26 באפריל 2024 8:59
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אמנים ומעצבים בפרשנות טרייה ללחם ולעוגות תערוכה חדשה בחולון

 

"אם אין לחם שיאכלו עוגות"

על היחסים שבין קולינריה לעיצוב ואמנות

תערוכה חדשה בגלריית החווה בחולון

אמנים ומעצבים בפרשנות טרייה ללחם ולעוגות

השף אהרוני חובר למעצב הנעליים עודד ארמה, רותם לוינסון בקולקציית תכשיטים ממתכת ובצק המותג PIOO PIOO עם שמלה מעוצבת בהשראת עוגת המרנג ועוד

תערוכה חדשה במסגרת העונה הישראלית לעיצוב בחולון 

 

22.11.12-10.1.13

"אם אין לחם שיאכלו עוגות" תערוכה ראשונה מתוך שלוש בסדרה, באוצרות המשותפת של יזמית הפרויקטים הקולינריים-תרבותיים ענת כהן והאוצר דר' גיא מורג צפלביץ'-תוצג בגלריית החווה בחולון בתאריכים 22.11.12-10.1.13.

 

ביום ו' ה-7.12  בשעה 11.30 ייערך שיח גלריה בתערוכה עם האמנים.(קרן שפילשר ונוספים).

המציגים בתערוכה מתייחסים ביצירותיהם ללחם ולעוגות, שני תוצרי קמח המסמלים בעולם המערבי את ההתחלה ואת הסוף, את הפשוט ואת המיוחד, את החדגוני ואת הססגוני. חלק מהעבודות המוצגות נוצרו במיוחד למען התערוכה, המנסה לאפשר לצופה לבחון את הקשר בינו לבינם מנקודת מבט חדשה.

האמנים והמעצבים המציגים בתערוכה המגיעים מתחומים מגוונים: עיצוב תכשיטים, עיצוב גרפי לאמני וידאו ושף ומציגים הקשרים מקוריים בין נושאים אלו לתוצר של הדגן- הלחם והעוגות.

מאחורי התערוכה חשיבה אוצרותית המתקשרת לאירועים החברתיים כיום בעולם. לדברי האוצר גיא מורג:

 "מהומות לחם" בהן המוני אדם יוצאים להפגין ברחובות בארצות העולם ובייחוד בארצות השכנות בשנים האחרונות, משנות את הסדר השלטוני הקיים,מדגישות את סמליותו וחשיבותו הקיומית גם בימינו. אכן- "בזיעת אפיך תאכל לחם".

התערוכה באה גם לחקור את הגבול הדק שבין עיצוב ואמנות, שהלך והיטשטש במהלך השנים האחרונות וניתן לראות כי החיטה, הלֶחֶם, העוגה נוכחים באופן מוחלט בחיינו".

 

ומוסיפה ענת כהן:

"העולם הגסטרונומי הוא עולם ומלואו הקשור לרגש, אסתטיקה, חוויה חושית,חברה, עיצוב, אומנות וכו'.מטרתה של סדרת התערוכות היא לחשוף את הקהל לקשר המרתק בין המזון לבין התרבות האנושית באמצעות הבנת ההשפעות התרבותיות על סוגי המזון, צורת הכנתו והיחס אליו ולייצר תפיסה רחבה יותר של המושג אוכל ."

 

האמנים המשתתפים ויצירותיהם:

ורד אהרונוביץ'- (פסלת)-מציגה פסל המתאר ילדה, ספק ילדת גומי וספק מגש אנושי, עליה שלל קאפקייקס צבעוניים ומפתים, כמו אמתיים, הקוראים לצופה לנעוץ בהם את "שיני רוחו".

ישראל אהרוני (שף) ועודד ארמה (מעצב נעליים)– מציגים פרויקט משותף שמושפע ממרקמי הבצק והקבלתו לעור, העבודה בתהליך.

פיליפ בולקייה (צייר), מציג ציור אקרילי ובו שני לחמים כפריים, ביניהם משפט שנון בצרפתית, במעין מחווה משועשעת למקטרת של רנה מגריט.

גבריאלה ברוך (מאיירת) ו-שירה ברזילי (מאיירת) מאיירות(בנפרד)  עבודה מיוחדת ברוח התערוכה

נדב ברקן (טיפוגרף)  תוך שימוש והכפלה של סמל החיטה שיצר ושילובו עם סמלי עבודה שונים, ברקן יוצר מעין נייר אריזה "של פעם" או אולי טפט של העתיד.

גיא גולדשטיין (אמן) מציג שתי חלות, העשויות בלטות חתוכות בצורת פרוסות, העבודה מעמתת את הצופה עם תמידותה של החלה בחיינו.

דינה גולדשטיין(אמנית) ב"ללא כותרת", מציגה מופע אנימציה חיה בערב הפתיחה.

ליאת גינזבורג (מעצבת תכשיטים) שיצרה תכשיט מיוחד לתערוכה

עידו גרעיני- סטודיו אפטיט– מציג את העבודה Pimp My Bread– ערכה לקישוט לחם הכוללת אלמנטים צורניים מסורתיים מעולם קישוט העוגות אשר עברו אינטרפטציה והתאמה קולינרית לעולם הלחם.

דוד טרטקובר (מעצב גרפי, זוכה פרס ישראל) מציג פוסטר חדש בשם "פרוסת לחם".

רותם לוינסון (מעצבת) מציגה קולקציית תכשיטים העשויה מתכת ובצק עלים אפוי הנדמות כמשלבות הסגנון המעודן שנהג בתחילת המאה העשרים באירופה בשילוב ה"גסות" של תנועת ה"Arts and crafts" הבריטית משנות העשרים של המאה הקודמת.

נעמי מערבי,-מעצבת אפנה, בעבודתה היא עושה שימוש משני רב בבגדים ישנים, בעלי היסטוריה משפחתית ובעצם עוסקת בסיפורים שמאחורי הבגדים והבדים. היא מציגה ג'קט שתפרה משקיות לחם.

טל מרגלית (מעצבת תעשייתית) מציגה כלי מיוחד לאפיית לחם. הכלי מיועד לאכילה משותפת ומתחלק עם הלחם הנאפה בתוכו לפלחים אישיים לסועדים.

שחר מרקוס (אמן וידאו) מהחשובים שבאמני הדור הצעיר בארץ שעוסק רבות בנושא הלחם ומציג במוזאונים בכל העולם, מציג את עבודת הוידאו "פרוג טסט".

PIOOPIOOמור באואר (מעצבת שמלות) עיצבה שמלה בהשראת עוגת המרנג. השמלה עשוייה ממפה ישנה שהופכת, בזכות עיצוב לשמלה חגיגית עשירה וקסומה.

גליה פסטרנק (ציירת) מציגה ציור שמן על עץ של עוגת יום הולדת, הנראית כמעט אמיתית ממרחק, מעוטרת קישוטי שוקולד במריחות צבע עבות, כמעט אגביות המקנות לה מרקם מזמין.

מיטל קובו (אמנית וידאו) מציגה וידאו המראה לצופה, בצילום בהילוך מהיר, חלה התופחת בתוך תנור ומלווה בקולות אותם היא משמיעה.

קרן שפילשר (אמנית) לכאורה העוגות של שפילשר ססגוניות ומעוררות תאבון, אך במבט שני רואה הצופה כי העוגה הפכה בלתי ראויה למאכל אדם.

הדס רשף (אמנית) מציגה את עבודתה "המלקטות", עיבודה לתמונה הידועה של מייה הצרפתי באותו השם,בה היא  מראה לצופה את פעולת הליקוט עצמה ע"י התערבות ממוחשבת.

צילום-דדי-ליפשיץ

אירוע הפתיחה: חמישי 22.11.12  בשעה 20:00

בגלריית החווה

רח' הנחושת פינת רח' המלאכה, א.ת חולון

טלפון: 035596590

הכניסה חופשית

***באירוע יוגש  כיבוד מיוחד שיוכן ויוגש ע"י עידו גרעיני, סטודיו אפטיט.

"ללא כותרת", מופע אנימציה חיה יבוצע ע"י האמנית דינה גולדשטיין בערב הפתיחה.

 

שתפו את הפוסט!