19 במרץ 2024 13:47
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קריאה לאפשר פתיחה מידית של מכוני הכושר והבריאות

הכנסת

דוברות הכנסת

דובר ועדת הכלכלה

הודעה לעיתונות

יו"ר ועדת הכלכלה מרגי: הוועדה קוראת למשרד הבריאות ולקבינט הקורונה לאפשר פתיחה מידית של מכוני הכושר והבריאות

היו"ר מרגי אמר את הדברים בתום דיון מהיר ב"מתווה לפתיחת ענף הכושר, למען בריאות הציבור", שהתקיים לבקשת ח"כ עידן רול, ח"כ יוליה מלינובסקי וח"כ ג'אבר עסאקלה. ח"כ רול אמר בדיון כי ענף הכושר, שמעסיק 130 אלף עובדים, נפל קורבן לפוליטיקה. הוא הוסיף כי השיח כלפי הענף, שרואה פה כפעילות פנאי, חייב להשתנות ולהבין שמדובר בענף תומך בריאות שחשוב גם לשמירה על חוסן נפשי במיוחד בימי מגיפה. ח"כ מלינובסקי הוסיפה כי אי אפשר לרכוש את אמון הציבור בהחלטות לא הגיוניות שאינן ברות ביצוע. ח"כ עסאקלה הוסיף כי ביישובים הערבים אין מגרשי ספורט שאפשר להתאמן בהן, מלבד חדרי הכושר.

יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופ' חגי לוין, אמר כי גם לפני הקורונה הישראלים לא עשו מספיק ספורט, וכי שמירה על כושר היא חלק מהפתרון, ולא חלק מהבעיה. בדיון השתתפו גם נציגי הענף, בהן יו"ר פורום חדרי הכושר, סטלה ויינשטיין, שאמרה כי הענף נותן שירות למיליון וחצי ישראלים. "שלושה מאמני כושר כבר התאבדו. אנחנו קנאים לבריאות המתאמנים שלנו ועשינו התאמות נדרשות. 9 חודשים לא מתייחסים אלינו ונתונים לפוליטיקה לשלוט בבריאות הציבור", אמרה.

מנכ"לית קבוצת הולמס פלייס, קרן סתוי, הוסיפה כי בגלל שמישהו נעלב מהחלטת ועדת הקורונה, לפתוח את חדרי הכושר, אז לא מוכנים לדבר איתם. "לא נצא מהכנסת עד שיפתחו את חדרי הכושר", אמרה סתוי. יו"ר ארגון בעלי עסקי הספורט והכושר, ירון סלע, הוסיף כי עד שלא תימצא דרך לפתוח את הענף צריך לדאוג לפיצוי הולם לעוסקים בו.

במהלך הדיון דרש היו"ר מרגי מסגן ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר אודי קלינר, כי המשרד ייפגש עם נציגי הענף. קלינר התייחס לענף ואמר כי עברנו את שלב 2 בפתיחה, וענף הכושר נמצא בשלב 4. עם זאת הוא הוסיף כי פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל המשרד, ייפגש בקרוב עם נציגי הענף. היו"ר מרגי אמר כי בכוונתו לוודא זאת באופן אישי.

היו"ר מרגי סיכם את הדיון ואמר כי "ועדת הכלכלה קוראת להחזיר את מכוני הכושר והעובדים הרבים לעבודה ואת העסקים לפעילות. הוועדה סבורה שאי פתיחת הענף היא בעצמה מפגע בריאותי, וצריך להתייחס לענף כאל מסייע בהתמודדות עם משבר הקורונה. הוועדה קוראת למשרד הבריאות לקיים שיח, בימים הקרובים, עם נציגי הענף ולדון בפתיחתם באופן מידי, בהתאם למגבלות הדרושות ולעדכן את הוועדה. הוועדה אף קוראת למשרד הבריאות ולקבינט הקורונה לאפשר מידית את פתיחת מכוני הכושר והבריאות וענפי הספורט התלויים בהם, בהתאם להנחיות מתאימות".

 

שתפו את הפוסט!