26 באפריל 2024 17:07
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיביס למי שמבין בבשר בורד הגליל

התחנה שלך בדרך לגליל העליון לגולן או בחזרה!

השף חיים טיבי החל לפני כמה חודשים בבניית המסעדה החדשה שלו בורד הגליל. אני זוכר שבקיץ ביקרתי במוסקט ושאלתי, איפה טיבי? " הוא בונה מסעדה חדשה בורד הגליל.

טיבי ממש במו ידיו והתכנון שלו לקח את מתחם המסעדה בחוות הסוסים בורד הגליל והפך אותה למקדש כפרי לאנשים שמבינים בבשר. השף חיים טיבי הוא אחד השפים שמתמחים בבשר ומסעדנות בכלל. טיבי הוא הראשון שהכניס סטייק האוס לגליל בבת יער בשנת 89 ומאז המוניטין רק הלך והתעצם.

המיקום של המסעדה  הופך אותה ואת האוכל של טיבי לנגיש לכל אחד ומעצם היותה ביסטרו כפרי יש בתפריט מגוון  מנות שיתאימו גם לך ולכל אחד, ז"א גם מי שלא קרניבור אוכל בשר ימצא שם שפע מנות

ישבתי שם ופשוט התפעלתי מהמבנה המשובץ אבני בזלת, הבר המזמין, פינות ישיבה ושולחנות לחבורה שלמה, והתקרה, והתאורה הכל מעניק אווירה חמימה כפרית ומזכירה מסעדות בחו"ל. שיפוץ המסעדה שארך כשנה, בהשקעה של  3.5 מיליון ₪, הופקד האדריכל ומעצב הפנים יובל אלימי, וכלל החלפת רצפה, מערכות חשמל ומים, הקמת מטבחים חדשים ומודרניים, כולל עמדות גריל רחבות, תנורים, מחסנים, מבני קירור חדשים ורחבים ומקררים מיוחדים ליישון בשר.

יחצ

משנפתחה המסעדה באוגוסט, השתדלתי לספור עד מאה לפני הגעתי, הכי טוב זה שהצוות משתפשף קצת על התפריט ומתעצב לגישה של השף. ובדיוק הגעתי להתארח בחד נס כשחיפשתי  להתפנק בארוחת ערב הוזמנתי למסעדה של השף חיים טיבי – טיביס.

לפתיחה ומנות ראשונות כמובן שאנין טעם כמוני חייב ללכת על שקדי עגל ( 55 ₪) כי שקדי עגל לא אוכלים בכל מקום, כמנה ראשונה הם מוגשים על ראגו תפוחי אדמה בניחוח שום עם אפונה טרייה,, משהו חורפי ומעניין וגם טעים כמובן.

רעייתי הזמינה מנה נפלאה שכבר אני מתגעגע לטעם פטריות אקזוטיות, חמישה או ששה סוגי פטריות צלויות ברוטב דמי גלס, היו שם לדעתי, פורצ'יני, מלך היער, שימאג'י, שיטאקי, אולי גם  שמפניון בקיצור חגיגה. ( 42 ₪ ).

ליד זה ביקשנו את הפוקצ'ה של טיבי ( כאן היא שונה מאשר במוסקט ) היא פחות שמנונית ויותר צמיגה. את המאפים והלחמים טיבי מכין באגף הקונדיטוריה שבנה צמוד למסעדה, כי מי שמכיר אותו יודע שהוא משוגע על לחמים איכותיים ממחמצת שאור. ( 22 ₪)

מנה נוספת שבחרנו לדגום היא סלט פנצ'טה עם לבבות חסה צעירים ובשר בקר בציפוי פנקו בטיגון עמוק, הבשר מגיע ממש פריך בליווי טוסטונים קלויים מבאגט  וסלט טרי של לבבות חסה עם רוטב מעניין וקצת שמנוני ועלי בייבי בזיליקום קוביות בטטה פריכות  במידה האהובה עלי, הרבה כרוב אדום, וצנונית . מנה עשירה ומעניינת ( 50 ₪ ).

עוד בראשונות כדאי לנסות את סלט העגבניות הצבעוניות, מי כמו השף חיים טיבי מבין בגידולי שדה וירקות? או סלט חם של עדשים שחורות משהו שכל כך מתאים לעונה. ולאוהבי החצילים, סלט חציל על גרגרי חומוס ועוד מבחר מנות מדהימות.

והאמת שכעת יש לי קרייבינג לטרין כבדים בנוסח פרובנס…

במנות הבשריות הזמנתי לפי המלצת המלצרית ביפ ריב, בקיצור צלע בקר ענקית כנראה 500 גרם עשויה מדיום בשיא היישון שלה, שמנונית ומשובצת נקודות שומן מה שהופך אותה לטעימה ועסיסית, כרסמתי כל שארית ליד העצם, שם נמצאים החלקים הכי טעימים…( 145 ₪) לסטייק אמיתי שלא פוגשים כל יום. באמת משהו ייחודי. המנה הגיעה עם שלושה רטבים בטעמים של פלפלת, ציר בקר ורוטב פורציני, הפלפלת היה מעולה כך גם ציר הבקר. והאמת חצי קילו או לא? לא נודע כי בא אל קירבו ( שזה אני ).

רעייתי תמיד הולכת על בטוח, ירך עוף ברוטב ברביקיו אמריקני ( 75 ₪ ) מוגש עם אורז בר, הגשה נפלאה. הכמות ענקית ו"נאלצתי" לעזור לה..

לגמתי לי שנדי עם בירה סטלה ממש חיבור מצויין שגם אינו משכר ומאפשר לחזור לסוויטה שלנו בחד נס בבטחה

גם בעיקריות יש עוד המון אופציות שהייתי רוצה לנצל כמו

נקניקיות כפריות, או המבורגר מעולה אמיתי, או טיבון לחובבי הסטייקים שיתקשו לבחור בינו לבין הפורטרהאוס..

שעת הקינוחים מאפשרת לראות שהמסעדה אינה ריקה, יש כ15 שולחנות עם אורחים ולדברי טיבי הוא לא זכה לזה במוסקט, מה שאומר שככל שאנחנו מתקרבים לחורף ולתנועה לצפון כדאי יהיה לכם להזמין מקום ( לא ראיתי שיש כבר אתר  אבל בשביל הקוראים שלי השגתי טלפון –  למידע והזמנות – 04-6330885)

לי היה ברור שאני הולך על פנקוטה עם דובדובני אמרנה אין משהו יותר מושלם מהקינוח הזה לסעודה כזו.

ורעייתי כמובן הזמינה פאי תפוחים עם גלידה שגם הייתי צריך " לעזור" לה וטוב שכך.

הייתי ממליץ לה על פאדג' שוקולד, או פאי לימון אבל הבחירה שלה מצוינת סך הכל, שמשאירה מקום לסקרנות לקראת הביקור הבא.

יחצ

יחצ

אז איך אומר השף" Good Food , אני בהחלט מצטרף לאמירה זו

למסעדה יש גם מנות לא בשריות ופסטות כמו ניוקי ערמונים בחמאה, פטוציני פטריות, או פולנטה תירס טרי, או ריזוטו ארטישוק, ועוד מנות מעורבות כמו פסטה בראגו בשר ( בקיצור בולונז לנכדים שלי) או מעדן של רביולי זנב שור.

יחצ

שף חיים טיבי, יליד צפת, שף ותיק ומוערך, היה בעבר בעלים של מעדניה ומסעדה בראש פינה. את מסעדת מוסקט הידועה במצפה הימים, ניהל יותר מעשור, דרכה הביא למודעות את השימוש בחומרי גלם מקומיים, בריאים וטריים ומוצרים מהגליל. שף טיבי התארח בתכניות בישול בארץ ובעולם ומארח בכל שנה שפים ידועים לארוחות משותפות ומשלחות קולינריה מכל העולם. במסעדת 'טיביס', יצר תפריט כפרי ייחודי המתאים לכל הקהלים, תוך מתן דגש על שימוש בחומרי גלם איכותיים ובבשר משובח, ללא פשרות.

על מקום כזה לא מוותרים, כי המוניטין של חיים טיבי מבטיח איכות.

מסעדת 'טיביס', בחוות ורד הגליל, בסמוך לחוות הסוסים המפורסמת. המסעדה המגישה תפריט עשיר המתאים לכל המשפחה ומתמחה במנות הבשרים המובחרים והמוקפדים מעדרים הגדלים בגליל ובגולן.

שתפו את הפוסט!