26 באפריל 2024 12:59
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מפגש עם יקב בנימינה במסעדת סרדיניה והייננים החדשים לקראת החג

 

יקב בנימינה שהוקם בשנת 1952 מוכר לדור שלי ושקדם לו כיקב "עליעז" אבל השנים חולפות מהר, מהר מדי והכרמים מתפשטים, סוגי הענבים מתפתחים , והארץ הזו בורכה בגפנים וכרמים המניבים יין.

היינות של יקב בנימינה ובמיוחד סדרת היוגב מוכרים לי זה מכבר.

היקב בחר להציג כמה יינות שיכולים להיות רעיון לשולחן החג במחיר שווה לכל כיס, ועשה זאת במסעדת סרדיניה החדשה עם הייננים החדשים שלו, יפתח פרץ היינן הראשי של היקב.
בוגר תואר בגידול כרמים וייננות מהפקולטה לחקלאות הממשלתית במילנו. כשלצידו יעל סנדלר שהגיעה זה מכבר מאוסטרליה , ייננית ביקב החל משנת 2014, בוגרת תואר שני באנולוגיה מאוניברסיטת אדלייד באוסטרליה ולימודי סומלייה ב WSET – Wine and spirits education trust בלונדון.

DSCN4583A

אז כפי שאתם מבינים יין משלהם לא היה על השולחן, פרט לתירוש מוסקט שיצא מהמכלים עוד בטרם הפך ליין בשיא טעם הענבים, קר כקרח וטעים כמו התקרובות והגבינות הצרפתיות שסרדינה הניחה על השולחן. אומר יפתח: המוסקט הוא מכרם מירב שעל הגלבוע. לאחר הבציר, הענבים נסחטו ביקב בעדינות והועברו לשיקוע של 48 שעות במיכל מקורר. לאחר מכן ביצענו שפיה והתססנו את התירוש. מספר ימים אח"כ כאשר היה בערך 5 אחוז כהל הוצאנו לבקבוקים ושמנו בפריזר. דליקטס, חבל שלא מוכרים ככה.

 DSCN4584

DSCN4591A

DSCN4571A

אז היקב לא בחר להציג את סדרות הפרמיום שלו לחג אלא דווקא את אלו במחיר לכל כיס, הסדרה "   TEVA " היא סדרה כזו , יין צעיר בלי אמירה מיוחדת. מסדרה זו לגמתי בערב היפואי הזה את המוסקט, יין לבן חצי יבש שלא נאכלו בו הסוכרים עד תום ולכן יש לו מתיקות שובבה ומרעננת. יין קליל ממוסקט אלכסנדרוני משפלת יהודה, מתאים לפתוח בו את הארוחה .

 DSCN4597A

יחצ
יחצ

היין השני זו סדרה מתקדמת יותר " BIN " גם בסדרה זו היינות צעירים , בכלל יין ויוניה אינו יין של חביות ושנות ותק זה יין מהמיכל לבקבוק ולצרכן, הכרמים נמצאים בשומריה שבנגב. הענבים נבצרו בבציר לילי והובלו צוננים במהירות ליקב. לאחר הפרדה מהשזרות ומעיכה קלה הם נסחטו והתירוש הועבר לשיקוע טבעי קצר למשך הלילה. לאחר הצללת התירוש הוא עבר למיכלי תסיסה והותסס בטמפרטורה של 16 מעלות צלזיוס. בסיום התסיסה היין עבר סדרה של שפיות עד שלב הבקבוק.

DSCN4600A

DSCN4579Aש

היין פירותי ומענג את החיך. פרחוני עם סיומת נעימה, יין כזה יגמר מהר בשולחן החג.

היין זכה בתחרות אשכול הזהב 2013 וכן בתחרות Best Value 2013 מה שאומר שיש תמורה לערך.

עוד יין מסדרת הסדרה "   TEVA " הוא השירז 2012 יין אדום יבש מיוצר מענבי שיראז שנבצרו בכרמי היקב בעיקר מאזור הגליל ומעט משפלת יהודה. היין בעל אופי פירותי עסיסי, מעט מתובל ומעושן. אישית לא אהבתי, היין היה לי עם סיומת מרירה וחמיצות גבוהה, לגמתי כבר שיראז מוצלח יותר.

DSCN4608ש

מאידך כשמתקרבים לסדרות הגבוהות כמו " יוגב " זו הסדרה שאני צורך בבית. כאן לגמתי קברנה סובניון עם פטי וורדו. יין עגול, חמאתי פירותי בטעמי דבדובן, אניס ופריחה, יין יוגב קברנה סוביניון פטי ורדו מיוצר מ-80% קברנה סוביניון מהגליל והגולן ו-20% פטי ורדו מכרמי היקב אשר בגלבוע. שילוב שנעשה לראשונה בבציר. עצמת הצבע והטעמים של הפטי ורדו תורמת ליין ומובילה את סגנונו ליין מקורי ומפתיע.

DSCN4615A

יין מעולה אהבתי מאוד

 

 DSCN4605A

מהפרמיום לגמתי יינות מסדרת" רזרב " בנימינה רזרב מבטאת את הקשר העמוק של היקב עם האדמה ומשקפת את ייחודיותו של כל אזור גידול ענבים. הסדרה מורכבת מיינות זניים בלבד, כאשר הענבים עבור כל יין מיינות הסדרה נבצרים מכרם אחד או מספר כרמים ובלבד שיהיו באותו אזור גידול. השיראז שלגמתי מסדרה זו , זה כבר סיפור אחר, נכון ערך עלות שונה אבל זה כבר יין ראוי. הענבים נבצרו בכרמי היקב הנטועים בשני אזורים סמוכים: בגליל העליון בעיקר מאזור כרם בן זמרה ועלמה, על שילוב של קרקע בזלתית עם אדמת טרה רוסה על גיר קשה, קרקע בעלת אוורור יעיל לבית השורשים. ובדרום רמת הגולן – על אדמה בזלתית פוריה ועמוקה עם אבניות משתנה. אזור הגליל העליון מתאפיין באקלים קריר- במהלך הקיץ הלילות קרירים והימים חמים וברמת לחות נמוכה באוויר. בדרום רמת הגולן מאופיינת תקופת ההבשלה בימים מלאי שמש בעלי עומס חום כבד ולילות קרירים ויבשים. תנאים אלו מאפשרים הבשלה ארוכה והתפתחות טובה של רכיבי צבע הענב וחומרי הארומה והטעם..

14 חודשים בחביות עשו לו טוב והוא גם זכה בתחרות אשכול הזהב השנה מה שאומר שיש לו ערך טוב לקונה .

DSCN4610A

DSCN4620A

עם הקינוחים של מסעדת סרדיניה שנרכשה על ידי אייל סבן ועברה הסבה מסוימת לקו הקולינרי שלו, הוגש יין הקינוח הנפלא של יקב בנימינה. גיוורץ או גוורצטרמינר איך שתרצו לקרוא לו, הרבה זמן הוא לא ישאר על שולחנכם כמו הקינוחים.

DSCN4634Aש

DSCN4630A

יין בנימינה רזרב גוורצטרמינר עשוי מ-100% ענבי גוורצטרמינר שנבצרו בכרם הנמצא בגליל התחתון למרגלות הר תבור. הכרם נטוע על אדמת סחף חרסיתית שעל מצע גירי. האזור מצטיין בלחות נמוכה ובזרימת רוחות טובה בין שורות הגפנים, בימים מלאי שמש ולילות קרירים.

 DSCN4562A

מסעדת סרדיניה הינה טרטוריה איטלקית קלאסית הממוקמת בככר קדומים הקסומה שבלב הפיאצה של יפו העתיקה.

שתפו את הפוסט!