26 באפריל 2024 23:59
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טעם כנרת 2013, לאנשים עם טעם טוב

חנוכה, אתם רצים לפסטיבלים או יושבים בבית ומתחממים מול הנרות עם לביבות ואולי סופגניות בה בשעה שבכנרת יש מבחר אירועים המתאימים לכל המשפחה. זה תשע שנים שכבר מתקיים טעם הכנרת האירוע המיוחד המאפשר להכיר, לטעום, לחוות את הנעשה סביב הכנרת ולראות את השינויים והתנופה של הפיתוח הסביבתי. אז צאו מהבטון, מהאספלט וקחו את הילדים והמשפחה לאירוע שכל כך מתאים לך, כן לך כי חוויות כאלו שומרים וזוכרים להמון זמן …..

השבוע סיירתי בעמק הירדן, בגולן ובכנרת, התרשמתי כל כך שכבר  אני נוסע לצימר על מנת להמשיך וליהנות מכל הטוב שהאזור מציע, ואתם יודעים מה בתקופה זו אלפי ציפורים נודדות חולפות שם והנה עוד סיבה לצאת מהיר והכרך ואפילו מהקיבוץ והמושב ולבוא לטעם הכנרת, האירוע לאנשים עם טעם טוב בחיים.

מאיפה להתחיל? כי יש לנו מסעדות ואירועים גסטרונומיים, יש לנו טיולים מהממים, יש לנו אירוח כפרי מפנק, ושפע של חוויות בלתי נשכחות. אלו החוויות שאנו נישא עמנו בחזרה, נדבר, נספר ונדהים את החברים שלא לדבר על הילדים שיצאו רגע מהקופסא, מהמחשב ויחוו חיים אמתיים כאן במרחק כל כך קצר, עולם חדש נפתח לפנינו.

האירועים המרכזיים:

טעמי ההיסטוריה – פתיחת מסעדת "1910" –מסעדת 1910, חצר ראשונים, דגניה א'.יום רביעי, 27.11.2013, 19:30.

103 שנים לאחר שהוקם הצריף הראשון בחצר ראשונים שבדגניה א', נפתחת במקום היפהפה הזה "1910", מסעדתו החדשה של השף עודד שורצברד-וינר. "בחרתי לקרוא למקום 1910 כי כאן הכל התחיל. בכך ביקשתי להעניק כבוד למקום ולאנשים שבנו אותו", מספר שורצברד-וינר. אירוע הפתיחה, שייערך במרחב החמים המשלב היסטוריה מרתקת ואווירה אירופית קסומה, ימזג קוקטייל נינוח וארוחת שרינג – המאפשרת לכמה סועדים לחלוק ולהתנסות בו-זמנית במגוון המנות, המבוססות על גידולי וטעמי העמק.

לדעת עוד: 04-6608565

צל התמר בכניסה לקיבוץ אשדות יעקב, אחד המקומות האהובים עלי עם המון שטח למשחקי ילדים, אבל בפנים אוכל משובח, זה טעם הכנרת לא? ויין מצוין. לקראת טעם הכנרת תתקיים כאן חגיגה לוהטת:

חגיגה לוהטת –  משתה ספרדי ב"צל תמר"-מסעדת "צל תמר", אשדות יעקב איחוד. יום חמישי, 28.11.2013, החל מ-19:00.

שיק ספרדי לוהט בלב העמק – המשתה הספרדי כבר הפך לשם דבר באירועי "טעם כנרת", וגם הפעם, תזכו בחוויה קצבית ועליזה. בואו עם חברים טובים, היכנסו לראש הטוב, וחגגו איתנו עד שכרון חושים. כיאה לאווירה החורפית החמימה, יוגשו במהלך הערב טאפסים מענגים ומפתיעים, וגם סנגריות ופירות ים – תחת ניצוחו של שף עומרי שחר. ועוד לא הזכרנו את המוזיקה הסוחפת…

לדעת עוד: 04-6756688, www.tzel-tamar.co.il.

באשדות יעקב גם נמצא בית הארחה נהרא, המציע פרט לאירוח הכפרי שפע של חוויות וטיולים וכן אי אפשר בלי אוכל, יש שם ארוחות בוקר שבטח תקראו להן בראנצ' עם מגוון טרי וטעים כמו בבית מלון, וכן המקום מוזיאון של נוסטלגיה עם מוצגים מימי "אנו באנו ארצה" פשוט 10.

אז תרשמו לכם: "היה היה", אשדות יעקב איחוד – ארוחות בוקר חלביות כשרות בלב תפאורה נוסטלגית במיוחד, 04-6756404, 050-8652355

בקיבוץ יש מטעי בננות, תמרים, זיתים ומתקיים סיור במטעים לנופשים שם שכולו חוויה ויזואלית וגם תרבותית גם לומדים על שמן זית ושימושים שלו פרט לבישול. יש סיורים לתחנת רוטנברג, שביל הסכרים ועוד, מומלץ.

מחפשים תרבות? בית גבריאל: הפנינג חנוכה וסרטי קולנוע לכל המשפחה – חוויות בבית גבריאל- "בית גבריאל", ליד צומת צמח- שבת, 30.11.2013 החל מ-10:00.

מרכז התרבות האינטימי "בית גבריאל", שמדשאותיו המטופחות נושקות לכנרת, מזמין את אורחי פסטיבל "טעם כנרת" להפנינג ענק עם מתקנים מתנפחים, דוכני מכירה ואוכל וכן להציץ לעולמם של אמנית קרקס זוהרת והעוזר הטכני שלה, הנחושים להציג את המופע הגדול בתבל, אבל כמו תמיד – האהבה מתעוררת ומסבכת את העניינים… זהו "מופע הקרקס של ג'סי לוסי", מבית היוצר של תיאטרון המטמון, מופע קומי אקרובטי המשתף את הקהל ויוצר חוויה סוחפת ומרגשת. בכל ימי הפסטיבל יציע בית גבריאל הקרנות חגיגיות של סרטים נהדרים לכל המשפחה באווירה מיוחדת. כל ילד שמגיע לסרט עם צמיד הפסטיבל, יקבל במתנה גביע פופקורן חם! מומלץ להתעדכן מראש באתר האינטרנט.לדעת עוד: 04-6751175, www.betgabriel.co.il.

עוד מקום של חוויה לכל המשפחה הוא כמובן חמת גדר, התנינים, פינות חי והעיקר זה אתר הספא והמלון עם הסוויטות המפנקות. בכלל מקום יפה, גבוה ( בגולן) אויר צח ופינוקים וכן גם מסעדות. תנינים, טבילות ופינוקי חורף – חמת גדר.חמת גדר.בכל ימי הפסטיבל.

במיוחד בחורף, חמת גדר היא ה-מקום לבלות בו יום שלם עם כל המשפחה. בריכות מים תרמו-מינרליים, פינוקי ג'קוזי, תותחי מים לעיסוי, אגם בועות ייחודי, מפל מדהים, מיטות עיסוי בתוך המים, וכמובן – מתחם "ספלאש" המעניק חוויות מים אקסטרים. עוד במקום: פינת חי, פינת ליטוף, מתחם בעלי חיים מתקופת המקרא, חוות התנינים הגדולה בישראל, מופעי תוכים (11:00, 13:00, 15:00) ועוד.

לדעת עוד: 6393*, www.hamat-gader.com

 המחבת", "בלו-בר" בחמת גדר: בימי הפסטיבל, הרוכשים זוג כרטיסי כניסה לאתר וארוחה באחת ממסעדות חמת גדר יזכו בכניסה חופשית לילד (ילד שני ב-25% הנחה) וייהנו מכוס מיין הבית במתנה.

האירוע המרכזי אליו אני הייתי מכוון את עצמי כקרניבור הוא מסעדת מרינדו מול  עין גב. כאן מתרחש האירוע הקולינרי של הפסטיבל: על כל החושים – סעודת אבירים ב"מרינדו"- מסעדת "מרינדו", קיבוץ עין גב.יום חמישי, 5.12.2013, 19:30.

דמיינו את הסצנה היצרית והנחשקת הזו: הילולה עסיסית ומפוארת שכל-כולה תאוות בשר, עם כמויות פנטסטיות של נתחים משובחים – משוקיים ענקיות ועד טלה שלם שיסתובב על הגריל. והכל מתובל באווירת משתה נטולת גבולות… מעשנות, אסאדו, פויקה ושאר תפנוקים לאוהבי בשר ישלימו את התמונה, כדי שאתם תוכלו להתענג על חום הגריל, על ניחוחות הגורמה המהבילים ובעיקר – על השואו מעורר התיאבון. וכל זאת – עם שפע של יין ובירה שיזרמו ללא הפסק, כיד המלך. חשוב: יש להירשם מראש לאירוע.

וכאילו לא די בבשרים המשובחים והאוכל הטעים לקראת הפסטיבל מי שינצח על הכנת הבשרים הוא השף אריאל כהן ממסעדת הבשרים הידוע NG בתל אביב.

לדעת עוד: 04-6658555, www.marinado.co.il.

לקראת הפסטיבל הלכנו להתרשם ולטעום, המעשנה החדשה הוציא שייטל מעולה, פיקנייה מהסרטים, שוק טלה ואסאדו שאתה מתחיל לקלוט את ההבדלים בין הבשר שהם מגדילים בגולן לבין מקומות אחרים., לא להחמיץ, אולי זה 160 ₪ לאיש אבל שווה כל ביס.

רוצים עוד ארוחה גסטרונומית לאניני הטעם? רוברג במושב לבנים, הייתי שם אשתקד, חוויה מיוחדת עם אחד השפים המעולים שיש לנו בגליל ובכלל. ישראלי ויווני במסעדה – טעימות חנוכה ב"רוברג".מסעדת "רוברג", לבנים.יום רביעי, 4.12.2013, 20:00.

במסעדה המשפחתית המשובחת "רוברג", הממוקמת במושב לבנים אל מול נוף עוצר נשימה, תיערך מסיבת חנוכה בניחוח ישראלי-יווני – כיאה לימי החג. האירוע המיוחד ילווה בתפריט שכל-כולו חוויה קולינרית – מטבח ישראלי גלילי עם נגיעות יין מבושמות…

לדעת עוד: 04-6715656, www.roberg.co.il.

עוד בעין גב היינו שם אשתקד היה מעולה  "מסעדת הדגים", עין גב – המסעדה האהובה והוותיקה מציעה תפריט מיוחד לימי הפסטיבל. נמל עין גב, 04-6658136.

בא לכם חלבי? פרסקה פיצה בקיבוץ מסדה, אחת הפיצות המיוחדות שאכלתי בחוץ, עם גבינה אמיתית ובצק מחמצת ללא שמרים. ולקינוח ג'לטו שהם מכינים, אנשים צעירים ומוכשרים. שווה ביקור. בין הפיצה לגלידה – נאפולי בעמק. פרסקה פיצרייה איטלקית, מסדה.

מתי: בכל ימי הפסטיבל (א'-ה' 16:00-24:00, מוצ"ש עד 24:00, שישי סגור).

רוצים לטעום גלידה משובחת בחינם? בואו ליהנות מהפיצה החמה-חמה של פרסקה, שנעשית בדיוק כמו בנאפולי שבאיטליה. הפיצה עצמה כוללת מרכיבים שיובאו הישר מאיטליה (קמח, עגבניות), מוצרה טרייה ותוספות מובחרות. ואחרי כל זה, תזכו בטעימות של ג'לאטו – גלידה איטלקית שהחלו להכין כאן לאחרונה בעבודת יד קפדנית. למעשה, הפסטיבל הוא תירוץ נהדר להשיק את הגלידה הזו – קינוח מושלם ליום טיול חורפי בעמק. לדעת עוד: 04-6657266. www.frescapizzeria.co.il

לעת ערב נגיע לעל הנהר לחגיגת יין מהטובים שיש , לגמתי כאן שרדונה שיבלי מצויין, ובורגונדי שלא כל יום מזדמן לנו לטעום, כמובן יראון ויינות של רמת הגולן אבל הפעם הצרפתים ניצחו. על הנהר – ג'אז וגורמה צרפתי– מסעדת "על הנהר", מתחם ירדנית, בכניסה לקיבוץ כנרת. ביום שלישי, 3.12.2013.

המסעדה המיתולוגית, השוכנת ממש לגדת נהר הירדן, מזמינה אתכם לערב בלתי נשכח שיתחיל עם הדלקת נר שביעי של חנוכה וימשיך אל תוך הלילה עם תפריט מיוחד שיכלול מנות וניחוחות מהמטבח הצרפתי האיכותי – מנות ראשונות, עיקריות, קינוחים מענגים וכמובן, יינות צרפתיים מהשורה הראשונה. בין כוכבי התפריט תמצאו למשל פירה שיכור על מצע של פירה חלבי, כמהין ופטריות מיוחדות. וזוהי רק דוגמה אחת… את סעודת הגורמה שלכם תלווה להקה עם מוזיקת ג'אז שתשלים את האווירה הנהדרת.

כדאי לדעת: לאחר כעשור של פעילות, זכתה המסעדה בשיפוץ מקיף, וגם בבעלים חדשים – נדב ותדהר, שניהם בני העמק, ממנחמיה ובית זרע.לדעת עוד: 04-6759690.

מה עוד מציעים לנו בטעם הכנרת?

בעקבות הבצק – יצירה לחג עם בשמת שורצברד-וינר. דגניה א'.יום שני, 2.12.2013, 17:00.

הקונדיטורית המוערכת בשמת שורצברד-וינר פועלת מזה מספר שנים אל מול נופי העמק הפסטורליים המקיפים את קיבוץ דגניה א'. וכאן היא תציע להורים ולילדים סדנת יצירה נהדרת – במיוחד לחג החנוכה. באופן טבעי, הבצק יעמוד במרכז היצירה – כל משתתף ייצור חנוכייה אישית, יקשט אותה כמיטב הדמיון הפורה, וכמובן – יאפה אותה. בסיום, תוכלו לקחת הביתה את היצירה במארז חגיגי, לצד הפתעות נוספות.

לדעת עוד: 052-3749294, 04-6608669, בפייסבוק: "בשמת מאפים ומתוקים".

טיולים?

חוויות בלתי נשכחות – חורף חם בעין גב –אתרים שונים בנמל עין גב.בכל ימי הפסטיבל.

פותחים מבערים – אופים ומסיירים ב"חוויית נהריים" בגשר- "חוויית נהריים", גשר (מול קיבוץ גשר).

מתי: סיורים בימים ראשון-שישי 11:00 ו-12:30, שבת וחג 11:00, 12:30, 14:00.

 

תנינים, טבילות ופינוקי חורף – חמת גדר.חמת גדר.בכל ימי הפסטיבל.

תעצרו את העיר – חוות ורד הגליל. חוות ורד הגליל. בכל ימי הפסטיבל.

להתחבר לאדמה – עלי גפן וזיתים ב"נחלה בטבע". "נחלה בטבע", צומת נחל צלמון.בכל ימי הפסטיבל.

רוצים לאכול! – סיפורי אוכל בחצר כנרת. חצר כנרת.ימי שישי, 29.11.2013 ו-6.12.2013, 10:30,

מעוף, יצירה, הליכה – "משעול בהר"- מנחמיה.בכל ימי הפסטיבל.

לחוות את הטבע – "בינות תמרים"– מנחמיה. בכל ימי הפסטיבל.

שיירה קולינרית ביער – "T מיול"  –אילניה.בכל ימי הפסטיבל.

מסע בזמן – לטייל עם עמירם אידלמן –קיבוץ כנרת.בכל ימי הפסטיבל.

כוכבים וטעמים בשמי כנרת – טיול עששיות לילי– מפגש בבית המוטור, בכניסה לקיבוץ כינרת (מגרש החנייה של ה"ירדנית").

מתי: בכל ימי הפסטיבל בשעה 17:00 (בהרשמה מראש בלבד).

כל זאת ועוד אטרקציות בחוברת הפסטיבל כל הפרטים באתר הפסטיבל

פסטיבל "טעם כנרת" התשיעי,  27 בנובמבר עד ה-7 בדצמבר 2013

לפרטים מלאים: www.kinneret.info / 04-6752727

או כאן http://www.flipsnack.com/9987FC6BDC9/ftclb9jk

שתפו את הפוסט!