26 באפריל 2024 7:29
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

להקת המחול בלט אספן סנטה פה

"הריקוד הוא חגיגה של הרוח האנשית ולא חגיגה של צעדים. כאן בבלט אספן סנטה פה, אנחנו מטפחים את הרוח ואת אהבת הריקוד" ז.פ מלאטי (מנכ"ל)

??????????

זהו ביקור שני של הלהקה בישראל כשהאחרון היה ב 2011

להקת המחול "אספן סנטה פה בלט " חזרה להיכל והפעם בתוכנית חדשה ובה שלוש יצירות של הכוריאוגרפים המוערכים : יורמה אלו (פינלנד) , קייאטנו סוטו ואלחנדרו סרודו (ספרד).

להקת "אספן סנטה פה בלט" היא סיפור מיוחד בנוף המחול האמריקאי ובכלל כמודל כלכלי וגיאוגרפי יוצא דופן.היא נוסדה באספן , קולורדו ב – 1996 על ידי בבה שוופ ופועלת בו זמנית גם בסנטה פה , ניו מקסיקו. הלהקה מונה 12 רקדנים ואינה כורכת עצמה בכוריאוגרף אחד מתוך כוונה לאפשר ולשכלל יכולות אמנותיות מגוונות ופתיחות רעיונית ובכדי לאתגר את הקהל והרקדנים במגוון יצירות של כוריאוגרפים מובילים, ידועים וגם חדשים.

התוצאה לא אחרה להגיע והלהקה מוכרת כיום כאחד מסיפורי ההצלחה של המחול האמריקאי אמנותית וכלכלית . לרקדניה מוניטין כרקדנים וירטואוזיים, בעלי טכניקה ושפת תנועה מושלמות ואישיות מיוחדת.

 

המופע התחלק לשלושה כוריאוגרפיות שונות, בלהקה 10 רקדנים ורקדניות. באופן כללי ניתן לומר שהם היו מאוד מדוייקים, יכולת התנועה שלהם על הבמה בוחנת את סף היכולת האנושית, ויחד עם זאת התנועה מאוד נעימה ומעודנת לרוב..

??????????

??????????

במחול הראשון " הבזק ראשוני" מאת הכוריאוגרף הפיני יורמה אלושמשלב בין קלאסי למודרני ונוהג לעצב בעבודותיו את התלבושות, התאורה ואפקטים של וידאו. מוסיקה: קונצ'רטו לכינור מאת סיבליוס. העבודה מציגה עולם מסוחרר, אובססיבי, הטעון ביופי דינמי ויוצר אחדות נפלאה של רעננות צורבת. היה ריקוד של כששה רקדנים שהתחלקו לזוגות, דואטים וקבוצה, המוסיקה הייתה לפעמים מאוד דרמטית והמחול די אגרסיבי ביחס לחלקים אחרים של המחול עצמו, הם באמת רקדו את המוסיקה של סביליוס. תנועה בין קלאסי עדין עד להבעה דרמטית של המחול עם תנועה עד קצוות היכולות האנושית על הבמה. התאורה אור וחושך במחול הזה הייתה מתאימה.

https://www.youtube.com/watch?v=2KsmUqmiJ5k

 

 ASFB_SilentGhost4_CraigBlackEmilyProctor_byRosalieOConnor.

ASFB_SilentGhost4_CraigBlackEmilyProctor_byRosalieOConnor.

DSCN5168A

DSCN5189A

המחול השני "רוח חרישית" מאת אלחנדרו סרודו (ספרד)- יצירה פואטית, עם תנועה זורמת השוברת לב ביופייה החגיגי. המוסיקה המלווה את היצירה היא פופ וג'אז קל . אמנם מתחיל עם שורה של 10 רקדנים ורקדניות שלרגע נדמה כשיעור ספורט אבל על מהרה מתפתח למחול עם קטעי מוסיקה שונים ולפעמים מוזרים. כאן התאורה הייתה חשוכה מדי כך שבסוף האולם ביציע בקושי רואים את הנעשה על הבמה. המחול נראה כאוסף אקלקטי של נושאים שונים שאין קשר ביניהם כמו גם הפס קול המוזר לפרקים. במחול זה הייתה בהחלט תנועה נדירה על במות המחול שראינו ויכולת מעולה של הרקדנים. שאפו.

https://www.youtube.com/watch?v=hFiBAwjBRDM

 

 CraigBlackEmilyProctor_HumaRojo_byRosalieOConnor

CraigBlackEmilyProctor_HumaRojo_byRosalieOConnor

DSCN5206A

??????????

בפרק השלישי "אומא אדומה" מאת קייאטנו סוטו (קטלוניה). מוזיקה לטינית (ריי בארטו, נט קינג קול, קוגאט ותזמורתו, פרז פראדו)- תיאטרליות והומור היוצרים תחושה של טירוף כבאווירת סצנה מסרט של פדרו אלמודובר. שם המופע נקרא על שמה של השחקנית בסרט "הכל אודות אמא" .

https://www.youtube.com/watch?v=MtNtzl8RdlA

PeteLeoWalkerKatherineBolanos_HumaRojo_byRosalieOConnor
PeteLeoWalkerKatherineBolanos_HumaRojo_byRosalieOConnor

המוסיקה שמחה וחגיגה אמיתית, המחול הומוריסטי שובה לב , כולם באדום כאן יש ביטוי גם לקבוצה וגם ליחידים, יש תחושה של משהו מטורף על הבמה, יש פה ושם גם תנועות בוטות המעלות דווקא חיוך . מקסים

HumaRojo_1_photo_RosalieOConnor_v1_current
HumaRojo_1_photo_RosalieOConnor_v1_current

 

30.3.19 , מוצ"ש , שעה 21:00 – היכל אמנויות הבמה הרצליה

כרטיסים: 1-700-70-29-29, www.hoh-herzliya.co.il

היכל התרבות מודיעין :

31.3.19, יום ראשון , שעה 20:30 – היכל התרבות מודיעין .

כרטיסים: 08-9737333     www.shows.org.il

שתפו את הפוסט!