27 באפריל 2024 5:47
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסדנא מסעדה כהלכה

 

 

 

האמת לא על פי ההלכה, זו מסעדה ירושלמית חדשה יחסית, לא כשרה!

כשיצאתי משם שבע, שמח. ובר לבב . חשבתי על המלה מצוינות. אני מנהל איכות במקצועי ולמלה מצוינות יש משמעות עבורי. אז מה מניע אותי לתת לה דירוג כזה גבוה?

המיקום, המקום, האנשים, המטבח, השירות, האווירה, והאוכל. אולי לא הכל זוכה אצלי לציון 5

אבל המכלול שמאפשר לי לדרג אותה אומר מצוינות ובמיוחד כיוון שהיא לא שגרתית.

 

גילו נאות, הייתי אורח המסעדה

 

הגענו שלושה בלוגרים רעבים לארוחת טעימות. החברה התיישבו ואני מיד הלכתי לראות את המטבח הפתוח. לא הספקתי להיכנס ומזגו לי שוט של עארק. ובשעת ההיכרות עם הצוות הנפלא עוד איזה פסטיס או משהו מהמשפחה. שמח שם, חברה צעירים אבל מוכשרים ויצירתיים.

 

אין לי מושג מה היה המבנה המקסים הזה עם החלל הגבוה, השוכן במתחם הרכבת הישנה בירושלים. אבל מי שהיה הארכיטקט ועיצב את המקום עשה עבודה טובה. נכון, לצילומים שלי החושך לא סייע הרבה, אבל לסועדים שבאו לבלות שם נראה לי היה מהנה.

 

יש פינות ישיבה אפילו ספה ענקית ואיזור סעודה וגם שולחן עבודה ל WORK SHOP.

וישיבה סביב הבר תוך צפייה במטבח הפתוח. יש שם מנות מדהימות שונות לנוף הירושלמי שהכרתי עד עתה. יש מנות יומייות אולי ספיישלים מה שנקרא במחוזותינו. כך שכל יום אפשר לטעום משהו אחר. אולם מה שהפיל אותי זה הפירות ים.

 

ארוחת טעימות "במרכז השולחן" אני ממליץ עליה כלכלית ובכלל היא מאפשרת להנות ולהכיר את הטעמים. אנחנו כנראה אכלנו יותר.

 

אז מה היה לנו שם חוץ מאלכוהול מעולה למי שלא נוהג כמוני.

 

לחמם את הגוף, ולטעום את המקום, מרק עדשים וקרם פרש שמוסיף המון זה מגיע בכוס עם טוסטון, וממש חבל שנגמר ( 32 ₪ ). מרק עדשים הולך ותופס את הפתיחה הקלאסית במסעדות שמבינות, בעצם זה כבר מסורת במסעדות ערביות מזמן.

 

החברים שלי התעקשו על לחם הבית, לא שהם טעו , הוא מצוין, אבל מי אוכל לחם לפני הפצצה של ארוחה. אבל לחם זה לחם וכשהוא מעולה אי אפשר לעמוד לפניו. בטח לא עם טחינה ובטח, ובטח לא עם איולי אריסה חריף. וזיתים.

 

כאן במקום הזה אתה מתחיל להבין את הקונספט של "ארוחה במרכז השולחן" פלטת עץ מדהימה עליה מונחות הראשונות שעלו מהים. סשימי בשמן וניל – מדהים, כן מדהים ,( 42 ₪ )

קרפצ'יו טונה אדומה עם סלט אצות וואקמה נמס בפה (52 ₪ )  וסביצ'ה דג מוסר ים עם תותים ואורגנו ( 58 ₪ ) אתם לא יכולים להבין מה המנה הזו עושה לך במיוחד עם הארק ואשכוליות אדומות… ככה צריך לשבת בירושלים מול הים שאיננו לחשוב על טברנה וליהנות מכל הטוב שהים מעניק לשף כחומר ביד היוצר, והוא יוצר!

 

יונית לא אוכלת כל כך דגים והיא בקשה לטעום את קוביות המנצ'גו בפפריקה מעושנת  וגולדן סירופ. הציפוי הפריך הקראנצ'י, הפפריקה המעושנת שהתווספה אצלי במטבח מאז הסדנה עם שפית אביבית פריאל , מנה סופנית. יש שאומרים שהפפריקה משתלטת , שיגידו המבחן הוא טעים או לא טעים! רוצה מנצ'גו נטו לך לבוטיק הגבינות! המנה מומלצת.

 

האמת שמנה של פירות ים בפיתה זה כבר טרנד במסעדות, בטח ירושלמיות. אבל הטעם הוי הטעם של שרימפס וקלמרי בפיתה עם  כמון ולימון כבוש הייתה מהממת, קראתי לה " פלאפל פירות ים"

ככה אתה מבין שהמקום הזה, הסדנא, הוא הפיצוי הירושלמי לאוהבי פירות ים. כמה זה בנאלי לומר על מנה " מושלמת" נפלאה" וכו' אבל אין לי זמן לחפש במילון מילים נרדפות למציין ומצוינות שדיברתי בפתיח. – מעורב פירות ים בפיתה שלמה ( 56 ₪ ).

 

המנה הבאה ששוב הגיעה על פלטת עץ מדהימה היא המנה שכדאי לתל אביבים לנהור לירושלים:

פלטת ים שמכילה קדרה קטנה עם מולים נפלאים בשמנת וחמאה, סרטנים הכי טעימים שאכלתי בחיים, ושרימפס לא מקולף שספג את הרוטב עם צ'ילי ועגבניות וכל הטעמים. וטוסטונים לנגב את הרוטב הנפלא של הסרטנים עם שמן זית ופרנו שחלילה לא ילך לאיבוד. אני לא יודע כמה עולה מנה כזו ליחיד ? 94 ₪ ? אבל בארוחת טעימות עם סועדת שלא נוגעת בפירות ים זו חגיגה אמיתית.

אל תחכו לקופון, לכו עכשיו!

 

אם אתם חושבים שיונית נותרה חסרת אונים מול שני טורפים, טעות!

היא הזמינה לה ארטישוק אה לה רומנה מנה דקורטיבית של ארטישוק זיתי קלמטה מוצראלה, בצל סגול ומיקרו בייבי. לא השאירה לנו פירור! (46 ₪ )

 

ומיד הזמינה עוד מנה של ריזוטו פטריות שיש בו אורז ארבוריו, פורצ'יני,ופורטבלו עם פרמזן בנדיבות. הפעם היא הייתה נדיבה ואפשרה לנו לטעום. והטעם גן עדן, רצינו להזמין טייק הביתה אבל ירון אחד המנהלים אמר שברצון, אלא שמנה כזו אוכלים איך שהיא יוצאת מהמטבח ולא למחרת. צודק. ( 68 ₪ )

 

 

אנחנו לא פראיירים, לנו הגיעה מנה של דג מוסר ושרימפס ברוטב של סלק מצומצם, כנראה ספיישל, הדג היה ספיישל מעולה. לצערי הקלמרי היה צמא לחלב והיה גומי, קורה במשפחות הכי טובות.

 

הפלטה הבאה שהגיעה הייתה בשרים : אנטריקוט עם חמאת מרווה – היה רייר  מדי הוחזר וחזר כבר לא מספיק לעיס, חבל. ( 76 ₪ ) . טיבון טלה מעולה עשוי מדויק וטעים ( 92 ₪ ) ופילה בקר עם רוטב מדהים של ציר בקר מצומצם ביין אדום בטעם ברביקיו ( 110 ₪ ) שהיה טעים מיד כשהיה חם עדיין , עד שהתקרר מהצילומים.

 

אגב לרענן את החיך המלצרית המוכשרת והמעולה ששרתה אותנו הגישה סלט אייסברג הסדנא, ממש מפתיע חסה איסברג קצוצה ברוטב הסדנא, משהו עם טחינה ופקאנים מסוכרים, פצצה.

( 46  ₪ )

 

 

שעת הקינוחים והתבוננות נוספת במסעדה הנפלאה טרם נצא לקור הירושלמי ונפרד מהם

מה היה לנו שם..

גלידת וניל דובדבני אמרנה ושוקולד קראנץ'. כיפת ברולה , קרם ברולה שמסתתר מתחת לכיפת שוקולד גמיש. פס נוגט מתוק כמו סוכר מזוקק. ויונית הזמינה את הקינוח של הארוחה: קרמבל אגסים מנה, מנה, בדיוק מה שצריך לריב עליו.ועוגת אוריאו וגבינה שהייתה מעולה.

 

אספרסו כפול וחזרנו לראות איך מקרצפים את הכביש לתל אביב… החלמנו או שזו הייתה מציאות, כי אם זו הייתה מציאות, היה עדיף להישאר עוד במסעדה עד שיסיימו את הקירצוף.

 השף גיא שמר

הסדנא

WORK SHOP

דרך חברון 28 ירושלים

פניה קטנה מול מלון בוטיק דן

שווה ללכת.

 

שתפו את הפוסט!