי של 2 מדליות זהב. ונבחרתה הצעירה של שוויץ הוכיחה לשאר נבחרות הנוער שהיא הטובה בעולם, כשהצטרפה למועדון הזהב עם 2 מדליות זהב משל עצמה.

 

"הנבחרת הישראלית מנתה שישה שחקנים:ארבעה שפים בשלנים,שף קונדיטור אחד וד"ר לכימיה,מומחה מולקולארי.

"הנבחרת עבדה קשה מאוד" מסר השף חי שוורץ והוסיף "התחרות הייתה מאתגרת מאוד מקצועית.ומתישה פיזית ועם כול הקשיים היא הצליחה להישאר מגובשת כקבוצה ולהגיע להישג היפה של שני מדליות ארד".

שתפו את הפוסט!