27 באפריל 2024 3:44
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדיטה מסעדת שף כשרה בירושלים

מדיטה
מדיטה

 

מאז הביקור במסעדת החצר הכשרה בניצוחו של השף מוטי אוחנה אני מחכה להזדמנות להגיע למדיטה. קשה לי להאמין שכבר חלפה שנה מפתיחתה, כל הזמן שמעתי שבחים ולא היה באפשרותי להגיע, והנה דווקא בימים החמים של ירושלים אזרנו כוחות והגענו, וכן היה כדאי.

מסעדת 'מדיטה' של השף מוטי אוחנה בדיוק השיקה תפריט חדש ומעודכן לצד תפריט קוקטיילים משודרג. מסעדת 'מדיטה' נחשבת לאחת המסעדות הכשרות הטובות בירושלים, המגישה מנות ים תיכוניות קלאסיות לצד חידושים מהמטבח המודרני. למסעדה בר משקאות מעוצב ומושקע בו רוקחים לסועדים קוקטיילים מקוריים ומרעננים. אישית לגמתי יין  לבן של טוליפ, מעולה! והבנות לגמו קוקטיילים שלפי התגובות היו מעולים ובמיוחד שמעתי המלצות על הוואלק, קוקטיל שכנראה שיגע ת'ענינים. אבל העיקר זה האוכל.

מדיטה
מדיטה
מדיטה מבט מבפנים
מדיטה מבט מבפנים

הקוקטיילים: סטרוברי אוזו: אוזו תות, ליים, חמוציות 38 ₪)

"וולאק": וודקה, אבטיח, מידורי מלון, סאוור (44 ₪)

"ראובן": וודקה, סאוור פירות יער, טריפל סק (46 ₪)

מוחיטו: רום ליים, נענע, סוכר חום (44 ₪)

 

גילוי נאות הייתי אורח במסעדה

מדיטה זה סגנון ביסטרו ים תיכוני עם קריצה למזרח הרחוק והחיבור הזה עושה את האוכל למעניין וטעים. השף והבעלים של המקום, מוטי אוחנה, הינו בוגר בית הספר הגבוה לבישול – קורדון בלו. הוא נמצא בתחום הקולינריה כבר שנים רבות, ובעל ידע גסטרונומי מרשים וניסיון עשיר במסעדות בארץ ובחו"ל. מלבד השף של מסעדת החצר הוא גם עבד בסטיקיות ובמסעדת צ'אקרה הירושלמיות וכן במסעדות גורמה באוסטרליה הרחוקה.

המסעדה עצמה מעוצבת יפה, נוחה ונעימה, השירות ממש מקצועי אדיב ונעים. המנות הגיעו למרכז השולחן, הלחמים והפוקצ'ות שנאפו בטאבון שם משגעים ויחד עם המנות הראשונות זו חגיגה ים- תיכונית שמשכיחה את כל הצרות והבעיות…

פלטה עם מטבלי קרם חצילים וסילאן, לימון כבוש, טחינה וחומוס, אולם לציין את המטבלים בשמות זה ממש כמו קרח יבש בקוטב, הלימונים הכבושים הקצוצים אני לא יכול לספר כמה צלוחיות זללתי, בחיים, כן בחיים לא טעמתי משהו כזה טעים, וקרם החצילים המעודן בסילאן, התעלמתי מכללי הנימוס וההתחשבות בסביבה ורק ביקשתי עוד. החומוס היה כל מה שאני הייתי רוצה שיגישו לי כשאני אומר חומוס וכך כל השאר.

מדיטה
מדיטה

מוזר, תמיד כשמגישים סלט בארוחה גדולה אני מעדיף להתעלם, אבל הלוחש לסירים לוחש לי שאני חייב לטעום, באמת שהייתי חייב וטוב שטעמתי. סלט עלים, שקדים קלויים, פילה לימון, בצל סגול, פרי העונה (38 ₪) עלי רוקט כל כך צעירים וטריים שנדיר למצוא במסעדות, מתקתקות מסוימת ועושר של טעמים. ממש נהניתי.

סלט עלים

ואם מזרח תיכון מודרני אז מנת הסביח וההגשה שלה היו ביטוי לגישה המקצועית של מוטי אוחנה השף. סלט סביח, טחינה, לימון כבוש, ביצה רכה, קוביות חציל, עגבנייה, חריף, עמבה (42 ₪)

סביח

אחת המנות של טרטר דניס, איולי שיפקה, במיה (56 ₪) הייתה הסבר מה זה חיבור בין מסעדה שמחברת תפריט קלאסי למודרני, ההגשה שלה מיוחדת החיבורים של טרטר דג בסגנון אסיאתי ובמיה של המזרח התיכון, זו נועזות של השף שבעצם מקבלת ביטוי בעושר של טעמים.

טרטר

ואם דיברנו על חיבור למזרח הרחוק טונה צרובה, סלט ירוקים, קוויאר סויה, ויניגרט ווסאבי, שמן שומשום (58 ₪), מנה של מטבח עילאי וכל מלה מיותרת!

20151007_195021Aטונה

וציון מיוחד למנת פילה דניס, קראסט טחינה, אגוזי מקדמיה, פתיתים (95 ₪) הדג היה עסיסי, נופל מעור אבל השוס של ציפוי דק של טחינה גולמית ואגוזי מקדמיה, על זה הייתי שר הללויה.

דניס

הרף ממשיך לעלות עם המנות הראשונות הבשריות, מח עגל, לימון כבוש (65 ₪) אישית אני לא אוהב לאכול מח, אבל אזרתי אומץ ( כי כמה מזדמן לי?) טעימה אחת, בהחלט טעים ומיוחד אבל העכבות שלי ניצחו את ההיגיון, אם אתם מאוהבי המנה אל תוותרו שווה.

מח

פטה כבדים, ריבת עגבניות שרי (54 ₪) ראשית ריבת השרי הייתה משהו שלא נפגשתי בטעם ובאיכות, אבל השילוב על הטוסטון יחד עם הפטה הכשר זה חוויה קולינרית.

??????????

טאטקי פילה בקר, לביבות תפו"א, פורטובלו צלוי, איולי כמהין (64 ₪) פרוסות דקות של פילה בקר משויש שטעמתי יחד בנעיצת המזלג בפנקייק תפ"א ופטריית פורטבלו ועצמתי עיניים למיצוי הטעמים.

טאטאקי

במנה של שקדי עגל, מנגולד, אריסה, לימון כבוש (72 ₪) ההגשה הראשונה כשלה, השקדים היו עשויים מידי הם התכווצו ונעשו קשים וצמיגים. שקדי עגל זה מאכל גורמה, אולם ההכנה כמו גם חומר הגלם מחייבים הקפדה, גל מאוד לקלקל אותם. שקדי עגל זה החלום הרטוב שלי במסעדה! זה אמנם מושחת אבל שלא כמו המח כאן אין לי עכבות, יש שני אברים הנחשבים "שקדי עגל" מהגרון והלבלב כשזה האחרון הוא הדבר האמיתי.

שקדי עגל

בקיצור המלצרית מיהרה להחליף לי את המנה, לא חקרתי את מקור השקדים והסתפקתי במנה שהוחלפה שלפחות לא נשרפה ולא הייתה צמיגית. השימוש בחלק הגס של עלי המנגולד במנה מעניין ואנסה במטבח הביתי.

שקדי עגל

כעת עברנו לעיקריות

מנה נהדרת של קבב אפוי בטאבון, חציל שרוף, עגבניות, טחינה (78 ₪) ההגשה ממש ים-תיכונית, טעים ומיוחד בשילוב של החציל השרוף והטחינה, כל מה שרצית לקבל בקבב ולא העזת לבקש זה כאן.

קבב

המנה של אסאדו "החצר", ברביקיו, תפוזים (88 ₪) ראויה לקבל את תואר "מנת הדגל" של השף מוטי אוחנה, כאן משתלבים כל הנתונים של ידע קולינרי וחומר גלם משובח. כאן קיבלתי דה ז'ה וו למסעדת החצר שם רשמתי "אליפות" על המנה וכנראה זו בהחלט המנה מהטובות ביותר שאכלתי ושווה לעלות לרגל לירושלים ולו רק בשביל המנה הזו ועוד כמה…

??????????

החלטתי לא להעליב את מנת הפרגית ירוקה, סלט קינואה, חמוציות (82 ₪) כי בארוחת גורמה כזו פרגית נראית כאילו מהצד השני, אבל לא בהחלט מנה מעולה ושווה וגם ההגשה מיוחדת ( על קינואה טעימה שספגה את הרוטב) ובהחלט מצטרפת להמלצות.

פרגיות

ממנת הסינטה פרוסה, תפו"א ופטריות צלויים, צ'ימיצ'ורי (96 ₪) לא נהניתי, אני בעד סטייק סינטה דק או שעשוי מפרה מבכירה משויישת בשומן, השף הראה לי את הנתח שכמובן הצבע הוורד אדמדם הבהיר שמדובר על עגל צעיר, ללא שומן בכלל וכמובן שנפרסו לי פרוסות דקות והוכנו מול עייני על הפלנצ'ה שהיו מעולות.

סינטה

זהו ת'פוצצתי!

קינוחים

קינוחים ??????????

פטיפורים (38 ₪) ובראוניז (42 ₪) וגם היו שם מקרונים ואי אפשר שלא להלל את גלידת הווניל עם שערות חלווה שרשמה שת העובדה המסכמת שכשר זה בהחלט טעים.

יותר ויותר אנשים וכך יותר ויותר מסעדות ובטח בירושלים מגישות אוכל כשר שיכול לרשום שיאי טעם, מדיטה של מוטי אוחנה בהחלט מסעדה ראויה וכדאי להגיע.

מסעדת מדיטה משתרעת על פני כ – 350 מ"ר, המשרתת עד כ- 180 סועדים. המסעדה הושקה לאחר מחשבה רבה ובהשקעה של למעלה משלושה מיליון ₪.

ואל תחמיצו את האסאדו, כן?

אסאדו

מדיטה" – בית הנציב, דרך חברון 101 א' ירושלים

כשר

חדר פרטי לאירועים עד 110 איש

טל' 02-5664466

 

שתפו את הפוסט!