26 באפריל 2024 6:59
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עידו תדמור בערב מיוחד עם רקדנים מהבולשוי בסוזן דלל

עידו תדמור חוגג יום הולדת 50

בערב מיוחד עם

אורחים מיוחדים:

סולני העל של הבולשוי

 וסילייב ולדימיר מריאנה רישקינה 
"תל אביב דאנס 2014"

בערב מיוחד במסגרת אירועי תל אביב דאנס בהפקת סוזן דלל, יחגוג עידו תדמור במופע מיוחד, יום הולדת 50 ויום הולדת 25 למרכז סוזן דלל- המקום בו צמח, יצר והופיע רבות.

במופע שיתקיים  ביום שישי ה-9.5 בשעה 22:00  שוזר עידו מיצירותיו לאורך השנים  ובהן "הסיר של סימה", "תא" ,"מכתוב" ,"נטע" ועוד רבות נוספות. חוייה מיוחדת יספק ערב זה לקהל : שני סולני העל של בלט בולשוי הידוע יגיעו במיוחד להופיע בערב זה ולחגוג עם עידו ועם מרכז סוזן דלל:   ולדימיר וסילייב ומראינה רישקינה .

בשנה האחרונה ,במהלך ביקורו בישראל של ולדימיר וסילייב, הרקדן האגדי מבלט הבולשוי במוסקבה ,הזכור מתפקידו המרשים כספרטקוס ביצירתו של יורי גריגורוביץ  "ספרטקוס"- נרקמו יחסי עבודה וידידות מיוחדים בינו לבין עידו מנהלה האמנותי החדש של הבלט הישראלי.מאז הוזמן עידו להופיע כרקדן בערב גאלה יוקרתי של בלט בולשוי ועתה נענה  להזמנת עידו לרקוד לצדו בסולו שעידו יצר עבורו למופע בסוזן דלל. בערב זה תרקוד לצידו של עידו גם סולנית הבולשוי מארינה רישקינה המגיעה במיוחד לכבד את עידו בנוכחותה המהפנטת , יחדיו ,על בימת מרכז סוזן דלל.

מריאנה רישקינה (רוסיה)
רקדנית סולנית בבלט הבולשוי במוסקבה.
נולדה במוסקבה , רוסיה. בשנת 1989 סיימה את לימודיה במכללת במוסקבה לכוריאוגרפיה ואותה השנה הצטרפה כרקדנית בבלט הבולשוי , שם היא רקדה את ה- pas de Deux הראשון שלה בג'יזל אשר הופק על ידי יורי גריגורוביץ ורקדה ברבות מיצירותיו לבלט הבולשוי בין השנים 1989-1995 וגם בין השנים 1996 ו1997. ב -1997 היא שיחקה תפקיד של Kitri ב"דון קיחוטה" וב שנת 1999 השתתפה ביפיפה הנמה בתפקיד הנסיכה פלורין . ב2001 היא מילאה תפקיד של כלה פולנית באגם הברבורים ואותה השנה הופיעה בLa Sylphide בבלט המלכותי של לונדון . ב2004 , היא חזרה על תפקידה בסרט דון קישוט עם בלט דרזדן ואותה השנה שיתפה פעולה עם הרקדן אלכסנדר Vetrov ביצירה  Firebird. באותה השנה היא זכתה בפרס נבל הזהב  ושלוש שנים לאחר מכן שיחקה כGamzatti בלה Bayadère . היא זוכת פרסים חשובים:-1994 מקום שלישי בתחרות הבלט הבינלאומית סרג ליפאר,1995 מקום שני בתחרות הבלט הבינלאומית לרקדני בלט באוסקה. ב- 2002 ה ועלתה לדרגת רקדנית סולנית בבלט הבולשוי במוסקבה ו2004ב-ב, זכת בתחרות נבל הזהב במוסקבה.

וסילייב ולדימיר (רוסיה)
נולד ברוסיה בשנת 1940. בגיל 18 סיים את לימודיו והתקבל כחבר בבלט בולשוי שם התקדם מהר והפך לרקדן ראשי בלהקה. בבולשוי למד אצל גדולי הכוריאוגרפים והיה לו סגנון ייחודי משלו ששילב טכניקה מדהימה וסגנון אישי בו עיצב את הדמויות השונות שרקד. כבר בגיל צעיר קיבל כהוקרה על פועלו את התואר הגבוה ביותר המוענק ברוסיה לאמנים – אמן העם. במקביל להופעותיו בבולשוי , בו רקד את תפקידו הידוע ביותר ספרטקוס לכוריאוגרפיה של יורי גריגורוביץ, החל להופיע כרקדן אורח בלהקות הבלט המובילות בעולם כולל המטרופוליטן בניו יורק, קובנט גרדן בלונדון, בלט האופרה של פריס, לה סקאלה ועוד כשהוא רוקד לצידן של מיטב הרקדניות בתקופתו כולל יקטרינה מקסימובה אותה אף נשא לאישה. בשנת 1970 החל ליצור כוריאוגרפיות עבור הבולשוי וכן ללהקות בלט אחרות בברית המועצות לשעבר וברחבי העולם. בין היצירות שלו ניתן למנות את איקרוס לבולשוי, מקבת לבולשוי, ברלין ובודפשט, אניוטה לבולשוי ונאפולי, דון קישוט לתיאטרון הבלט האמריקאי ונאפולי וג'יזל לרומא. בשנת 1995 התמנה למנהל האמנותי והכללי של הבולשוי. מאז יצר 14 יצירות מחול קצרות חדשות ועוד 16 בלטים באורך מלא לבולשוי וכמו כן פתח בית ספר למחול בחסות הבולשוי ברוסיה וגם בברזיל. יצרה כוריאוגרפיה לאאידה (ורדי) בהפקה של פרנקו זפירלי בארנה בוורונה.

עידו תדמור מארח סולני העל של הבולשוי
וסילייב ולדימיר מריאנה רישקינה

במסגרת "תל אביב דאנס 2014"

ביום שישי ה 9.5 בשעה 22:00

לפרטים נוספים, עדכונים והזמנת כרטיסים
בטלפון: 03-5105656

http://www.suzannedellal.org.il/

שתפו את הפוסט!