8 במאי 2024 14:50
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לונאנה – עולם אחר במקום הכי רחוק ויש שם יאק בכיתה

לונאנה – עולם אחר במקום הכי רחוק ויש שם יאק בכיתה

לונאנה – סרט בסגנון נשיונל גיאוגרפיק לוקח את הצופה לעולם אחר, רחוק ולא מוכר, עולם שנמצא בכפר הכי נידח בבהוטן ומסעו של מורה צעיר לשם.

אוגין, מורה צעיר המתגורר בבהוטאן המודרנית חולם לעבור לאוסטרליה ולהגשים את חלומו להפוך לזמר. הוא מנסה להתנער ממחויבותו כמורה, אך לממונים עליו יש תכניות אחרות עבורו. הוא נשלח ללמד ילדים בבית הספר הכי נידח בעולם, בכפר לונאנה על רכס ההימלאיה. היעדר חשמל, ספרי לימוד, לוח ואינטרנט גורמים לאוגין לרצות לעזוב ברגע שהוא מגיע. אך חום ליבם של התושבים וכוחם הרוחני, מחלחלים לליבו וגורמים לו להשתנות ולגלות שהאושר נמצא במקום הכי פחות צפוי.

כל תושבי הכפר לונאנה מגלמים את עצמם בסביבתם הטבעית בסרט המוקיר כבוד לעבודה הכי משמעותית בעולם – להיות מורה המסוגל לעצב את עתידם של תלמידיו.

הילדים בסרט שובי לב ואוהבים מאד ללמוד למרות התנאים הקשים (אין לוח בכיתה!).

 

 

Lunana – A Yak in the Classroom

סרטו של פאוו צ'וינינג דורג'י

מועמד לאוסקר לסרט הבינלאומי 2022

זוכה פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע האסיאתי ופרסים נוספים בפסטיבלים ברחבי העולם.

יוצרי הסרט –  

בימוי ותסריט:   פאוו צ'וינינג דורג'י  Paw Choyning Dorji

צילום:            ג'יגמה טנזינג Jigme Tenzing

עריכה:           קו היסיאו יון  Ku Hisao Yun

עיצוב קול:       דו צ'ין טו Du- Chin TU

שחקנים –

אוגין              שראב דורג'י Sherab Dorji

מישן             אוגין נורבו להנדאפ

סלדון             קלדן לאמו גורונג

פם זאם          פם זאם

 

בהוטאן 2021 , שפת דיבור דזונגה ואנגלית, תרגום לעברית

109 דקות

הפצה בישראל סרטי נחשון בע"מ

 

החל מ – 7 ביולי בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ

 

 

 

זהו סרט מיוחד המציג את אהבת האדם במקום בו מעריכים את עבודת המורה בקרב הילדים וזה לא פשוט כי בכפר הזה אין כלום חוץ מטבע, עדרי יאק שגלליהם משמשים כחומר בעירה, כי נייר יקר יותר.

סרט די נאיבי על מסע של מורה למקום מבודד ללא חשמל וטלוויזיה או תקשורת בת ימינו ולמרות הניכור הראשוני הוא נקשר למקום ולילדים בשנת השירות האחרונה שלו למדינה.

הסרט צולם בבית הספר המרוחק ביותר בעולם, בכפר לונאנה הממוקם על הרי הקרח בהימלאייה. אל הכפר השוכן בעמק בין ההרים הגבוהים בעולם ניתן להגיע בטרק רגלי עם בהמות הנמשך שמונה ימים. בכפר מתגוררים 56 אנשים בלבד, מרביתם לא ראו חלקים אחרים של העולם.

משמעות המילה לונאנה היא עמק שחור, עמק רחוק כל כך שקרן אור לא מגיעה אליו. הוא כל כך מבודד שעד היום לא מגיעים אליו חשמל או רשת סלולרית, תנאים שבשלהם הייתה ההפקה תלויה לחלוטין באנרגיה סולרית.

למרות שזה היה מאתגר בצורה בלתי רגילה התעקשתי לצלם את הסרט בלונאנה. היופי של המקום, הפראות והטוהר של התושבים היוו מקור השראה עבורי. רציתי שכל מי שהיה מעורב בהפקה יחווה חוויה משנת חיים זו והאותנטיות של החוויה תשתקף מן המסך.

הנושא המרכזי של הסרט הוא החיפוש אחר אושר ותחושת שייכות. אלה נושאים אוניברסליים שכל אחד יכול להתחבר אליהם ללא קשר למוצאו ולרקע התרבותי שלו. רציתי להעביר את הנושאים הללו דרך לונאנה, עולם ואנשים כל כך שונים, לא רק משאר העולם אלא גם מבהוטאן עצמה. רציתי להראות שגם עולם כה ייחודי חולק את התקוות והחלומות שמאחדים את האנושות כולה.

בממלכת בהוטאן כל ילד זכאי לחינוך, גם אם הוא גר בלונאנה. המדינה עליה שורה הלך הרוח הבודהיסטי המלא בחמלה ואהבת הזולת מנסה לשמר את המסורת מול חדירת ההשפעה המערבית הבלתי נמנעת. בבהוטאן רואים בהשכלה ערך עליון, למרות היות רוב תושבי המדינה כפריים ורועי יאקים.

רבים מבני המקום החיים בהרים לוהקו לתפקידים ראשיים בסרט ומשחקים בטבעיות

צילומים באדיבות סרטי נחשון

שתפו את הפוסט!