19 במרץ 2024 7:40

"לה בוהם" בניצוח דניאל אורן בבית האופרה – המשכן לאמנויות הבמה בתל- אביב

האופרה הישראלית מעלה הפקה חדשה
ל"לה בוהם" מאת פוצ'יני:

סיפור האהבה האופראי האולטימטיבי והאהוב מכולם
בניצוחו של דניאל אורן

ובבימויו של סטפנו מצוניס די פראלפרה
23.4-10.5

בבית האופרה – המשכן לאמנויות הבמה בתל- אביב

האופרה הישראלית מעלה את הפקה בימתית חדשה לאחת האופרות האהובות ברפרטואר – "לה בוהם" מאת ג'קומו פוצ'יני בניצוחו של דניאל אורן ובבימויו של סטפנו מצוניס די פראלפרה בהשתתפות צוות זמרים מוביל בליווי תזמורת האופרה – התזמורת הסימפונית ראשון – לציון ומקהלת האופרה הישראלית בניצוחו של איתן שמייסר.
ההפקה בעיצוב תפאורה של המעצב קרלו סאלה, מעצב התלבושות פרננד רואיז ומעצב התאורה פרנקו מארי.

האופרה תועלה בתאריכים  23.4.14-10.5.14 בבית האופרה – המשכן לאמנויות הבמה בתל – אביב

לה בוהם – סיפור האהבה הגדול מכולם
האופרה "לה בוהם" מספרת את סיפורם של ארבע אמנים צעירים ודלפונים, רודולפו הסופר, מרצ'לו הצייר, שונאר המוסיקאי וקולין הפילוסוף, החיים יחדיו בעליית גג רעועה בפריס. מימי, שכנתם הצעירה והחולה בשחפת, מתאהבת ברודולפו, אך בחורף הקר נפרדת ממנו כדי למצוא בית חם יותר לגור בו, אבל שבה אליו באביב כדי למות בזרועותיו. במקביל לסיפור האהבה הזה פורחת לה אהבה סוערת וקולנית בהרבה בין מרצ'לו לבין מוזטה, שאינה מסוגלת לשכוח את מרצ'לו גם כאשר היא בוחרת לה לעתים מאהבים עשירים יותר כדי לחדש את המבחר של מלתחת הבגדים שלה.

האופרה "לה בוהם", הוצגה לראשונה ב-1 בפברואר שנת 1896 בתאטרו רג'יו בטורינו, איטליה כשעל דוכן המנצחים עומד ארטורו טוסקניני. האופרה מבוססת על הרומן "תמונות מחיי הבוהמיים" מאת אנרי מורז'ה (1822-1861), סופר צעיר ובוהמייני שחי ברובע הלטיני בפריס אף הומחז והועלה על הבמה.

בשנת 1892 החל לואיג'י איליקה לכתוב את הליברית ל"לה בוהם" לבדו. מאוחר יותר הצטרף למשימה גם ג'וזפה ג'אקוזה. פוצ'יני סיים את תהליך ההלחנה האופרה רק בדצמבר 1895. התהליך תואר על ידו כלא פשוט: "סבלתי במשך שלוש שנים ארוכות עם "לה בוהם".היו אלו שנים של ייאוש מוחלט של המוח והנשמה, עינויים וייסורים נפשיים. למעשה הרגשתי כאילו צלבו אותי. הרעיונות זרמו להם בקלות רבה אבל לסדר אותם בצורה שתוביל להצלחה. המערכה הרביעית גרמה לי לסבל הרב ביותר: רציתי כי מותה של מימי יפגע במיתרי הלב ובמשך ימים התלבטתי לגבי סצנה זו. אני מבטיח לך כי אף צופה באולם האופרה לעולם לא יתרגש מתמונה זו כמו שאני התרגשתי עת כתבי את התווים האחרונים של "לה בוהם". אני נשברתי ובכיתי כמו תינוק, הצער שלי היה חזק בצורה בלתי רגילה."

המנצח הישראלי הבינלאומי : דניאל אורן , מזוהה בעולם עם הרפרטואר האופראי האיטלקי. הוא ניצח בעבר על "לה בוהם" באופרה הישראלית ועתה הוא חוזר ארצה לנצח שוב על האופרה של המלחין האהוב ביותר עליו –  ג'קומו פוצ'יני.

במשך השנים כיהן כמנהל מוסיקלי ומנהל אמנותי במספר בתי אופרה באיטליה כולל אלו ברומא, טרייסטה, נפולי, גנואה ועוד נוספים. כיום הוא המנהל האמנותי של בית אופרה ע"ש ורדי בסלרנו, איטליה. אורן, עובד באופן קבוע בבתי האופרה המובילים בעולם כגון האופרה המלכותית קובנט גרדן בלונדון, האופרה הלאומית הבסטי בפריס, בתי האופרה המובילים באיטליה כולל הארנה די וורונה ועוד

 

הבמאי האיטלקי סטפנו מצוניס די פראלפרה הוא המנהל הכללי והאמנותי של האופרה המלכותית של וולוניה בליאז'. בשנת 1983 ביים את האופרה הראשונה שלו ובעקבות זאת הוזמן לביים ולעצב אופרות רבות בבתי האופרה המובילים באיטליה כולל אלו בפירנצה, באסו ורומא וכן בפסטיבלים רבים באיטליה ומחוצה לה כולל אלו בפזארו, פסקרה, באד קיסיגן ולודביסבורג. לפני שהתמנה לתפקידו באופרה של ליאז' הוא ניהל מספר פסטיבלים וסדרות קונצרטים וכן היה המנהל האמנותי של האופרה של בולוניה. כמו כן ביים תכניות טלוויזיה ורדיו רבות עבור רשות השידור האיטלקי. בליאז' הוא ביים הפקות רבות.

בהפקת זו יופיעו סולני אופרה בינלאומיים וישראלים יחד:
בתפקיד רודולפו יופיעו הטנור האיטלקי ג'ורג'יו ברוג'י יחד עם חוזה ברוס הספרדי וגסטון ריברו  מאורוגוואי . את תפקיד מימי תגלם זמרת הסופרן האיטלקייה מריה אגרסטה אשר תחלוק את התפקיד עם הזמרת נוצ'ה פוליצ'ילה גם היא איטלקייה, עם הזמרת הישראלית אירה ברטמן.
את מרצ'לו יגלמו זמרי הבריטון גבריאל ויויאני ויונוץ פאסקו .  את תפקיד קולין ישיר זמר הבס קרלו סטריולי , את מוזטה תגלמנה הסופרן האמריקאית  נדין סיירה יחד עם אלה וסילבסקי הישראלית , את שונאר יגלמו יונוץ פאסקו ונח בריגר ואת בנואה / אלצ'ינדורו ישיר גיא מנהיים.

מופעים :
*יום ד' 23.4 20:00 | יום ה' 24.4 20:00 | יום ו' 25.4 13:00| מוצ"ש 26.4 21:00 | יום ב' 28.4 20:00| יום ג' 29.4 20:00 | יום ד' 30.4 20:00 | יום ו' 2.5 13:00 | מוצ"ש 3.5 21:00 |יום ה' 8.5 20:00 | יום ו' 9.5 13:00 |מוצ"ש 10.5 21:00

מחירי כרטיסים:175/237/304/378/428 ₪|
השירה בצרפתית- תרגום מוקרן בעברית ובאנגלית |
משך המופע: כשלוש שעות

שעה לפני תחילת כל מופע מתקיימת הרצאת מבוא באורך כחצי שעה באולם, הכניסה להרצאה חינם לבעלי הכרטיס באותו הערב.
לקראת בכורה: 19.4.14 שבת 11:00

להזמנת כרטיסים: 03-692777, www.israel-opera.co.il
בית האופרה – המשכן לאמנויות הבמה, שד' שאול המלך 19 ת"א

שתפו את הפוסט!