26 באפריל 2024 6:07
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

במדבר דברים להקת מחול קמע

יצירת מחול מאת תמיר גינץ בבכורה עולמית

"במדבר דברים" , עבודה  חדשה של הכוריאוגרף והמנהל האמנותי שלה תמיר גינץ, אשר לראשונה יוצא ביצירתו אל החוץ, אל המדבר על נופו הפיזי והאנושי כמקור השראה.

להקת המחול קמע הפכה לאחת המובילות בארץ במחול בעשור האחרון, 12 רקדנים, כאשר הבית שלהם באר שבע, היה זה אך טבעי שסוף סוף הלהקה שהינה להקת הבית של  "בת דור" באר שבע, תביא לנו את המדבר המקיף אותם ואולי אותנו מבלי משים.

צילום אבשלום לוי

לאחר שכל יצירותיו הקודמות עסקו במתרחש בחדרי חדרים, היצירה הזו מתקיימת  במרחב פתוח, ישימון מלא עוצמה, שקט ומסתורי אך גם פראי וראשוני, בו פועלים חוקים המשוחררים ממוסכמות אורבניות.

זה לא רק המדבר שנותן את הטון במחול, זה האנשים, הסובבים אותם, החיכוך המיוחד שנוצר בעיר דרומית בין אוכלוסייה לבין הנוף והפראות של המדבר.

צילום אבשלום לוי

תחשבו מדבר, תחשבו קולות, תחשבו שקט, תחשבו בדד במדבר, תחשבו חולות, שיירות שחולפות, אנשים.

חושך, אנשים שרועים על חולות המדבר, התעוררות, אור ירח, תנועה איטית, לאט, לאט הם נעים, מבודדים הם הופכים קבוצה, הליכת ירח, לאט, לאט ופתאום משהו דוחף אותם, אולי זו הרוח אולי הכח שנאגר בהם אולי רמז לדחפים הבסיסים של האדם.

רקדנית בודדת רוקדת מתוך תשוקה במדבר, מחול… שיירה עוברת במדבר, מתחיל חיזור, הנפות, מחול בעיצומו, טיפוסים שונים, הקצב עולה, מחול בנים, מחול בנות , מחול זוגות, התשוקה בוערת באוויר.

רוח מדברית וקולות עורבים מפרים את הסיטואציה, האם השיירה, הקבוצה תתגבר, המדבר אינו יכול לה לאהבה, לתשוקה, לזוגיות הנוצרת ממפגשים בשממה הזו, ולמרות זאת המוסיקה משדרת עצב מסוים, האבק מחניק בסופה מדברית, אתה חש את זה כצופה, אתה שם!

השיירה לא נעצרת והקצב גובר, האם זה אומר שהאדם מתגבר על המדבר?

זוגיות מדהימה על הבמה, האהבה, שוב מחול בהליכת ירח, Slow motion והם מתחברים יחד בקפיצות והנפות וזוגיות, שמחה על הבמה, נערות משתוקקות לציידים שאורבים להן במדבר.. האנרגיות משתוללות על הבמה. כמה גדול המדבר ככה גדולה העוצמה של האדם, של הקבוצה.

אלו האסוציאציות הפרטיות שלי מהמופע.

"במדבר דברים" היא יצירה של תשוקה למרחב, לפראיות, ולעוצמה הטמונה בפיזיות מתפרצת.  היא ממזגת מציאות עכשווית עם תעתוע קדום, דחפים ראשוניים ללא רסן, יחסים בין פרטים וחברה,  טקסי פולחן ורגעי אינטימיות.

את המוסיקה ליצירה החדשה, כתב המוסיקאי, אבי בללי. זו הפעם הראשונה בה עובד תמיר עם מוזיקה מקורית: "תמיד הערכתי את אבי בללי והמוזיקה שלו", מספר תמיר, "העבודה מתנהלת על היצירה והמוזיקה צעד- צעד והמוזיקה נכתבת תוך תיאום מוחלט בין העבודה הכוריאוגרפית בסטודיו עם הרקדנים להלחנה של אבי, וזו ההרפתקה בפני עצמה. המוזיקה לקחה אותי למחוזות תנועתיים חדשים."

מבחינה תנועתית חיפש גינץ שפה חדשה, והיצירה מציגה התפרצויות אנרגיה חזקות והפוגות של שתיקה ומדיטציה, עיסוק בגוש וקבוצה ופירוק של הקבוצה לאינדיבידואלים.

המופע ימשיך בהופעות נוספות בכל רחבי הארץ בעונת 2014-15.

מהלך העבודה נבנה מתוך שילוב אמנויות כשכל השותפים ליצירה עובדים ביחד כולל      12 רקדני הלהקה שהיו שותפים לתהליך העבודה.

כוריאוגרפיה: תמיר גינץ, מוזיקה מקורית: אבי בללי, תלבושות: אנה מירקין, תאורה ובמה: שי יהודאי, רקדני קמע: איל גנון, לנה פרייפלד, אלדר אלגרבלי, שלומי מיארה, פיטר סטאר, לאורה ליפקו, רייצ'ל פריקה, נטיה צ'יקווידזה, הילה דקל, לוקאס הארבין -מולר, עפרי אוד.

שתפו את הפוסט!