26 באפריל 2024 16:04
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ארץ – הנפילה מחול ישראלי מסע רחיפה בחלל – Earth

 

Eץ Aר Rא TH הוא מחול מודרני ישראלי מאת: גיל קרר

??????????

מדובר במחול רציף בן כ-50 דקות המתאר משלחת המגיעה לכדור הארץ מעולם אחר כדי לחקור ולחוות את החיים על פני האדמה. המסע נוגע באלמנטים בסיסיים בהוויה האנושית כגון חישה, הליכה ויציבה ובחינת משמעויותיהן הפנימיות.

??????????

כיצד מתמודד בן האנוש עם כוח המשיכה?

המסע הינו מסע בראשיתי של גילוי ומעלה שאלות פילוסופיות וקיומיות על הטבע האנושי ועל צעדינו על כדור הארץ.

המחול ממחיש לצופה את הריחוף באווירה של חוסר משקל בצורה שלא ראינו על הבמה, ראינו תנועות איטיות – slow motionמסע בחלל בתנועה מלאת עדנה, אהבה ותמיכה הדדית.

"אנו הולכים על פני האדמה, פנינו קדימה, מדי פעם מביטים לאחור ומשנים את החזית, מגדירים ציר לפני שבוחרים כיוון. דרך הזיכרון והכמיההובעזרת אינסטינקטים בריאים אנו נעים בעולם הצפוף ביציבות ובעדינות." גיל קרר.

 ??????????

יש במחול הזה, באנסמבל הרקדנים תנועה סימטרית מדויקת, שלמות של תנועה בהתאמה והעברת התחושות והמסר של גישוש, פחד, חיפוש וחקירה, זאת תוך הדגשה על הקבוצה והתמיכה ההדדית של האחד בשני עד הפיכתם לגוש מאוחד המתערבל באי היציבות של החלל השונה מהאטמוספרה ממנה באו לכאן! מדברים פה המון על יקום מקביל, אנחנו מציירים חייזרים כיצורים משונים בעוד אולי הם בדמותנו, אולי הם כאן בינינו חוקרים את המקום?

Gil Kerer by Avigail Reiner1
Gil Kerer by Avigail Reiner1

לרגע ארוך, ארוך מדי לטעמי הם נופלים לשינה על הבמה ומשם קצת יותר מדי לטעמי על הרצפה, פיתולים וערמות, יותר אהבתי את הגושים ואת הקבוצה, את התשוקה למשהו שהם מחפשים ומוצאים וזה נותן להם חיות ומרץ.

 ??????????

זהו ללא ספק מחול מקורי עם רעיון ונושא שעובר קהל ובסופו אתה כצופה מצטער שזה נגמר.

 

טריילרhttps://vimeo.com/298349760

 

 

"ארץ- הנפילה" היא יצירתו הראשונה של קרר באורך מלא עבור אנסמבל של רקדניםוהופקה בשיתוף מועצה אזורית מנשה אשר תומכת בגיל ככוריאוגרף עצמאי. לאחר שנים של יצירה עצמאית פורה שקיבלה הכרה בעולם גיל יעלה לראשונה את יצירתו בבכורה באולם הגדול בסוזן דלל, ציון דרך משמעותי בהתפתחות ובחשיפה לקהלים רחבים יותר.

 

מאת: גיל קרר/ רקדנים:שחף אלימלך, אלמוג לובן, מור מזרחי, מרגרידה מסיירה וגיל קרר

פיתוח תוכן וליווי אמנותי:ענת צדרבאום / ניהול חזרות וליווי אמנותי:אלון קרניאל ואלכס שמורק מוסיקה ועיצוב פסקול:אורי אבני, stringsמאת יחזקאל רז

תאורה:יואב בראל/תלבושות:שיר נאה /תפירה ותדמיתנות:רחל בת שם

עיצוב גרפי:אביגיל ריינר ושלומי נחמני – The Studio / ייעוץ:עינת יניב אסטליין

ניהול כללי:אורית שטראוך

בתמיכת משרד התרבות והספורט ובשיתוף מועצה אזורית מנשה

אורך היצירה:45דקות

גיל קרר

כוריאוגרף, רקדן יוצר ומורה למחול.
מאז שנת 2012יצירותיו של גיל הופיעו בישראל, קרואטיה, שבדיה, צרפת, האיים הקנריים,סינגפור, מלזיה, ניו-יורק , איטליה, ספרד, רוסיה, דנמרק, אנגליה, יוון, דרום קוריאה, גרמניה, ליטא, הונגריה, אוקראינה, קפריסין ואורוגוואי. גיל גם השתתף בתוכניות שהות אומן בישראל, איטליה, האיים הקנריים, בלגיה ואורוגוואי. בנוסף גיל מלמד מחול עכשווי, קונטקט ורפרטואר.

 

את דרכו המקצועית התחיל בלהקת המחול הקיבוצית הצעירה שם רקד במשך שנתיים.
בהמשך השנים עבד עם כוריאוגרפיים רבים, ביניהם רייצ׳ל ארדוס, נמרוד פריד, ניב שיינפלד ואורן לאור, מאיה ברינר ודנה רוטנברג. בנוסף השתתף בהפקות של האופרה הישראלית, תאטרון גושן ,תאטרון אורנה פורת ובהפקה מיוחדת של האמנית אניסה אשקר.

בשנים 2009 -2011רקד בלהקת המחול ורטיגו בניהולה האומנתי של נעה ורטהיים כיום עובד עם הלהקה כמורה ויוצר בסדנא להכשרת רקדנים.ב2011החל ליצור והופיע בבכורה עם היצירה 'dive' -סולו שיצר במשותף עם ענת צדרבאום. הסולו זכה במקום הראשון בתחרות הכוריאוגרפיה בפסטיבל מחול שלם 2011, ובמקום השלישי בתחרות הכוראוגרפיה ILDANCEבשבדיה בשנת 2012.בדצמבר 2012העלה בבכורה את היצירה 'חלקים' כהזמנה מפסטיבל מחול שלם 2012וזכה בפרס עידוד היצירה. ב 2014העלה בבכורה את הדואט "בינינו" בפסטיבל זירת מחול אשר זכה לביקורות משבחות מהקהל, המנהלים האומנותים והמבקרים והוזמן להופעות רבות בעולם .ב2015הוזמן ליצור עבודת טריו ללהקת המחול Maya Dance Theaterמסינגפור ומופע סולו בביצועו אשר נוצר והועלה בבכורה באורוגוואי.

 

ב2016העלה לראשונה מופע מלא המורכב משלוש מיצירותיו בתמיכת מועצת הפיס לתרבות ואומנות וזכה גם הוא לביקורות מפרגנות . ביוני2017העלה בבכורה את הדואט Nice To Beat Youאשר נוצר בשיתוף עם הרקדנית קורינה פריימן (הקיבוצית, אנסמבל בת שבע, ורטיגו). הדואט הוזמן להופיע בשבוע המחול הבינלאומי בירושלים והוזמן להופעות רבות בעולם לשנת 2019-2018, ביניהם תחרויות הכוראוגרפיה הבינלאומיות בהנובר, ובקופנהגן – בהן זכתה היצירה בפרס מבקרי המחול בגרמניה ובמקום השני עבור הכוריאוגרפיה בדנמרק. באוקטובר 2018יצר את העבודה Damageעבור להקת המחול Aura Dance Theaterבליטא.בשנת 2019נבחר להיות אמן אורח בתכנית של קרן שוסטרמן, בה לימד ויצר באוברלין קולג’ שבאוהיו.

 

"את יצירותיו של גיל קרר אפשר למקם בקצה הכי עדין של המחול העכשווי.

התוכנית ״3 יצירות של גיל קרר" מותירה תחושה של מפגש עם יוצר כן, עקבי בדרכו וזה מעורר הערכה." רות אשל, הארץ, 2016

 

 

אתר- www.gilkerer.com

וימאו- https://vimeo.com/user9798637

פייסבוק-https://www.facebook.com/gil.kerer/

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!