26 באפריל 2024 11:40
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מאסטר שף יש לנו נבחרת

 

זהו אחרי 4-5 פרקים של אודישנים רוויי דמעות ומגירי ריר והתרגשות יש לנו נבחרת של  14 בשלנים ובשלניות שאחד מהם בסוף התכנית יקבל את התואר הנכסף " מאסטר שף "

 צילום מרינה גולדשטיין

הרבה חברים אומרים לי שהריאליטי בתכנית עולה על עצמו, כשאני שואל למה הכוונה? אומרים לי שזו תכנית של סיפורים ולא של אוכל. אז זה נכון חלקית, באודישנים בטח זה נכון, אולם כאן במאסטר שף באמת מחפשים את הקשר בין הסיפור האישי של האדם ואיך הוא מתחבר ומתממש באוכל שהוא מכין.

 

בואו נשמע מה אומר השף חיים כהן באירוע השקת הנבחרת:

 

כעת אחרי כל המיונים יש לנו נבחרת מעולה, הטרוגנית, מלאת חן וגיוון ומבטיחה.

נפגשתי עם המתמודדים ועם האוכל שלהם באירוע של הצגת הנבחרת שהתקיים במסעדת הסלון בתל אביב.

כמה צילומים ו…

 

 

המנות

 

 

וקצת שופטים

 

ויש לנו נבחרת

 

אלינור רחמים (24) מתקוע, מוכרת בחוות פטריות
נשואה +2. גרה בשכונת קרוואנים ביישוב מעורב בו חיים דתיים וחילונים וכולם אוכלים אצלה מדי יום. החלום שלה הוא לפתוח קייטרינג על שמה שבו תבשל אוכל ביתי, טעים, עדכני וכשר.

 

 

איתי אלימלך (32) מחיפה, מנהל פרוייקטים בארגון נכי צה"ל
נשוי +2. איתי הוא נכה צה"ל, הוא נפצע מנפילת מרגמה במוצב ריחן במאי 2000, כמה ימים לפני הנסיגה והוא למעשה הפצוע האחרון של מלחמת לבנון. הפציעה שינתה לו את תפיסת החיים. לאחר תהליך שיקום ארוך הוא הבין שהוא צריך ליהנות מכל רגע. למרות שהוא לא על כסא גלגלים הוא משחק בנבחרת כדורסל נכים בקבוצה בחיפה ובנבחרת ישראל.

אתי לוי (53) מראשון לציון, מנחת קבוצות וקואצ'רית עסקית
נשואה+3. למרות שאתי עברה חיים לא פשוטים שום דבר לא שבר אותה והיא תמיד שמרה על שמחת החיים. אתי הייתה מורה יותר מ-20 שנה ואהבה כל רגע עד שלפני 3 שנים כשבתה שני חלתה בסרטן היא עזבה את עבודת ההוראה כי הרגישה שהיא לא יכולה לתת את כל כולה לתלמידיה. שני ז"ל חלקה איתה את האהבה לבישול וחלומן היה לפתוח יחד מסעדה. אתי הגיעה לתכנית בעקבות "הלשנה" של בנותיה וזכתה לאודישן בהפתעה בביתה.

בני בן ישראל (48), מגבעת עדה, מדריך ומפיק טיולים קולינריים באיטליה
נשוי +3. היה טייס בחייל אויר, ולאחר מכן, עבד 17 שנה בתפקיד בטחוני. בשנה וחצי האחרונות, הוא מדריך ומפיק טיולים קולינריים באיטליה. בני גדל בקיבוץ, ובישל לעצמו מילדות כי האוכל בחדר האוכל לא היה לטעמו. לקולינריה עלית נחשף במסגרת תפקידו במשרד ראש הממשלה, כאשר חי בבריסל וברומא.  בני הוא אדם של אתגרים (חצה את ישראל במצנח רחיפה), לדבריו אין לו חלומות שהוא לא מגשים, ומאסטר שף זו עוד פסגה שהוא רוצה לכבוש.

ג'קלין אזולאי (29) מאלעד, דיילת בחברה להשכרת רכב
נשואה +2. ג'קלין (ג'קי) מגדירה עצמה כדתייה חרדית לייט מודרנית עם פאה. גדלה במשפחה בת 14 ילדים והיא כבת השנייה, בישלה כבר מגיל 8 למשפחתה כשמדי שנה אמה כרעה ללדת. גם היום היא אחראית על ארוחות שבת לכל המשפחה.

דליה אלחדף (53) מרמת השרון, עקרת בית
נשואה +3. עלתה לישראל מוונצואלה לראשונה בגיל 18. לאחר נישואיה חזרה לוונצואלה ועלתה לישראל שנית בגיל 35. גדלה בבית שהבישול היה בו דבר מרכזי והיא קיבוץ גלויות של ריחות וטעמים שמשלבים את המטבח הוונצואלי, המטבח הצ'כי מצד אמה, המטבח האוסטרי מצד אביה והמטבח הטורקי שהכירה מחמתה.

ויקי ג'אן (31) ממושב נווה ימין, בעלת עסק לבתי תינוקות
נשואה+2 ובהריון שלישי. הוריה ודודיה נהרגו באוגוסט שנה שעברה בפיגוע ירי בכביש 12 בגבול מצריים. אהבתה לבישול החלה כבר בגיל 16, אז שימשה כמלצרית, כשאת המאכלים שראתה במטבח המסעדה ניסתה לשחזר בביתה. אחרי האסון שפקד את משפחתה היא הבינה שעם חלומות אי אפשר לחכות ולכן הגיעה לתכנית.

מיה בן צבי (30) מנטף, סטודנטית לנטורופתיה
גרושה+1. טבעונית. החלה לבשל כבר בגיל 6 ומילדות היה לא אוכלת בשר. היא מאוד אוהבת את תחום הנטורופתיה אבל גם מאוד אוהבת להיות במטבח. מגיל שש היא במטבח. מיה מקפידה שהאוכל שלה יהיה בריא ומתחשב בסביבה ולכן היא מגדלת בעצמה את ירקות. לתכנית היא הגיעה כדי להוכיח שאוכל צמחוני ובריא יכול להיות גם טעים.

סלמה פיומי (27), מכפר קאסם, אחות מוסמכת ומתאמת מחקר
נשואה. סלמה התאהבה בבישול כשסיימה את התיכון והייתה מבשלת עם אמה מדי יום. לסלמה תואר ראשון בסיעוד ותואר שני ברפואה ציבורית באוניברסיטת ת"א. אחרי שסיימה את לימודיה עבדה בתל השומר כאחות טיפול נמרץ ילדים. כיום היא עוסקת בתחום מחקר מדעי המוח. היא מאוד אוהבת את העבודה שלה אבל חסר לה היצירתיות שבאה לידי ביטוי בבישול. חלומה לפתוח מסעדה עם אמה.

פאולין שובל (36) מכוכב יאיר, אשת יחסי ציבור
נשואה +2. נולדה וגדלה בצרפת (חבל שמפיין), והגיעה לישראל בעקבות האהבה. כשרק עלתה לארץ היא הייתה מביאה בכל נסיעה מצרפת מזוודות של מעדנים מצרפת. שנים אחרי, כשהיא הכירה את בעלה השני היא למדה את רזי המטבח הטורקי.

שי ברנדס (35) מחיפה, מהנדס מחשבים
נשוי +2. שי הוא מהנדס מחשבים מתוסכל שמאוד רוצה לשנות כיוון ולעסוק בבישול. עד לפני כשנה חשב שיעסוק בקונדיטוריה אבל התוכניות השתנו כשנתגלתה לו סוכרת מה שגרם לסגנון הבישול שלו להשתנות לחלוטין. אחרי הצבא עבד במסעדה של אהרוני, אך מהר מאוד המסעדה נסגרה "עד היום מאשימים אותי שזה בגלל שאכלתי את כל האוכל".

שניר נקר (28) מת"א, רקדן מודרני
רווק.  רוקד בלהקת המחול המודרני "ורטיגו" איתה מופיע בארץ ובעולם. הוא מבשל מגיל 4 עם סבתו, שכיום אינה בקו הבריאות ואהבתו לבישול גדלה מתוך געגוע אליה. שניר גדל בפתח תקווה למשפחת קבלנים אמידה. בגיל 18 הוא החליט להגשים את חלומו ולהפוך רקדן. בעקבות כך הוא ניתק את הקשר עם משפחתו ועבר לת"א. עם השנים הקשר עם משפחתו הלך והתחמם וכיום הם בקשר נפלא ומקבלים את עיסוקו במחול. בעיניו ריקוד ובישול הם אומנות, האימפרוביזציה משותפת לשני התחומים.

שלי הרמן (24) מתל אביב, סטודנטית למשפטים
נשואה טרייה. גדלה בנס ציונה וכל החיים ידעה שהיא רוצה להיות עו"ד. היום כשהיא לומדת את התחום היא כבר לא בטוחה שזה מה שהיא רוצה לעשות בחיים. בילדותה הייתה נצמדת למטבח של אימא שלה שהיא ממוצא טורקי והייתה מחקה את מהלכי הבישול שלה.

תום פרנץ (39) מת"א, עורך דין
נשוי +1. יליד קלן, גרמניה. מגיע מבית נוצרי קתולי שפגש לראשונה ישראלים בתיכון, במסגרת חילופי תלמידים. הוא התאהב בישראליוּת והגיע לארץ לשירות לאומי כמתנדב בבית חולים. במהלך השירות, לראשונה בחייו, בישל לעצמו וגילה את עולם הבישול. בתום השירות חזר לגרמניה, למד משפטים ועבד כעו"ד בחברה בינלאומית לבנקאות בברלין, אך החיבור שלו לישראל וליהדות לא הניח לו והוא החליט לעלות לארץ ולהתגייר. לאחר תהליך הגיור הכיר את דנה, הם התאהבו, נישאו וחזרו בתשובה.

תכינו את הסירים, תבחרו חומרים נכונים, חממו תנורים, הדליקו אש ותגישו לנו עונה טעימה.

שתפו את הפוסט!