26 באפריל 2024 20:42
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יסמין לוי עם תזמורת ירושלים מזרח ומערב – אדיו קרידה

יסמין לוי עם תזמורת ירושלים מזרח ומערב – אדיו קרידה

יסמין לוי אומרת שתזמורת מזרח ומערב עם המנצח תום כהן "גנבה" לה את ההופעה הקודמת ואנשים זוכרים יותר את התזמורת והמנצח האנרגטי וכי היא באה "לנקום" ואכן היא הגישה את כל הארטילריה שלה, והקהל אהב מאוד. איך לא.

וגם הפעם הפתיחה עם התזמורת שניגנה שיר של עבדל והאב "קיץ האוהבים" שנכתב לאום כולתום  היה פתיחה  בלי נשכחת לקונצרט הזה.

שוב תזמורת ירושלים הגיעה לבמת האופרה הישאלית עם המנצח תום כהן והפעם עם יסמין לוי.

יסמין לוי, הכוכבת הישראלית שזוכה להצלחה כבר שנים רבות בכל רחבי העולם, חברה אל מאסטרו תום כהן ותזמורת ירושלים מזרח ומערב לחגיגה של שירי הלאדינו האהובים. בשירה המלנכולית שלה שמלאה בעצב, אבל עם המון הבעה. שירה "Una noche mas" זכה להצלחה חסרת תקדים בעולם ובמצטבר ביו-טיוב, מונה הצפיות שלו עומד על קרוב ל-40 מיליון צפיות. יסמין שרה במגוון סגנונות ולשונות, בין היתר טורקית, מזרחית,  ספרדית- פלמנקו והפעם במופע זה לאדינו. הין היתר Adio Kerida, La Nave del Olvido, ועוד מהלהיטים שלה האהובים על הקהל. המופע מלווה מילות קישור ובכל שיר אנו זוכים לפתיחה סולו של אחד מכל הנגינה כמו החצוצרה ( חצוצרנית אדירה) העוד, החליל , הדרבוקה, הנאי, הקאנון ועוד.

ליווה אותה אורח מיוחד: אמן גיטרת הפלמנקו יחיאל חסון

זה היה המופע האחרון לעונה והעונה הבאה כבר נשמעת מבטיחה….

מתוך המופע הקודם

 

העשייה המוסיקלית והאמנותית של יסמין לוי לאורך השנים החזירה לקדמת הבמה את שירת הלאדינו שכמעט ועברה מן העולם. התהודה העצומה של העשייה שלה הביאה לפריחה מחודשת של שירי הלאדינו בארץ ובחו"ל. במופע תחזור יסמין לוי אל השירים המוכרים והאהובים ביותר מקורפוס שירת הלאדינו ותבצע אותם בעיבודים חדשים ומיוחדים שנכתבו במיוחד עבורה מתוך מחשבה על קולה וסגנונה הייחודיים והמזוהים כל כך.

תום כהן: "נדיר מאד למצוא אמנית או אמן בעלי חשיבות תרבותית והיסטורית משמעותית, שהם גם עילויים בעלי שם עולמי ברמה האמנותית. אצל יסמין לוי גיליתי אמנית מבצעת שכל אלה נפגשים בה עם מעלות אנושיות נפלאות כמו צניעות, נדיבות ולב טוב ופתוח. בכל פעם שאנחנו נפגשים, בחדר החזרות או על הבמה, מתרחש איזה קסם שכולו אהבה ולא ניתן ללכוד אותו במילים. משהו בחיבור ארוך השנים בינינו, בשפה האישית שפיתחנו, ביכולות הנדירות שהיא מביאה איתה ובאהבה שצמחה בין הצלילים, מבטיח לקהל חוויה יוצאת דופן ומיוחדת במינה".

שיתוף הפעולה בין האופרה הישראלית לתזמורת ירושלים מזרח ומערב יצר לאורך השנים שורה של חיבורים מיוחדים בין עולמות מוסיקליים שונים ומסורות מוסיקליות מגוונות שצמחו לחופי הים התיכון. במהלך הסדרה הופיעו עם תזמורת ירושלים מזרח ומערב בניצוחו של תום כהן אמנים רבים בהם: חוה אלברשטיין, ברי סחרוף, עמיר בניון, נטע אלקיים, רביד כחלני, דוד ד'אור ואחרים. יסמין לוי מצטרפת עתה אל רשימת האמנים הזו, ומביאה איתה את העושר המוסיקלי של שירת הלאדינו.

מנהלה האומנותי ומנצחה הראשי של התזמורת הוא מאסטרו תום כהן, בוגר האקדמיה למוסיקה בירושלים. כהן הקים את התזמורת בשנת 2009 – יחד עם מנכ"ל התזמורת לשעבר מר עופר אמסלם – והוא כותב את כל העיבודים המוסיקליים שלה. כהן נחשב לבעל יכולת ייחודית להעביר את המוסיקה של ארצות ערב וצפון אפריקה לנגנים מרקע קלאסי מערבי – ולהפך. יכולת זו הביאה אותו לנצח על הרכבים שונים ומגוונים – החל בתזמורת הפילהרמונית הישראלית ועד לתזמורת השעבי האלג׳יראית ״אל גוסטו״ – ולהקים תזמורות בפורמט של תזמורתו הירושלמית ברחבי העולם, בהן:

L’Orchestre Symphonique Andalou De Montreal (קנדה)

ה-Med Orchestra (בלגיה)

Symphoniyat (מרוקו)

המלצה!

שתפו את הפוסט!