26 באפריל 2024 13:54
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חידת משולם | דוקו-דרמה על דמותו של הרב עוזי משולם: לוחם צדק או דמות אלימה ושנויה במחלוקת?

חידת משולם | דוקו-דרמה על דמותו של הרב עוזי משולם: לוחם צדק או דמות אלימה ושנויה במחלוקת?

קדיט מוטי קמחי

חג הפסח, 1994. הרב עוזי משולם, מחנך ומקים ישיבת "עטרת זקנים-משכן דוד", מסתגר בביתו ביהוד בסיומו של עימות אלים מול שוטרי יס״מ, סביב סכסוך בנייה מקומי. בביתו מסוגרים גם מאמיניו ותלמידיו החמושים לצד משפחות, נשים וילדים. דרישתו אחת: תוקם ועדת חקירה ממלכתית לחקירת "חטיפת ילדי תימן, מזרח ובלקן" | חידת משולם היא דוקו דרמה בשלושה חלקים שביים וערך הבמאי רני סער ובעריכתו של אושר אסולין, במרכזה השאלות והטענות הקשות שעולות סביב העלמותם של ילדי תימן בשנים הראשונות של המדינה וגם – דמותו של הרב עוזי משולם – האם היה לוחם צדק או האם היה דמות אלימה ושנויה במחלוקת | חידת משולם, ימי שלישי החל מה- 17.5.22, 21:15, כאן 11

כאן 11

הרב עוזי משולם היה ועודנו דמות שנויה במחלוקת בזיכרון הקולקטיבי של רוב הציבור הישראלי. מצד אחד הוא נתפס כמנהיג ״כת״ שהסתבך באלימות מול המשטרה. מנגד, תומכיו מאמינים שהרב הקריב את חייו למען מטרה נעלה המקדשת את אמצעיה, בעוד הממסד, ביד אחת עם התקשורת עשה לרב עוזי משולם דמוניזציה, שבסופו של דבר השתיקה אותו והכניסה אותו לכלא.

"חידת משולם" משלבת דרמה עלילתית לצד קטעי ארכיון דוקומנטריים ועדויות של הדמויות המרכזיות שליוו את עוזי משולם בחייו. בסדרה מובאות עדויות ממקור ראשון של רבים מהמעורבים בפרשה לאורך השנים ושל אנשים שעסקו ועוסקים עד היום בסיפור העלמותם של ילדי תימן מזרח ובלקן בשנות ה50 – סיפור שממשיך להסעיר את המדינה גם 70 שנים אחרי.

חידת משולם, כאן 11

צוות חידת משולם:

יוצרי הסדרה: רני סער, אושר אסולין,יואב גרוס ועמי גלאם

במאי ועורך: רני סער

עורך ראשי: אושר אסולין

מפיק ראשי ועורך אחראי – יואב גרוס

מפיקה ראשית: מעין אברהם

בית הפקה: יואב גרוס הפקות

שחקנים: יואב לוי, מירב שירום, יהודה נהרי, דן גורביץ', דנה מיינרט, שחף קהלני, חגית דסברג, יעקב יצחק סטופניצקי, שרה מנצור

מרואיינים: נתן שיפריס, שושי זייד, עו"ד רמי צוברי, ד"ר רפי שובלי, עו"ד יוסי גמליאל

 

שתפו את הפוסט!