19 במרץ 2024 5:54

מוזיאון אדם וחי בפארק הלאומי להביט לבעלי חיים בגובה העיניים

מוזיאון אדם וחי בפארק הלאומי להביט לבעלי חיים בגובה העיניים

זה מכבר היינו עם הנכד בן ה4 בפארק הלאומי ברמת גן בתערוכת אדם וחי המתקיימת שם. חזרנו עם התרשמות עמוקה ואוסף של חוויות בלתי נשכחות לילד וגם לנו.

רצפת מבואת הכניסה משובצת אוסף מאובנים ואבנים מיוחדות שם גם ניתן לשבת ולאכול בנחת.

עולם הטבע ייחשף דרך הים ולתוך מסע אל העולם הקדמון. צילומים מרהיבים מיצגים ובע"ח אמיתיים אם כי לא חיים, ככה נמשיך לעולם החי כשלכל חיה יש סיפור…

הנה תגידו

מה המשותף לאריה שאהב תות, לפיל שרצה להיות הכי, לינוקא באי הנשרים

ולשמוליקיפוד ?

סיפור שלא נגמר -קיר הפיל צילמה דורית ווליניץ

 

מוזיאון האדם והחי הנמצא בפארק הלאומי ברמת-גן פתח תערוכה מקורית חדשה סביב  ספרי ילדים אהובים העוסקים בחיות שהמקשר ביניהן הוא שהן נמצאות בסכנת הכחדה: האריה שאהב תות מאת תרצה אתר ובאיור דני קרמן (הוצאת הקיבוץ המאוחד), הפיל שרצה להיות הכי מאת ובאיור פאול קור (הוצאת דביר), הינוקא באי הנשרים מאת דב אלבוים ובאיור ליאורה גרוסמן (הוצאת עם עובד) ושמוליקיפוד מאת ובאיור ט. כרמי ושושנה היימן  (ספריית פועלים).

הסיור המאורגן עם המדריכה לוקח אתכם המבקרים למסע קסום בעולם החי…..

האם ידעתם שמאז שנת 2002 ועד 2016 נִכחדו 60% מהפילים האַפריקָאִיִים ושגם הפיל האַסְיָיתי נחשב למין בסכָּנַת הכְחדה? גם בישראל חיו בעבר פילים. ליד הקיבוצים רְבָדים, עֶברוֹן ובֵית זֶרַע התגלו חִטים ושיניים של פילים, וסמוך לגשר בְּנוֹת יַעֲקֹב נמצאה גוּלגוֹלֶת שלמה של פיל,

אוּכלוּסִיַית הנשרים בארץ הולכת ומִצטַמצֶמֶת, בין השאר בגלל צַיִד בִּלתי מבוּקָר, הרעלות מחומרֵי הדבָּרה בַּחקלאוּת, אימונֵי צבא והִתחַשמלוּת מִקוֵוי חשמל. בשנים האחרונות הושמדה כמעט כָּליל אוּכלוּסִיַית הנשרים בַּגולן וּבַגליל, בגלל רעל שפיזרו מגַדלֵי בָּקָר ובגלל הִתחַשמלוּת.

בעבר תפוּצַת הארָיות הייתה רחבה, מהמִזרָח הקרוב, יִשְׂרָאֵל, ועד אֵירוֹפָּה, אַסְיה ואַפריקָה. כיום יש אוּכלוּסִייה קטנה באַפריקָה המונָה עשרות אלפֵי פרָטים; בְּאַסיָה מרוּכָּזים כ-500 פרטים בַּפַּארק הלאוּמי בהוֹדוּ.

אוּכלוּסִיַית הקיפודים בישראל קטֵנה והולכת עקב הִצטַמצמוּת שִטחי הטֶבע הפתוחים, הגורמת להם לחדור לשטחים בְּנוּיים ולהיחשף לסכנות רבות.

הנכד שלי נפגש כאן לראשונה עם דב, ממש בגובה העיניים ועם תנין אליו הכניס את ידו בין השיניים. "הנה פיל הוא קרא לי בשמחה ואז הוא נעצר בעולמם של החרקים בוחן הכל בהתעניינות ואז המדריכה קראה לנו לעולם המדבר הנשקף מתוך חלון ענק המראה כל פרט והנה היא שולפת נחש חי וכל ילד יכול לגעת וללטף.

 

המוזיאון הזה הוא מסע בזמן ובארץ בטבע והסביבה ויש כל כך הרבה מה לכתוב שעדיף שתגיעו עם הילדים בעצמכם ותתרשמו.

שעות הפתיחה
ימים א' – ה' 09:00 – 14:00

פרטים בטלפון 03-6315010 ובאתר     www.adamvechai.org.il 

 

אוצרות: דורית ווליניץ, אסתי פרקל ו-ד"ר דנה ירון מרקוביץ. עיצוב וביצוע: משה אש

הפעילות בהתאם להוראות משרד הבריאות והנחיות התו הסגול

 

 

שתפו את הפוסט!