26 באפריל 2024 14:03
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לינה כפרית אלוני הבשן מתאים גם לך

באחת הנקודות הגבוהות והכי קרובות לגבול הסורי תמצאו את אלוני הבשן, פנינת יופי עם נופש כפרי ולדעתי לא רק לציבור הדתי אבל בטח למגזר הדתי היינו שם אני ורעייתי וחבל שרק ללילה אחד.

??????????

אנחנו התארחנו בחדר זוגי, הייתה לנו טלוויזיה בחדר המגורים, טלוויזיה בחדר השינה, מקרר שקט ומעולה ואפילו חיכתה לנו עוגה בחדר. החימום עבד והיה נעים ורומנטי.

קצת על המקום

אלוני הבשן הוא ישוב דתי, מושב שיתופי של תנועת הפועל המזרחי אשר בנוסף למטעים, הגפנים והפרחים מהווה מקום משמעותי ללינה כפרית בגולן. מעצם היותו ישוב דתי יש בכך עדיפות גם לציבור הדתי וכן לציבור חילוני בשל הערך המוסף המיוחד כפי שתוכלו לקרוא בהמשך כאן.

לינה כפרית

המיקום של אלוני הבשן הוא אידיאלי למטיילים ברמת הגולן. היישוב שוכן בגובה של כ-980 מ' מעל פני הים והוא סמוך כ- 700 מ' לגבול הסורי. יש כאן 23 חדרי אירוח כאשר אחד מהם בעל נגישות מיוחדת לנכים, לאחרים יש מדרגה או שתיים. יחידות האירוח צמודות הקרקע כוללות בדרך כלל חדר מגורים וחדר שינה, יש מזגנים וחימום כולל במקלחת ויש מטבחון ללא אמצעי חימום וללא כלים אלא רק קומקום. יש לכל יחידה חצר נאה, נוף מיוחד, גינה מטופחת ושולחן ישיבה בחוץ. קיימים כמה סוגים של חדרים:

8 יח' זוגיות לזוג + ילד, מה כולל החדר? מיטת עמינח זוגית, מזגן, מטבחון עם מקרר קטן וקומקום, מקלחת מאובזרת, טלוויזיה עם יס.

חדר מגורים

חדר שינה

10 יחידות דיור לששה אנשים, היחידה כוללת שני חדרי שינה בהם: מיטות עמינח, מזגן, מקלחת מאובזרת, כורסה נפתחת, מטבחון עם מקרר קטן וקומקום, טלוויזיה עם יס בכל חדר.

5 יח' ל-8 איש, היחידה כוללת שני חדרי שינה ושני חדרי שירותים ומקלחת וכל השאר כנ"ל.

מהו אותו ערך מוסף שאני רושם: חדר אוכל המגיש 3 ארוחות ביום שמכין אותם שף צמוד עם הצוות שלו. זה בהחלט נותן יתרון בנוסף לעוד יתרונות של המקום. אתם מגיעים עייפים ולכו תחפשו מסעדה בלילה ובטח ובטח ארוחת בוקר מפנקת והיא מפנקת באחריות ואם צריך גם ארוחת צהריים. אם מדובר בציבור דתי זה בהחלט יתרון שאין בצימר רגיל במקומות אירוח אחרים. יתרה מכך, כבר הייתי בגולן במקומות שאין ארוחת בוקר ולהשיג ארוחה לחדר מדובר בעלות מאוד גבוהה. זה גם מסביר מדוע חוץ מקומקום אין אמצעי חימום אוכל, אפילו לא מיקרוגל בחדרים.

חדר אוכל

למטבח כאן יש כשרות מהדרין גלאט.

איך שהוא כחובב קולינריה אני ישר נסחף לאוכל ומה אכלנו ואיך היה ולא לסביבה המדהימה, הנוף, האטרקציות והאנשים. כן, האנשים שמתפעלים את המקום כל כך חמים, אדיבים שאת או אתה תרגישו מיד כבני משפחה.

ארוחת הערב שלנו כללה: סלט פלפלים מטוגנים, חומוס ביתי מצוין, מטבוחה חרפרפה, חציל בלאדי בטחינה, סילאן ושמן זית – מעולה!!! סלט ירקות כמובן, מושטים בציפוי טפנד זיתים ירוקים, חריימה דג נסיכה שהיה טעים, מחית בטטה ואורז ועוד.

בארוחת הערב

חריימה נסיכה

מארוחת הערב

השף כאן שמו זכי (זכריה) פלד ממפוני עמונה שהחליט להמשיך הלאה ולא להיתקע בשבר. כאן הוא עוסק במטבח שאהוב עליו וגם מצליח. ובנוסף הוא יועץ בריאות טבעית ואיש אחזקה.

ארוחת הבוקר הייתה לעילא ולעילא, פלטת מטבלים עם גבינות שמנת מעולות, לימון כבוש, צפתית ובולגרית ועוד סלט ביצים, חביתות לפי הזמנה, גבינת ברי, פנקייק, פלמידה והרינג משובחים, זיתים וסלטים, מיצים ועוד.

בארוחת בוקר

ארוחת בוקר

ארוחת הבוקר

מה במקום? האמת, זה מקום לכמה ימים, יש כל כך הרבה אפשרויות כמו סיור יקבים, רכיבה על סוסים, קטיף דובדבנים (בעונה), טיולי ג'יפים, סגווי, אופניים וטיולים.

אנחנו בחרנו להסתובב במקום, שני צעדים מהמשרד מצאנו שדה תורמוסים ופרחי בר שאפשר להתבונן וליהנות מהנוף עוד ועוד. המשכנו הלאה לגן הצליל והרוח, מקום קסום המתאים מאוד לפעילות חברתית בקבוצות, מלא עצים ופריחה משגעת, פשוט מומלץ אפילו הייתי אומר חובה.   הגן משקיף על טורבינת הרוח הנישאת על גבעה אולם אם יוצאים ברכב ימינה מהמושב מגיעים לחוות הטורבינות שזו חוויה גם למבוגרים וגם לנוער וילדים. סמוך לאלוני הבשן נמצאת שמורת הטבע הגדולה "יער בשנית", מצפון לו הר החרמון, ומדרום – חמת גדר. כפר הנופש אלוני הבשן מהווה נקודת יציאה נפלאה לטיולים ולשלל אטרקציות באזור כגון: כפר האמנים אניעם, חמת גדר, יקבי רמת הגולן, חופי הכנרת, שמורת נחל הזוויתן, נחל היהודייה, אתר גמלא ועוד מגוון פעילויות. כמו כן יש תצפיות על קונייטרה ועל הגולן, בקיצור שלל אטרקציות שבהחלט מאפשרות ליהנות מחוויית אירוח, נופש פעיל וטיולים.

נוף במושב

פינת ישיבה בטיול

בגן הצליל והרוח (3)

בגן הצליל והרוח

משך כל ימות הקיץ תוכלו ליהנות ממזג האוויר הקריר והנעים השורר במקום בשל גובהו הרם ובחורף מצפה לכם חוויה מושלגת וקסומה! הרוחות החזקות המנשבות באלוני הבשן הופכות את הביקור במקום לחוויה "רוחנית" יוצאת דופן ומומלץ לבקר ב"גן הצליל והרוח" ובחוות הטורבינות המפורסמת הצמודה ליישוב. מושב אלוני הבשן שוכן בתוך שמורת טבע של אלונים הנקראת שמורת רכס הבשנית. יחודה של השמורה הוא בכך שצומחים בה שלושת מיני האלונים הקיימים בארץ- אלון מצוי, אלון תולע ואלון תבור. אלון התבור צומח בדרך כלל רק במקומות הנמוכים מגובה 500 מטר מעל פני הים ואילו אלון התולע צומח רק מעל גובה 800 מטר. שמורת הבשנית היא אחד המקומות היחידים בהם צומחים שלושת המינים זה בצד זה.

הטורבינה מהמושב

יש בית כנסת, מקווה וצרכניה במקום.

מזג האוויר בחינם וקר שם גם בקיץ בערבים.

כדאי להתעדכן באתר על מבצעים וזה המקום לקיים עם המשפחה שבת חתן וארועים דומים.

יש במקום כשרות מהדרין גלאט. ניתן לקבל כשרויות נוספות בהידורים שונים בהזמנה מראש כולל הרב מחפוד.

20180412_085624

לוטם

אתר הלינה הכפרית:

http://aloney-habashan.co.il/

להזמנות ויצירת קשר 04-6960009

שתפו את הפוסט!