27 באפריל 2024 2:47
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הלייט-נייט החדש של רשת הכבלים HBO, בהגשת זוכה ה"אמי" ג'ון אוליבר‎

הלייט-נייט החדש של רשת הכבלים HBO

בהגשת זוכה שלושה פרסי ה"אמי" ג'ון אוליבר ("הדיילי שואו")

ניו יורק אובזרבר: "הדבר הכי טוב שקרה ללייט-נייט בשנים האחרונות. משב רוח רענן"

Last Week Tonight with John Oliver

 

אחרי שהפך לאחד ממשתתפיה הפופולאריים ביותר של "הדיילי שואו", וזכה לשבחי המבקרים ולאהדת הקהל כשנבחר בקיץ האחרון להחליף את ג'ון סטיוארט, נוחת הקומיקאי המוערך ג'ון אוליבר ברשת "HBO". תוכניתו השבועית והמדוברת, שתעניק מבט סאטירי על אירועי השעה, תשודר בלעדית ב-HOT בצמוד לשידורה בארה"ב

החל מהשבוע הבא ב-HOT3 וב-HOT VOD

 

אחת מהאושיות המצחיקות והמרעננות ביותר שפרצו בשנה החולפת, ג'ון אוליבר, יגיש את הלייט-נייט החדש והשבועי "Last Week Tonight", החל מסוף החודש ברשת הכבלים "HBO".

 

הטוק-שואו הקומי, עליו הכריזה הרשת בנובמבר האחרון, יספק את הפרספקטיבה יוצאת הדופן של אוליבר ואת קולו הייחודי על נושאים אקטואליים ופוליטיים, ויכלול קטעים מצולמים ומגוון אורחים. התוכנית, בת חצי-שעה, תצולם מול קהל חי באולפני "CBS" בניו-יורק, ותרוץ במהלך השנתיים הקרובות, בעוד שהחוזה של אוליבר כולל אופציה לעונות נוספות. את התוכנית יפיק זוכה שישה פרסי ה"אמי" טים קרבל, שכתב בין היתר ל"ניו יורק טיימס" ולמגזין "MAD", ובשנים האחרונות היה הכותב הראשי של "הדיילי שואו".

 Last Week Tonight with John Oliver

אוליבר (37), קומיקאי, שחקן וכותב אנגלי, היה לאחת מהפריצות הגדולות של שנת 2013. את הקריירה שלו החל כסטנדאפיסט, והתפרסם בזכות ההומור הסאטירי והחתרני שלו, עם הופעות קבועות בטלוויזיה הבריטית והשתתפות בפסטיבל אדינבורו. בשנת 2006, ולאחר שהומלץ על-ידי ריקי ג'רווייס, הצטרף אוליבר לספינת הדגל של "קומדי סנטרל", "הדיילי שואו עם ג'ון סטיוארט" (המשודרת ב-HOT קומדי סנטרל), והפך לאחד מהכוכבים והכותבים הבולטים בתוכנית המצליחה. על תרומתו ככותב זכה אוליבר בשלושה פרסי "אמי" ובפרס גילדת התסריטאים. לצד הופעתו ב"דיילי שואו", זכה אוליבר להכרה בדמותו של פרופסור איאן דאנקן בסדרת הקאלט של "NBC", "קומיוניטי", בתוכניות הרדיו והפודקסטים שהגיש עם אנדי זלצמן, ובזכות תפקידיו בסרטים "גורו האהבה" של מייק מאיירס ושני שוברי הקופות של "הדרדסים". במקביל, המשיך אוליבר בפעילותו כסטנדאפיסט, וכיכב בסדרת ספיישלים משלו ב"קומדי סנטרל", "John Oliver’s New York Stand-Up Show", שנמשכה ארבע עונות. אולם את עליית המדרגה המשמעותית חווה אוליבר בשנה שעברה, כשנבחר להגיש את "הדיילי שואו" בעוד מי שהנחה את התוכנית במשך 15 השנים האחרונות, ג'ון סטיוארט, ביים את סרטו הראשון. אוליבר לא רק שמר על הרייטינג הגבוה של "הדיילי שואו", אלא אף הניב בכמה לילות נתונים גבוהים מהרגיל, וזאת מבלי לציין את העניין התקשורתי הנרחב לו זכה.

 

הופעתו של אוליבר, שנמשכה חודשיים, קיבלה שבחים אוניברסאליים, כשחלק מהמבקרים מסמנים אותו כשם החם בעולם הלייט-נייט. ב"הוליווד ריפורטר" נכתב שאוליבר "יכול לטפוח לעצמו על הגב. הוא משתלט על הפוזיציה עם השקה קורעת מצחוק, ומצליח להפוך את "הדיילי שואו" לשלו. יש לו פוטנציאל לעבור למגרש של הגדולים". ב"אנטרטיינמנט וויקלי" נכתב "הניסוי של ג'ון אוליבר צלח. יש לו מספיק כריזמה ונינוחות כדי למלא את הנעליים של סטיוארט, יחד עם גישה מנצחת שמיד גורמת לקהל לרצות בהצלחתו. אם יש צדק בעולם, אוליבר לא יצטרך להיות בתפקיד משנה בזמן הקרוב. הוא הוכיח שהוא מוכן ומסוגל להחזיק על גבו טוק-שואו". ב"ניו יורק אובזרבר" נכתב "ג'ון אוליבר הוא הדבר הכי טוב שקרה ללייט-נייט בשנים האחרונות. הכי טוב מאז קולבר, שגם עומד בצלו לאחרונה. הוא כמו משב רוח רענן לז'אנר הוותיק". ב"וראייטי" כתבו "היו מי שחששו מההחלפה, אבל המהלך השתלם. אוליבר מוצלח, חזק ומוכשר. יש ל"קומדי סנטרל" את כל הסיבות לחייך. הוא סיפק את הסחורה". ב"ניו יורק מגזין" כתבו "מלבד העובדה שהוא מצחיק ומתוחכם, ג'ון אוליבר הצליח להוכיח שהוא פנטסטי בתפקיד הזה. אף-אחד לא ציפה שהוא יהיה כל-כך טוב ובכזאת מהירות, אבל הוא רק נעשה מוצלח יותר עם הזמן. אוליבר הוא כישרון מוכח, מצליח לשזור במיומנות כל בדיחה, עם טון צעיר וקליל יותר מסטיוארט. נמצא המחליף המושלם".

 

לאחרונה נחשף שבכירי רשת "CBS" שקלו להעניק לאוליבר, על סמך הופעתו המשובחת ב"דיילי שואו", את המשבצת שמאוישת כעת על-ידי קרייג פרגוסון, המשודרת מיד לאחר תוכניתו של דיוויד לטרמן. אך לבסוף בחר אוליבר לחתום על חוזה ארוך טווח עם רשת "HBO", שמעניקה לו חופש יצירתי מוחלט. מנהל התוכניות של HBO, מייק לומברדו, טען בהודעה לעיתונות "לא חיפשנו טוק-שואו שבועי ב"HBO", אך כשראינו כיצד ג'ון אוליבר מתמודד עם המשימה ב"הדיילי שואו", ידענו שהקול הייחודי שלו מתאים ל"HBO". יש לו דרך מאוד מזמינה לגרום לכולנו להסתכל מסביב בלעג, בעצב ובאירוניה, אבל בלי ציניות או שיפוטיות. האבחנות שלו תמיד רציניות וכנות". "אני מתרגש להצטרף ל"HBO"", הוסיף אוליבר. "אני רוצה להודות ל"קומדי סנטרל" ול"דיילי שואו" על שבע השנים הטובות בחיי, אבל יותר מכל אחד אחר, אני רוצה להודות לג'ון סטיוארט. הוא לימד אותי את כל מה שאני יודע. למעשה, אם אני אכשל, זו לחלוטין תהייה אשמתו".

שתפו את הפוסט!