26 באפריל 2024 8:02
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ימה להקת מחול ורטיגו

 

ימה. להקת המחול ורטיגו. צילום גדי דגון
ימה. להקת המחול ורטיגו. צילום גדי דגון

 

להקת המחול ורטיגו מירושלים היא אחת הלהקות שמגישות מחול מודרני ומייצגות אותנו בחו"ל באהדה רבה.

הפעם להקת המחול ורטיגו חוזרת לתל אביב עם יצירתה החדשה של נעה ורטהיים, ימה  .YAMA הכוריאוגרפית נעה ורטהיים בוחנת את טביעת הרגל האנושית, התנועה המתפרצת ממעמקי הנפש אל מול הנוף הנשקף.

'ימה' – עוסקת בחקירה של החומר, בקצוות של המים, הזרימה הנעימה הרכה הממכרת של המים אך גם בגבול שדוחס אותם.  הגבולות הם אותם מקומות בהם נפגשים הגוף והנפש, הפנים והחוץ.  אנו מקיימים יחסים הרמוניים עם הסביבה, הגוף נטען מהסביבה ובה בעת טוען אותה בחזרה.

ימה. להקת המחול ורטיגו. צילום גדי דגון
ימה. להקת המחול ורטיגו. צילום גדי דגון

תשעה רקדנים על הבמה: מריה סלבק,איתי פרי, רון כהן, ניצן משה, תמר ברלב, שני ליכט,     דניאל קוסטא, טאי צאנג, שנדור פטרוביקס. לעיתים כקבוצה לעיתים בודד או בודדת או בזוגות. המחול שלהם מהפנט כמו שגלי הים הנעים מצד לצד מהפנטים. הפס קול שערך רן באגנו למרות שבתחילת המופע היה בעוצמה רבה מדי לטעמי ( זוג לפני אטם אזניים) אבל בהמשך ובכלל היה מותאם כמו כפפה לרקדנים ולמחול. כך גם התלבושות שעיצב ששון קדם היו מעולות ואם הוא זה שעיצב את בגד הגבס הרי שמגיע לו פרס העיצוב!!!.

ימה. להקת המחול ורטיגו. צילום גדי דגון
ימה. להקת המחול ורטיגו. צילום גדי דגון

גם התאורה (דני פישוף – מג'נטה) והתפאורה (נטלי רודך) עם הגופים הגאומטריים שיורדים ועולים מטה מעלה יצרו אווירה מתאימה (אולי למעמקים?) וכל זה המוסיקה, התלבושות והבמה מתחברים יחד לכוריאוגרפיה המעולה של נעה ורטהיים.

פשוט הכל התחבר בצורה מושלמת, לא היתה תנועה או בגד ו/או צליל שלא הותאמו אחד לשני.

זה מופע אינטנסיבי של כשעה מלא בתנועה הדן ביחסים בין היחיד לקבוצה בצורה שלא ניתן להסביר למי שלא צופה, פשוט בלתי נתפש. תנועה מעגלית מתמשכת מהיחיד אל הקבוצה ואל הזוגות היא יצירת אומנות ושאפו לכוריאוגרפית וכל מי שנתן יד להצלחה זו.

שיא המחול הוא הרקדנית העוטה גלימת גבס אשר מלבישים עליה על הבמה וזה מחול שקט אבל עוצר נשימה.

ימה. להקת המחול ורטיגו. צילום גדי דגון
ימה. להקת המחול ורטיגו. צילום גדי דגון

לא להחמיץ

https://www.youtube.com/watch?v=V9Hj_R3s2I4&nohtml5=False

 

על הכוריאוגרפית והלהקה

נעה ורטהיים (50), מייסדת וכוריאוגרפית להקת המחול "ורטיגו", מובילה את הלהקה מזה 24 שנה להיות אחת מלהקות המחול המודרני המובילות בארץ. נעה זכתה במהלך השנים בהערכה רבה וצברה מוניטין בארץ ובעולם על עבודתה, יצירותיה ופעילותה החברתית, קהילתית ואקולוגית. לאורך שנות עבודתה יצרה ורטהיים רפרטואר יצירות מרשים ביניהן "ורטיגו 20", "רשימו", "לידת הפניקס", "סלויה", "רעש לבן", "מאנא", "נול", "ורטיגו והיהלומים" ועוד. ורטהיים זכתה בפרסים נחשבים על הישגיה בתחום המחול ותרומתה לחיי התרבות והאמנות בישראל. היא הקימה מרכז מחול שוקק בירושלים והיתה בין מייסדי כפר האמנות האקולוגי ורטיגו בקיבוץ נתיב הל"ה המשמש כמקום מפגש בין אמנות לסביבה ומושך אליו תיירים מרחבי הארץ והעולם.

 

נעה ורטהיים, נולדה בניו-יורק ב 1965 וגדלה בנתניה במשפחה דתית- לאומית, עם הוריה ברוך וסילויה (ז"ל). היא החלה לרקוד בסטודיו של אסתר בש בנתניה ועם שרה יוחאי. היא רקדה מספר שנים, אך בגיל ההתבגרות פרשה עקב שיקולי דת וחינוכה הדתי. לאחר שירותה הצבאי בגרעין נח"ל בעיירה ירוחם חזרה נעה בשאלה ומצאה את דרכה חזרה אל המחול בגיל מבוגר יחסית. את דרכה המקצועית במחול החלה נעה באקדמיה למחול על שם "רובין" בירושלים וסיימה לימודיה שם בשנת 1990. בסיום הלימודים הצטרפה נעה ללהקת "תמר" הירושלמית, שם הכירה את עדי שעל, בעלה לעתיד. השניים התאהבו, נישאו והקימו משפחה ובמקביל ייסדו את "להקת המחול ורטיגו" בשנת 1992. מאז הם מנהלים את הלהקה יחד בהצלחה- נעה ככוריאוגרפית וכמנהלת אמנותית ועדי כמנכ"ל וכשותף אמנותי. השניים נשואים וחובקים 3 בנים: יהונתן, נוב ודניאל.

 

עמותת ורטיגו למחול כוללת:

להקת המחול ורטיגו – מאז הקמת בשנת 1992 ע"י נעה ורטהיים ועדי שעל, התבסס מעמדה כלהקת מחול מודרני מוכרת ומוערכת בארץ ובעולם. פעילותה התרחבה לתחומים נוספים הרותמים את דרך המחול ליצירת תקשורת בלתי אמצעית ולהובלת שינוי משמעותי בחיים ובחברה. בשנים האחרונות סיירה הלהקה בעולם וייצגה את ישראל באירועים ופסטיבלים נחשבים באירופה, אמריקה, דרום אמריקה, אוסטרליה ועוד.

שתפו את הפוסט!