28 באפריל 2024 15:42
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ההיסטוריה של הסיטקום | History of the Sitcom  

ההיסטוריה של הסיטקום | History of the Sitcom

בכורה: ימי חמישי, החל מה-2.2, בשעה 21:15 ב-yes דוקו, ב-yesVOD

וב-STINGTV. כל פרקי הסדרה יעלו ל-VOD החל מה-2.2.

הדמויות הטלוויזיוניות הכי מוכרות והסצנות שאף פעם לא נמאס מהן בסדרת דוקו חדשה.

מאז תחילת שידורי הטלוויזיה, תכניות ה"סיטקום" היו יותר מ"מזון קומי מנחם". הן עזרו לדורות של אמריקאים לנווט בנוף תרבותי שהשתנה ללא הרף. אבל לעתים קרובות לקומדיות הטובות ביותר היה גם מחיר – מה שנדרש כדי להצחיק מיליונים יכל בקלות גם לגרום לנו לדמעות.

סדרת הדוקו החדשה "ההיסטוריה של הסיטקום" מפגישה את הצופים עם יוצרי הסדרות שעליהן הם גדלו. היא כוללת למעלה מ-180 ראיונות מקוריים עם אייקוני סיטקום, ביניהם – נורמן ליר, טינה פיי, טרייסי מורגן, ליסה קודרו, ג'ייסון אלכסנדר, קלסי גרמר, קים פילדס, טים אלן, קרל ריינר, דיק ואן דייק, ג'ורג' לופז, מל ברוקס, איזבלה גומז, טד דנסון, ג'ואי סולווי, ג'ימי ווקר, ג'אד אפאטאו, דן לוי, זואי דשנל, צ'אק לורי, הלן האנט ועוד רבים וטובים.

C6HH6X MY THREE SONS US ABC TV series 1960-1965 with Fred MacMurray second from left

פרקי הסדרה:

פרק 1: "עניין משפחתי" – מ"אני אוהב את לוסי", דרך "משפחת קוסבי" ועד "משפחה מודרנית". פרק זה בוחן כיצד סיטקומים התפתחו לאורך השנים כדי לשקף את פניהן המשתנות של המשפחות האמריקאיות.

MODERN FAMILY – Walt Disney Television via Getty Images's "Modern Family" Images)1

פרק 2: "עובדים בשביל צחוקים" – פרק זה בוחן "משפחות של עבודה" וכיצד המגוון האינסופי של דמויות סיטקום מטורפות בעבודה מביא תובנות מצחיקות על מצב מקומות העבודה בארה"ב.

פרק 3: "רק חברים" – פרק זה בוחן את תכניות הסיטקום שסבבו סביב "להסתובב עם חברים". כיצד הן הגדירו מחדש את הז'אנר בצורה מצחיקה, אך לצד זאת לא פסחו מלטפל בייצוגים אותנטיים ובחיפוש אחר כלה.

פרק 4: "ייצוג גזעני" – פרק זה בוחן כיצד הומור חדשני, יוצרים פורצי דרך וכוכבי סיטקום עזרו לציבור האמריקאי להיפתח לבעיות הבלתי פתירות של חוסר צדק וייצוג גזעני.

פרק 5: "סקס והסיטקום" – פרק זה בוחן את מהפכת המין שהתחוללה בתוכניות הסיטקום האמריקאיות. אמריקה חדלה להתייחס ברצינות לסקס והחלה לצחוק עליו, לא מעט בזכות הסיטקום שהוביל עידן חדש של פתיחות, לא רק כלפי מין, אלא גם כלפי זכויות נשים וזהות מגדרית.

פרק 6: "פריקים, גיקים וחוצנים" – פרק זה בוחן כיצד חייזרים, גיקים, מפלצות ומכשפות אפשרו פרספקטיבה רעננה של תוכניות סיטקום והעניקו  לקהל תובנות חדשות מצחיקות על פניה המשתנות ללא הרף של אמריקה.

פרק 7: "לברוח מהמציאות" – פרק זה בוחן כיצד הפכו תוכניות הסיטקום למתכון האולטימטיבי לבריחה מהמציאות. למה הן מאפשרות בריחה, אין הן משפיעות על מצב הרוח האמריקאי ומה כל זה מעיד על המצב של תכניות הסיטקום עצמן.

פרק 8: "לעלות למעלה" – פרק זה בוחן מאבקים "מעמדיים" ואת הניידות כלפי מעלה כדי להשיג את החלום האמריקאי. צחוקים של סיטקום עזרו לדורות של אמריקאים להתמודד עם מקומם בחברה שאמורה, כביכול, להיות "חסרת מעמדות".

(8X42 דק', ארה"ב, 2021).

לצפייה בטיזר

שתפו את הפוסט!