8 במאי 2024 18:11
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אנגוס בשרים חיפה

אנגוס הייתה מאז ומתמיד יעד בנסיעות שלי לצפון, משהו קרה בביקור האחרון שלי שלא אהבתי, אני מנהל אבטחת איכות במקצועי, ושיפור או פעולה מתקנת זה ביסודות של המקצוע, וכאן באנגוס כנראה גם ראו את השחיקה באיכות ואת הצורך לחלול שינוי, שינוי? מהפך, בואו אני מזמין אתכם לקרוא על מהפכת האיכות באנגוס בשרים.

דבאח היא שם דבר ( מותג) בצפון, מדובר על אימפריה של גידול בקר, מסעדות, קצבייה סופר ועוד, ועוד, אני אתרכז כאן במותג " אנגוס"

אנגוס הייתה ואני במיוחד מדגיש " הייתה" מסעדת הבשרים הערבית הכי טובה בצפון, נו, זו לא חוכמה, כשיש לך שליטה על הבשר ואתה יכול לשווק ולתת לסועדים שלך את הבשר הטוב ביותר אתה מצליח. ליד הבשר היו סלטים ותבשילים אתניים ערביים \ מזרחיים מהטובים ביותר שטעמתי.

השינוי המהפכני מתקיים כעת מזה כמה חודשים ב " אנגוס בשרים " חיפה, אני יכול לומר לכם במשפט אחד: תשכחו מהמטבח הערבי המסורתי ותתחילו לחשוב במושגים של מקדש של בשר עם מנות משולבות בין המטבח הערבי לבין המטבח המקומי.

על כל זה מנצח השף נבות שלח שאומר " ”המוטו שלנו כאן באנגוס הוא שעוף זה לא בשר. כחובב בשר מושבע, אנגוס בשבילי היא מקדש של בשר, הנתחים שאנחנו מגישים כאן, הם המובחרים שבמובחרים והם מגיעים מהעדר הפרטי של משפחת דבאח, מגדלת הבשר הגלילית, כבר יותר מששים שנה. בנינו כאן תפריט שכל חובב בשר שמכבד את עצמו, לא יכול להחמיץ"

להחמיץ? מי שהחמיץ ולא הגיע, לא יכול לשער מה הוא החמיץ! אז כשהוזמנתי לארוחת בלוגרים אישרתי מיד ושמחתי להיות האורח שלהם.

הבשרים שטעמתי ( אכלתי) באנגוס בשרים חיפה היו המשובחים והטעימים ביותר שאכלתי עד היום ואכלתי והיללתי די הרבה בשרים, זה היא השיא!

טוב אז מה היה לנו:

אחד השינויים הוא בכך שחלק ניכר מהמנות הראשונות כוללות בשר במנה, אם תעמדו על כך אולי תקבלו חומוס שלהם אבל ברצינות במקדש של בשרים תאכלו בשר, אל תבזבזו מקום על האוכל של האוכל…

המלצר שלנו יונס הגיע עם מגש ראשונות ומה נאמר לא נתנו לו להניח את המגש עד שצילמנו אותו מכל הזוויות וכן גם את המנות, והמנות אחרי שצילמנו אותן עד שהסמיקו הן נעלמו שלא היו..

התחלנו

סלט איולי תפ”א ובשרים

טרטר גלילי

סינטה צרובה על כרוב מדורה ועשבים

בשר כבוש טוב טוב עם סלט עגבניות שוק

חציל ציידים בעשבי תיבול בשר קצוץ וטחינה

דואט קרפצ’יו בקר סינטה ופילה

שקדי עגל על הפלנצ’ה, על לימון חרוך ועדשים

כרובית אפויה ברוטב צזיקי

גבינת פטה וירקות שוק בגריל

סטייק דקה – שפיץ על הגריל

וגם מנה ספישל של שווארמה עגל על עלים רעננים

אין צורך לציין כי הייתה דרישה לעוד ועוד צלחות כי זה היה הרבה יותר מטעים.

השף נבות שלח, הוא יוצא מסעדות זוזוברה, קפה איטליה, ג׳וז ודניאל ועוד, שיצר באנגוס שפה שלמה שכולה שיר הלל לבשר, תוך שילובים מפתיעים בין מזרח למערב. השף עומד על זה שלא נתמלא מהראשונות ועל מנת שנשתכנע לוקח אותנו לסיבוב להכרת הבשר והקצב.

כאן בדוכן הבשרים, רק מהתבוננות, לפני ההסברים אתה מבין מה זה איכות. אתה מבין מדוע השם דבאח הפך כבר מזמן לחותמת איכות של בשר ברמה הגבוהה ביותר שיש היום בישראל. השם דבאח גם מוכר מאד לכל מי שמסתובב בצפון ורואה אותו מתנוסס על מרכזים מסחריים במעלות ובדיר אל אסד. כעת גם בחיפה השם דבאח מתנוסס ומוכר בשרים הכי טובים שיש.

אחרי שעשינו הכרה עם הבשרים הלכנו לטעום, את הארוחה ליווינו עם יין אנגוס, קברנה סובניון שמיוצר במיוחד עבורם, היין משנת 2010 היה מעולה  .

מה אכלנו או מה הצלחתי לאכול ( כי טרפו לפני…)

סטייק טומהוק במשקל קילו, זה פריים ריב משלשת הצלעות הראשונות, מה שחתכתי לעצמי היה מעולה, בפנים זה היה מדיום רייר עד רייר מדי ובל אל תדאגו נשארה רק עצם.

מגש ועליו מבחר בשרים

מדליוני פילה, שלא נפגשתי עד היום עם איכות כזו. סינטה מצוינת, אנטריקוט, וצלעות טלה שלא טעמתי כי לא הספקתי!

מאידך את האסאדו שהוכן בבישול ארוך ואיטי נחתך והורד מהעצמות מול עייני המפקחות וממנו לקחתי לי נתח פיצוי על הצלעות, תאמינו לי , כזה עוד לא אכלתם.

היה גם צ'יפס, ואפויים ואני רק טעמתי פריקי כי פריקי לא מפספסים

ואז הגיעה הפצצה: נתח של קילו פורטרהאוס שיש בו כמעט כמות שווה של סינטה ופילה, שווה? שווה המון. חתכתי לעצמי מהפילה ומהצד של הסינטה והתפללתי שלא יגמר לעולם.

במצב הזה של הלם בשרים הגיעו הקינוחים

עוגת  שוקולד ללא קמח פצצת שוקולד

מיני פבלובה מצוינת אבל אני לא משוכנע שמכינים במקום.

וכנאפה אמתית בלי צבע ובלי אוונטה פריכה לא מתוקה מדי וטעימה

ביציאה קיבלנו משלוחה של בשר שהמשיך לנו את החגיגה בבית למחרת

אמרו לנו וסיפרו לנו שהחגיגה הגדולה, היא פתיחתה של האנגוסרי המיוחדת, בקומה התחתונה של מסעדת אנגוס. האנגוסרי היא מעדניית בשרים על האש, המעוצבת נפלא, ומציעה מבחר מנות רחוב של בשר גורמה: אנגושווארמה נדירה, אנגוסנדוויץ' ייחודי שכבר הפך ללהיט באזור, קבבורגר אדיר, אנגוסלטים טריים, סיחים על גריל ועוד ועוד

המלצו שלי לחגיגת בשרים:

יחצ

ולזה כנראה יצטרכו לקחת אותנו לסיבוב נוסף ולפצות אותי שלא אכלתי מהצלעות…

וכן חייבים לקחת אותנו לדיר אל אסד, לא רק למסעדה אלא גם למעמולים הכי טעימים במדינה…

היומן פתוח..

אנגוס – רח' המגינים 27, עיר תחתית, חיפה. 04-8626603.

ימים א'-ש' 11:00-23:00

שתפו את הפוסט!