26 באפריל 2024 8:02
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מאסטר שף צ'נג בקולנוע

מאסטר שף צ'נג בקולנוע

מאסטר שף צ'נג הוא דרמה קומית על אוכל משובח – סוף סוף סרט עם קולינריה.

זה סרט רומנטי על מפגש תרבויות ואנשים שיחד עם הנופים והאווירה של לפלנד מסתיים כמו באגדות "וכולם הלכו לים" . אני לא מכיר את לפלנד ושמחתי לראות מקום שליו שבו האנשים מאושרים בחלקם ומה רורה להם כשעובר אורח, במקרה שף סיני מזדמן למקום הנידח הזה (היישוב הספציפי).

אוכל עושה אנשים מאושרים זה המסר החשוב של הסרט, יתרה מזאת כשמדובר באוכל סיני האוכל מרפא. עם כל הניגודים הקולינריים מסתבר שכשיש שף במקום אז אוכל סיני הופך ללהיט.

צ'נג הוא שף סיני שאיבד את אשתו. הוא נוסע עם בנו הצעיר לכפר מרוחק בפינלנד כדי לחדש את הקשר עם ידיד פיני ותיק שהכיר בשנגחאי. איש מאנשי הכפר לא מכיר את הידיד אבל סירקה, בעלת בית הקפה המקומי, מציעה לו מקום לישון ובתמורה צ'נג עוזר במטבח. הוא מפתיע את המקומיים במעדנים אקזוטיים ועד מהרה מתחיל לרכוש ידידים חדשים.

הנופים היפים של לפלנד ומפגש של תרבויות שונות. זהו סיפורה של פגישה מפתיעה, היכרות של שני אנשים רגילים ממקומות ותרבויות שונים. הסרט צולם בלפלנד ובסין.

זוכה פרס חביב הקהל בפסטיבל הקולנוע בלובק, גרמניה.

יוצרים

בימוי: מיקה קאוריסמקי Mika Kaurismaki

תסריט מקורי: האנו אורביסטו Hanou Oravisto

עיבוד: מיקה קאוריסמקי, סמי קסקי-והאלה

הפקה: מיקה קאוריסמקי, איאן בראון, צ'ון יי יון

צילום: יארי מוטיקינן

מוסיקה: אנסי טיקאנמאקי

משתתפים

צ'נג: פאק הונג צ'ו  Pak Hon Chu

סירקה: אנה-מאיה טוקו Anna-Maija Tuokko

ניו ניו: לוקאס הסואן Lucas Hsuan

ויפולה: וסה מטי-לוירי Vesa-Matti Loiri

רומפינן: קארי ויינאנן Kari Vaananen

 

פינלנד/בריטניה/סין 2020 , אנגלית, פינית ומנדרינית.

תרגום לעברית ואנגלית 114 דקות.

הפצה בישראל קולנוע חדש

החל מ 21 ליולי בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ

 

הערת הבמאי

הסרט נראה על פניו אולי קטן, אבל יש בו שכבות רבות ונושאים המאירים על העולם היום. בימינו העולם נמצא במצב של חוסר ודאות, בארצות שונות שולטים מנהיגים מטורפים, דיקטטורים שמנסים להרוס את העולם. רציתי ליצור סרט שיאחד את בני האדם.

גלובליזציה היא המילה השולטת היום ולעיתים קרובות היא מביאה תחושה של משהו שלילי וביקורתי. מאסטר שף צ'נג הוא בדרכו גם סרט על גלובליזציה אבל ברוח חיובית ולב טוב. מפגש מפתיע בין שני אנשים רגילים משני קצוות תרבותיים וחברתיים. מפגש שמיד הופך את חייהם ומחבק את עולמם.

מבחינת העלילה הסיפור במכוון מתבסס על מינימליזם, עם העיקרון של "קטן הוא יפה". הסרט נשען ברובו על יצירת האווירה, הפרטים והויברציות הרוחשות מתחת לפני השטח.

גם המקומות בהם צולם הסרט הם חלק חשוב ממנו. רציתי לבסס את הסרט בלפלנד שהנוף בה הוא לא רק יפה ואקזוטי אבל חשוף וגלוי. בלפלנד האדם חייב להתמודד מול הטבע אבל גם מול עצמו.

אבל מאסטר שף צ'נג הוא קודם כל ובעיקר סרט של שחקנים. נתתי להם את המקום לבנות את הדמויות שלהם בדיוק ופירוט רב. ברור שלדיאלוג יש חשיבות רבה אבל נתתי מקום וחשיבות גם לדברים שמעבר לדיאלוג, למה שלא נאמר ולמה שמסתתר בין השורות, במבטים ובנוכחותם של השחקנים.

 

מיקה קאוריסמקי

אחד מהבמאים והמפיקים המוכרים והבולטים בפינלנד. הוא ביים והפיק סרטים מצליחים רבים עלילתיים ודוקומנטריים. הוא זכה במספר פרסים בינלאומיים. כמו כן הוענקו לו כמה פרסי ג'וסי, הפרסים החשובים ביותר בתעשיית הקולנוע הפינית. מיקה קאוריסמקי הקים בשנת 1986 את פסטיבל הסרטים הבינלאומי בסודנקילה, בפינלנד.

 

 

 

אנה-מאיה טוקו

סיימה לימודי משחק בויאלה. הופיעה בתיאטרון וכן מופיעה במופעי מוסיקה, וקומדיה. הופיעה במספר גדול של סרטים וסרטי וסדרות טלוויזה. בשנת 2017 זכתה בתחרות "רוקדים עם כוכבים" בפינלנד.

 

צ'ו פאק הונג

שחקן, במאי ומוסיקאי עטור פרסים מסין. בשנת 2007 זכה בפרס השחקן הצעיר בהונג קונג. נטל חלק במספר רב של הפקות תיאטרון הן כשחקן והן כבמאי, כמו כן מופיע כזמר בהרכב מוסיקלי. מאסטר שף צ'נג הוא סרטו הבינלאומי הראשון.

וסה מטי-לוירי

הוא ללא ספק השחקן הכי מפורסם בפינלנד, זמר ואמן פרפורמנס. במהלך שישה עשורים הופיע במעל ל 50 סרטים כמו כן הופיע בסדרות וסרטי טלווזיה רבים. הופיע גם רבות על בימת התיאטרון. במהלך הקריירה שלו זכה בחמישה פרסי האקדמיה הפינית לקולנוע, שלושה פרסי האקדמיה הפינית לטלויזיה ופרסים נוספים.

קארי ויינאנן

שחקן, במאי וזמר המוכר בפינלנד בזכות עשרות תפקידים בקולנוע ובטלויזיה. הוא מנהלו של אחד התיאטראות בפינלנד ומורה למשחק באקדמיה לתיאטרון .

.

 

 

 

שתפו את הפוסט!