19 במרץ 2024 13:43
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תערוכת ואן גוך  פארק פרס חולון – חווית אומנות דיגיטלית

תערוכת ואן גוך  פארק פרס חולון – חווית אומנות דיגיטלית

תערוכת VAN GOGH הבינלאומית הגיעה לישראל ונפתחה לקהל הרחב בחולון.

בתחילה, כשהבנתי שעיקר התערוכה היא דיגטלית ביטלתי את רצוני לבקר בהנפת יד בביטול. טעות חמורה!!! מדובר בחוויה על-חושית. אילו היה הזמן בידי לא הייתי יוצא משם שעות.

תערוכת ואן גוך הינה אחת התערוכות הפופולאריות בעולם. התערוכה כבר טיילה בלמעלה מחמישים ערים בעולם וזכתה למיליוני מבקרים כמו גם ביקורות מפרגנות בעיתונות העולמית, שהכתירו אותה כאחת התערוכות החשובות, האיכותיות והמרגשות ביותר שהוצגו עבור אמן בסדר גודל כזה. כעת, עם סיום הסגר השלישי החליטו המפיקים לפתוח אותה שוב לקהל הישראלי בפארק פרס בחולון.

למיצג המפואר, המכיל 2000 מיצירותיו של האמן, הנפרס על פני 1000 מ' במתחם לה פארק שבחולון, תתווסף מתכונת המותאמת לשגרת הקורונה שתופעל על פי הנחיות משרד הבריאות.

ליל כוכבים מתערוכת ואן גוך. צילום Ivanov Christine

אז זהו, רבותי, התרבות נפתחת ועימה מיד התערוכה בחולון.  התערוכה מכילה עמדות לחיטוי ידיים ועומדת בתנאי התו הירוק. ברגע שאתה בפנים כל צרות העולם הזה נשכחות, אתה נשאב פנימה.

יש כמה מבואות ואולמות לתערוכה השוכנת גם באוהל שנבנה לשם כך וגם באולם מתוך המבנים  של הפארק.

בתחילה אתם עוברים במבואה שעל קירותיה כתובה כל ההיסטוריה של וינסנט ואן-גוך, איש אומלל בסך הכל שבחייו מכר אולי רק תמונה אחת מציוריו. במבואה ציורים בודדים מוכרים כגירוי. בסיום המבואה מבט דיגיטלי מתחלף על כל ציורי האגרטל של ואן-גוך.

התקופות השונות בחייו והסיפורים שמאחורי הציורים מקבלים בתערוכה מימד חדש ופורץ גבולות – ציורים שיוצאים מהמסגרת ומוצגים ב- °360 בין פינות וקירות, באמצעות הקרנה עוצרת נשימה שמעניקה פרספקטיבה חדשה.  הציורים של Van Gogh מצטרפים לסימפוניה של צלילים, אורות וצבעים המשולבים בתערוכה ומאפשרים חוויה רב-חושית ובלתי נשכחת של פעם בחיים.

יצירותיו ממשיכות להדהד ברחבי העולם כבר למעלה מ 150 שנה ולספר את סיפורו הבלתי יאמן של אדם מוכשר ודל אמצעים שגילה את יכולתו רק בגיל 30.

 

ואכן מהמבואה שבכניסה אתם נכנסים לעולם דיגיטלי עם פינות ישיבה לרוב ופרספקטיבה שונה המתקבלת על הקירות ממקומות שונים, כאן מחד תמונות פורטרט של ואן גוך עצמו בגילאים שונים ומאידך על הקירות בין אפקטים דיגיטליים המציגים את ציוריו מונפשים ממש על הקירות, רבותי זה מדהים, אל תמהרו לצאת משם.

אם יצאתם תגיעו לעוד מבואה בה מוצג מחד החדר של ואן גוך ומאידך תערוכת עשרות ציורים מתקופות שונות. בכניסה תוכלו להצטייד במכשיר שיסביר לכם על כל ציור. אם לא הייתם כמוני במוזיאון ואן גוך בהולנד זו ההזדמנות שלכם.

חדר השינה – המחשה

כעת תוכלו לשוב לאחור או לעבור לשיא של התערוכה בחוויה שלי: חדר בו מסע לחיים ולנופים של ואן גוך באמצעות משקפי VR  – חוויה על חושית, החזקתי בכסא מפחד ליפול. איזה נופים, איזה הזדמנות להכיר את חייו של ואן גוך בצרפת. איזה נופים ודיוק של פרטים. חוויה שאין שניה לה.

דודי ברקוביץ, מפיק המיצג מציין כי: " לאור הביקוש הרב לתרבות ואמנות, החלטנו לפתוח שוב את המיצג המרהיב והייחודי כל כך של Van Gogh . אנו מתחייבים לשמור על כללי ההיגיינה ולפעול לפי המגבלות ועל פי הנחיות משרד הבריאות ומזמינים את תושבי המדינה ליהנות מחוויה מיוחדת במינה והפעם בפארק פרס בחולון".

שעות הפעילות :
ימי א' – ה' – 10:00 עד 19:00 (כניסה אחרונה בשעה 18:00)

ימי ו'  – 09:00 עד 15:00 (כניסה אחרונה בשעה 14:00)

יום שבת –09:00-19:00 (כניסה אחרונה בשעה 18:00)

עלות:  

מחיר מלא: 144 ₪

תושבי חולון עם הצגת ת.ז. 49 ₪ בסבסוד העירייה.

לקוחות ישראכרט  59 ₪.

מחירים מיוחדים בוועדי העובדים השונים, חברות האשראי ובמועדוני ההטבות המובילים (כולל: חבר, מגה לאן, קרנות השוטרים, אשמורת, ארגון המורים, חברת החשמל ועוד)

 

ילד מגיל 3 חייב כרטיס
לא תהיה אפשרות להיכנס לתערוכה ללא תיאום הגעה מראש גם אם נרכשו כרטיסים מראש.
כרטיסים שטרם נוצלו יהיו תקפים לכניסה בימי ושעות הפעילות

 

לפרטים נוספים אתר התערוכה: https://www.vangogharena.co.il/

יהיה ניתן להשיג כרטיסים באתר איוונטים.

 

כתובת:  מתחם לה פארק, פארק פרס, חולון.  חניה חינם.

 

 

שתפו את הפוסט!