27 באפריל 2024 13:07
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסטיבל טעמים בעמקים 2016

 

חום הקיץ חלף, החורף כבר כאן, השדות ירוקים, פריחה כמה נעים לטייל בארץ, בעמקים לחלוף על פני מקווי מים זורמים והפתח למקומות שמארחים זו השנה ה12 את החגיגה הקולינרית והתרבותית הזו של "פסטיבל טעמים בעמקים".

סטריפ

חווית "טעמים בעמקים"  17-28.1.2016

חג הטעמים בעמקים. חוויה של תוצרת חקלאית טרייה המוגשת במסעדות המובחרות באזור עמק יזרעאל, לצד יינות מיקבים מקומיים בנוף השדות הירוקים.

עשרה ימים של חגיגות שעוברות ממסעדה למסעדה, בין היקבים, בסיורים מודרכים ובסדנאות בקניונים.

מסורת פסטיבל טעמים בעמקים מציעה בשנה ה- 12, לצד הארוחות והאירועים הקולינריים
במסעדות המובחרות , סדרת מפגשים מעניינים עם החקלאים העובדים בשדות, בסיורי הכרות עם חקלאות שנות ה- 2000. חוויה של צבע, טעם, ריח וצליל. תערוכות אומנים במסעדות וביקבים, הרכבים מוזיקליים מקומיים ינעימו את זמן המבקרים, טעימות מתוצרת העמק- יין, דבש, שמן זית לצד ירקות ופירות טריים .

מתי??

בט"ו בשבט
17 עד ה- 28 בינואר 2016

 ??????????

כבר כמה שנים שאני יוצא לסיורים המקדימים על מנת לחוות, לטעום, ללמוד ובעיקר לדווח לכם על החוויות שלי בצמוד להמלצות.

איך שתצאו מוואדי ערה בואך מגידו העמק נפרס לעינכם ואם באתם בכביש שש עם הירידה ליוקנעם אתם כבר בעמק.

כל הדרכים מובילות לטבעון או בעצם בוא נעלה לרכב ונסע בכבישים 75 ו 66 ועוד…

רק חשוב להזכיר כי ברוב המסעדות המבצעים לא מתקיימים בסופי שבוע ושבתות ולכן צריך להתעדכן.

את הסיור התחלתי במסעדת הפינת האוכל ( כשרה) החדשה בטבעון, רק חצי שנה היא שם וכבר אנשים נוהרים לשם או לארוחות עיסקיות ( כ 56 ₪) או לקחת הביתה ממיטב מעדני האוכל המוכן העומד בזימן בריאות וחומרי גלם בריאים. כעת חנוכה אמנם אבל זה מה שמאפיין את המקום, לביבות וקציצות עדשים, מנגולד, חוביזה, קינואה, כרוב, בטטות ותפוחי אדמה. טעמתי את הקינואה ואת הבטטות והמנגולד מעולות! טעמתי עלי פילו ממולאות בירקות, כדורי בשר, סלט סלק ואפילו בורשט. וליד יש לחמניות מעולות בריאות ומטבלים. וכן שוב יש כאן הכל לקחת הביתה , עוף, ממולאים, בשרים תוספות סלטים קישים ועוגות וקינוחים. אז תשימו וויז ותגיעו לככר בן גוריון בטבעון, אטיקה תחכה לכם שם.

פינת האוכל

פינת האוכל

פינת האוכל 1

קרדיט צילום רקפת עברי

פינת האוכל הוקמה בטבעון לפני כחצי שנה. מסעדה-מעדנייה,בשרי-צמחוני-טבעוני/אוכל לקחת/לשבת בנחת.

אנחנו מכינים אוכל בייתי ואיכותי עם שימוש מרובה בירקות עונתיים ועשבי בר, ממרחים,עוגות,עוגיות,ופריטי מעדנייה מובחרים.

במקום נערכים סדנאות בישול וערבי תרבות.

לכבוד הפסטיבל: ארוחת טעימות של פינת האוכל-89 ₪

רחוב הכלניות 1,קריית טבעון
טל': 04-8222084
שעות הפתיחה הן שני עד חמישי    09:30-19:00
שישי                  09:00-15:30

 

 

אם מדברים על מסעדות לצהריים או ערב הייתי ממליץ בין היתר על בלה כאן תמצאו מטבח איטלקי ים תיכוני ממש בכניסה ליישוב. זו מסעדת שף ים תיכונית המציעה תפריט מגוון החל ממנות בשרים, דגים וירוקים ועד מנות איטלקיות מובהקות כמו פיצות ופסטות טריות הנעשות במקום בעבודת יד.

טעמתי כמה מעדנים החל מהברוסקטות המעולות, קריספי קלמרי ואבוקדו ( איזו הברקה), ניוקי ערמונים נימוח וטעים, ארטישוקים צלויים עם פרמזן ורוטב שמנת מדהים. טורטליני גבינות ברוטב מנגולד, פיצה בלה לבנה עם פטריות, כמהין ופיקורינו, שוט מרק ארטישוק ירושלמי ( לפיצוצים) ודג דניס ממש מצויין ששחה בשמנת ופטריות שימאג'י.

בלה

בלה

קרדיט הדס ניצן
קרדיט הדס ניצן

מסעדת שף בסגנון איטלקי ים תיכוני בניצוחו של השף עידן ליפשיץ, מציעה ללקוחותיה חוויה קולינרית ייחודית,טעימה ונעימה. מסביב למסעדה גן מרהיב ופסטורלי שמחבר את המקום לכפריות של העמק.
"על הבר של בלה" תמצאו אווירה מודרנית וצעירה בשילוב של מגוון ריחות וטעמים.

הכניסה למושב בית שערים, טל': 04-9830730
פתוח: א'-ה' 12:00 עד לקוח אחרון ( שני- סגור)
ו'- 11:00-15:30, 17:00 עד לקוח אחרון
שבת 12:00 עד לקוח אחרון

 

בשביל להוריד את האוכל אני ממליץ על טיול, הפעם המסלול מיוחד – ראס עלי או בשם מעיין ציפורי המקום שוקם על ידי "רשות ניקוז ונחלים קישון" ובשיתוף עם ילדי בית הספר היסודי הסמוך נבנו פינות חמד וקישוט בפסיפס, בכלל הרשות סללה דרך נגישה לאורך הנחל עד לטחנת הנזירים.

??????????

??????????

בתאריך 23.1 , 09:00-15:00,ייערך הפנינג חנוכת טיילת מונגשת המחברת בין
טחנת הנזירים וטחנת מרפוקה בכפר ראס עלי.

קרדיט לצילום אלון לויטה
קרדיט לצילום אלון לויטה

תחנות יצירה, דוכני מזון מקומי,שוק חקלאי מתוצרת מקומית,

הציבור מוזמן ללא תשלום.

איך מגיעים? בכביש 70-יגור-סומך פונים בצומת רכסים לכביש 762

וממשיכים עם השילוט לכיוון חוואלד וראס עלי

 

לעת ערב אני ממליץ על מסעדה בניחוח צרפתי, "שלו ביער" זה בעצם מוסד עם מוניטין ארוך בשנים והפסטיבל זו ההזדמנות שלך ושלנו לבקר שם

הלחמיות שטעמתי כאן זה כבר מעדן זה היה בטח בריוש, המשכתי עם סלט קיסר של חזה עוף מעושן, ביף בורגניון, דג סלמון על קרם שורשים, כבדי עוף בציר בקר על פיירה. וקינוחים סוף! אל תוותרו על עוגת הגויאבות!

שלו ביער

שלו ביער

קרדיט לצלמת הדס ניצן
קרדיט לצלמת הדס ניצן

בלב היער בין עצים ופרחים בקרית טבעון שוכנת לה שלו ביער– מסעדה אותנטית המתמחה בייצור עצמי ועבודת יד. המסעדה משלבת ניחוחות מענגים ושלווה קסומה.
את המקום מנהלים רוני וכפיר גליקו, ומטרתם העיקרית היא ליצור חוויית טעמים בשילוב אווירה מרגיעה וייחודית.
מסע הקסם הקולינרי שתחוו בשלו ביער מתבסס על המטבח הצרפתי איטלקי העילי-

Fine Dining

אליו מתווסף הניחוח הכפרי ועשבי התבלין הייחודיים שהמסעדה מגדלת בעצמה ושל הבשר המשובח שמיושן במקום.

כתובת המסעדה: שיכון אלה 2, קריית טבעון,

04-9831837

ב'-ה'  18:00 – אחרון הלקוחות

ו'        18:00–   00:00

שבת-  12:00-18:00

 

בפסטיבל משתתפים כמה יקבים אני ממליץ לכם על יקב טוליפ ועל היין מארה רד , בלנד של קריניאן, מורבדה, סירה שנשמר 8 חודשים בחבית.

??????????

ט"ו בשבט נבחר כחג הטעמים בעמקים, בעונת החורף כששדות העמק לובשים בגדי חג ומתקשטים בפריחת השקדיות עם שלל צבעי פרחי החורף, אודם הכלנית, לובן העירית, צהוב הסביון וורוד הרקפת. ט"ו בשבט נשזר בפעילות בחוות דרך התבלינים, נטיעות ביערות קק"ל ובמסלול חדש עם נגישות שפותחים רשות ניקוז קישון בין תחנת הנזירים לטחנת מרפוקה בראס עלי.

המבקרים מוזמנים להכיר את השפים במסעדות שיארחו לסדנאות שף, משתה מתמשך של טעימות ויינות משובחים. המסעדות יוציאו מהמזווה את התוצרת החקלאית הטרייה עמה מבשלים השפים במטבחים, בכל אחת מהמסעדות המשתתפות, יוזמנו הסועדים לטעימות יין, גבינות, שמן זית, דבש, זיתים וירקות מיוחדים, ביניהם: חסה הידרופונית, נבטים מסוגים שונים, אספרגוס, פירות העונה והכל תוצרת העמק.

הסועדים מוזמנים ליהנות ממנות שיכינו השפים מהתוצרת הטרייה של שדות העמקים המקיפים את המסעדות. בכל מסעדה אירוע מיוחד, שף מתארח, שוק איכרים, תערוכות ומוזיקה. מומלץ להתעדכן בחוברת שבאתר הפסטיבל ולהזמין מקום מראש. ארוחות מנה ראשונה+ עיקרית+כוס יין ב- 79 עד 109 ₪ .
במסעדות יוצגו יצירות של אמנים מקומיים בתערוכות צילום, ציור, קרמיקה, קליעת סלים ותחומי אמנות נוספים שיעמיקו את חווית הטעם ויחברו את הניחוחות לצבע ואסתטיקה.

המסעדות והשפים המשתתפים בפסטיבל: אדלה- רמת ישי, אוקטגון- נהלל, בלה – בית שערים, דורון בר און- היוגב, טנדוקה (כשר) – יקנעם המושבה, לימוזין- רמת ישי, נילי כהן מינץ – בית לחם הגלילית (כשר), פינת האוכל החדשה – קריית טבעון (כשר), קימל בגלבוע ושלו ביער – קריית טבעון.

באזור העמקים קמו בשנים האחרונות יקבי בוטיק, חווית "טעמים בעמקים" מעניקה הזדמנות חגיגית להכירם, וליהנות מתערוכות אמנות שיוצגו ביקבים, טעימות וסיורים מודרכים. היקבים המשתתפים:יקב הגבעה- קיבוץ גבע, יקב טוליפ -כפר תקווה, יקב סריג- מרחביה, יקב שדות- שדה יעקב.
יקבי בנימינה ייקחו חלק מרכזי בצד הקולינארי של הפסטיבל ויציעו במסעדות המשתתפות מגוון יינות מסדרות היקב כמו סדרת יוגב הצעירה, סדרת בנימינה רזרבה איכותית וסדרת אבני החושן היוקרתית. כך יוכלו המבקרים במסעדות במסגרת אירועי הפסטיבל ליהנות מתפריט יינות ייחודי שיבנו עם אנשי היין של היקב יחד עם השפים של המסעדות השונות בהתאמה לתפריט הקולינארי. המבלים יוכלו ליהנות ממגוון יינות יקבי בנימינה במחירים אטרקטיביים בכוסות ובבקבוקים.

הכניסה חופשית לאירועים שיתקיימו בקניון חוצות אלונים 20-21.1 סודות ממטבחי מסעדות הקניון, בשבת ה- 23.1 חנוכת שביל בין התחנות לאורך נחל ציפורי שהנגישו רשות ניקוז קישון לרווחת המטיילים. באירוע תחנות יצירה מחומרי טבע וחומרים בשימוש חוזר, דוכני אומנים ותוצרת מקומית ועוד..בסטריט מול ננעל את הפסטיבל עם סדנאות בישול בריא לכל המשפחה עם גילת רווה אור 28.1 ובשישי 29.1 יריד חקלאי מתוצרת מקומית עם בימת להקות צעירות מכל רחבי העמק הקרן הקיימת לישראל ישלבו את טיולי שישי שבועי המודרכים בימים הסובבים את ט"ו בשבט הוא חג קק"ל, הטיולים פתוחים לקהל ללא תשלום ויסתיימו באתרים המשתתפים בחוויית "טעמים בעמקים". עמותת התיירות בעמקים בשיתוף המועצה האזורית עמק יזרעאל, המועצה האזורית מגידו ומועצת רמת ישי, המאחדות כוחות מדי שנה ליצירת חוויה מגוונת של קולינריה, טבע ויצירה.
עוד פרטים באתר

http://www.hafaka-ivrit.co.il/%D7%A9%D7%91%D7%95%D7%A2-%D7%98%D7%A2%D7%9E%D7%99%D7%9D.html

להזמנות :

שתפו את הפוסט!