26 באפריל 2024 19:38
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פני האנושות סרט על מהות בני האדם

הסרט צולם בשישים ארצות על פני שלוש שנים. הקרנת הבכורה של הסרט התקיימה במקביל בפסטיבל ונציה ובהקרנה מיוחדת באומות המאוחדות בספטמבר 2015.

Print

פני האנושות

Human

סרטו שליאן ארטוס ברטראן

A film byYann Arthus-Bertrand

סרט הפתיחה של הפסטיבל הרוחני בתל אביב

 

בעקבות ההצלחה העולמית של הסרט "בית" אותו ראו מיליוני אנשים ברחבי העולם יצא הבמאי עטור הפרסים יאן ארטוס ברטראן, לצלם את סרטו החדש "פני האנושות". הסרט הינו אסופת סיפורים ודימויים מן העולם המציעים התבוננות מיוחדת על המהות של להיות בן אנוש. דרך סיפורים מלאי אהבה ומלאי עושר אנושי המשולבים בסיפורים של שנאה ושל אלימות, הסרט מעמת אותנו עם האחר תוך שהוא מציב מראה לחיינו אנו. מסיפורים על חיי יום יום לסיפורים על חיים שלא יאמנו, המפגשים הללו מאפשרים לנו להישיר מבט על עצמנו ולהגדיר בעיני עצמנו מי אנחנו. הם חושפים בפנינו את הצד האפל בחיינו וגם את הצדדים האציליים בנו, ומגלים לנו אילו מהצדדים הם בעלי אופי אוניברסלי. כדור הארץ נחשף בצורה מרהיבה דרך צילומי אוויר שכמותם לא נראו עד כה. התוצאה יחד עם המוסיקה המקורית הסוחפת היא שיר הלל ליופיו של העולם. "פני האנושות" היא יצירה מורכבת המחבקת את המין האנושי ומאירה את המשמעות של עצם קיומנו לצד השפעתנו על העולם סביבנו.

Aminata-BURKINA FASO SBPR ! © HUMAN  GOODPLANET FOUNDATION
Aminata-BURKINA FASO SBPR ! © HUMAN GOODPLANET FOUNDATION

בין הזמרים שקולם נשמע בפס הקול, רביד כחלני, יוסו נדור, דיונה, אסיף עלי חאן ועוד.

יוצרים

בימוי: יאן ארטוס ברטראן Yann Arthus-Bertrand

הפקה: פלורן גילאר Florent Gilard

מוסיקה מקורית: ארמנד עמר Armand Amar

צילום: סטפן עזוז, ברונו קוזה Stéphane Azouze, Bruno Cusa

עריכה: פרנסואז ברנר, אן-מארי סנגלה Francoise Bernard, Anne-Marie Sangla

 

הרקע לפרויקט

בסיוע צוות גדול של מתרגמים, עיתונאים, צלמים ואנשי קול תיעד ברטרן במשך שלוש שנים סיפורים אנושיים מהחיים של 2020 נשים וגברים מ- 60 ארצות וב- 63 שפות. הסיפורים האישיים המרגשים והאישיים נארגים בצילומי אוויר מרהיבים המציעים מבט אחר וביקורתי על החיים על פני כדור הארץ. זהו מסע מעורר השראה המאיר בצורה מרתקת את חיי האנושות כיום. הסרט מעורר דיון נוקב על משמעות הקיום, ועל יכולתם של האנשים לפעול למען שינוי חברתי וסביבתי.

 

נושאים מסוימים הם בעלי משמעות דומה לאנשים שונים במקומות מרוחקים זה מזה, ובכך כוחם האוניברסלי. אולם כל סיפור הוא ייחודי ובעל מאפיינים משלו. זו היתה נקודת ההתחלה של "פני האנושות"; מלוחמי חירות באוקראינה, לאיכרים במאלי, לאסירים המחכים לביצוע גזר דין מות בארצות הברית, לניצולת שואה מישראל, ולפעילי שלום ישראליים, הסרט "פני האנושות" מציע תיעוד מקורי מלא משמעות ומציג פורטרט של מצב האנושות בחברה הגלובלית בת זממנו. הסרט מעלה את השאלות והאתגרים איתם מתעמתת הציוויליזציה.

מההאזנה לסיפורים של האנשים שצולמו עולה החשיבות לתת קול לנשים ולגברים מרחבי העולם.

הסרט צולם ללא תסריט מתוכנן, והעבודה עליו התעצבה תוך כדי הצילומים עד השלמתו לתמונת פסיפס מורכבת בעריכה. זהו המנון לחיים ולאנושות המוצג ללא קריינות, מסע פנימי לנשמתה של האנושות. האומות המאוחדות בחרו לציין את הטקס לציון 70 שנה להקמת הארגון בהקרנת הסרט. באותו יום נערכה הקרנת בכורה של הסרט בפסטיבל ונציה.

מקום שני בפרס חביב הקהל באידפא (אמסטרדם) 2015
הפסטיבל החשוב ביותר בעולם לקולנוע דוקומנטרי

פרס הסרט הטוב יותר
הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטרי בייג'ינג 2016

פרס חביב הקהל

הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטרי ונקובר 2016

131 דקות, צרפת 2015

מבחר שפות בתרגום לעברית.
הפצה בישראל סרטי נחשון.
החל מתאריך 19.11 בהקרנות מיוחדות בסינמטק תל אביב ובבתי הקולנוע הנבחרים.

שתפו את הפוסט!