26 באפריל 2024 6:13
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיכל ברט – קומאסי בלו – מופע פלמנקו מדהים

???????????????????????????????

סוזן דלל מקיים מידי שנה את "תל אביב דאנס" אירוע הנותן במה ליוצרים ישראליים ובינלאומיים במחול כיאה למרכז שהוא בעיני מקדש המחול בישראל. בדרך כלל אני נמשך לשמות ידועים ולהקות ששמן הולך לפניהם או אורחים חשובים מחו"ל, הפעם הימרתי על המופע "קומאסי בלו" וההצלחה היתה עצומה.

קומאסי בלו הוא חומר כימי הנקשר לחלבונים וצובע אותם. כך הוא מאפשר את חשיפתם לעין, מגלה את המרכיבים והמבנים השונים שהם יוצרים וכן את הגבולות שביניהם. באותו אופן, עוסק המופע בתהליך של חקירה והתעמקות בנבכי הנפש, חושף את מרכיביה, ואת טבעם של הגבולות והכוחות הקיימים בה.

הכוחות האלו שרשומים בפרסום יוצרים אצל הכוריאוגרפית מיכל ברט כמה מחולות פלמנקו שיכולים להמם בעוצמתם גם צופים המורגלים לצפות במופעי פלמנקו באולם זה של סוזן דלל, בעצם רשמתי לעצמי שורה אחת שמסכמת הכל "מופע פלמנקו מרשים ועוצמתי שראוי לבמות הפלמנקו במדריד".

פשוט רמה אחת מעל כולם וראיתי כאן הרבה מופעים.

https://www.youtube.com/watch?v=mqC1ExTSQec

האמת רציתי לכתוב שמי שעיצבה את התלבושות, את שמלת הפסים ואת כל הקולקציה הנהדרת היא "בת פורת יוסף" (על משקל כותנת הפסים של יוסף), אולם ראיתי שמיכל עצמה עיצבה את התלבושות. אולי לא הבגדים עושים את האדם אבל כאן הבגדים הותאמו למחול ביד אומן!

אנסמבל פסטיו שהוקם ב -2012 מאגד בתוכו כמה רקדניות מעולות, שלמדו פלמנקו ועוד סגנונות באופן מקצועי בספרד וזה ניכר בכל צעד, תיפוף ומחול על הבמה.

בין המחולות קיבלנו גם קטעי שירה של יהודה שוקי שוויקי והלהקה עם קחון, צ'לו, גיטרה ועוד אשר בהחלט מוסיפים המון לאווירה ולקצב. בהופעה גם מוקרנים קטעי וידאו ארט שמעצימים את המופע.

היו בהחלט כמה שיאים במופע הזה שיש בו מסר על תהליכים פנימיים ושליטה או אי שליטה בכאוס הסביבתי, עד לחשיפה הפנימית, המודעות אליה והניסיון לפרוץ את המחסומים האלו. הביטוי המרכזי במחול היה בשמלת הפסים המדהימה! המחול"Buleria" עם הבנות במעגל ואחריו הסולו Soloe והשיא השני בבגדים הלבנים אולי זה הקטע שנקרא "טאבולה ראסה" והסיום "ההתחדשות".

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

המלצה!

יוצרת וכוריאוגרפית – מיכל ברט

מוזיקה מקורית – יאיר פרבר

וידאו-ארט – עמית דוד

מוסיקאים – גיטרה: יאיר פרבר, שירה: יהודה שוקי שוויקי, קחון חגי לשם, צ'לו: אייל יהב.

רקדניות – מיכל ברט, אלינור בן-חנן, מיכל בן-צבי, ניבה חיים, נועה פטיש, איה קנת גליק
עיצוב תאורה – אורי רובנישטיין. צילום: אמנון חורי, נטשה שחנס

 

על מיכל ברט

יוצרת, כוריאוגרפית ורקדנית פלמנקו
מיכל ברט,  רקדנית פלמנקו, נולדה בחיפה, התחילה את דרכה בגיל 6   בסטודיו" תנועות"  בו למדה בלט קלאסי ומודרני במשך 12 שנה. בחטיבת הביניים למדה בביה"ס לאומנויות  "רעות" במגמת   מחול, השתתפה בהפקות שונות של בית הספר ובהפקה "אגם הברבורים" בשיתוף התזמורת הסימפונית שהועלתה בתאטרון חיפה.
בתיכון התפתחה לענפים נוספים ביניהם הג'אז,  פאנקי ולבסוף )וזו הייתה רק ההתחלה(  הפלמנקו . את תחילת דרכה בפלמנקו עשתה אצל סילביה ברוא בחיפה, משם, אחרי שרות צבאי כלוחמת ומפקדת עברה לת"א ולמדה אצל סילביה דוראן ונטע שיזף.
את התקדמותה המקצועית עשתה בסטודיו של מיכל נתן, בו הייתה רקדנית וסולנית בלהקה,  וכן מורה ומנהלת חזרות למשך מספר שנים.  בשנת 2005 נסעה לסביליה, ספרד  לשנה. שם למדה אצל טובי המורים, ביניהם אליסיה מרקז ופילאר אורטגה.  בשנת 2007 השתתפה בתחרות הפלמנקו של  "קרן עד" וזכתה במקום הראשון ובמלגה ללימודים בספרד .
בשנת ,2008  לאחר שסיימה את לימודיה לתואר ראשון באוניברסיטת ת"א בחינוך מיוחד ללקויי  שמיעה, נסעה למדריד  שם שהתה 4 שנים.
במדריד למדה והתמקצעה בבית הספר עם רקדנים בעלי שם עולמי כגון: ישראל גלבן,  אווה לה ירבה בואנה, אנטוניו קנאלס, רפאלה קרסקו,  חואקין גרילו,  אנטוניו אל פיפה,  אלפונסו לוסה,  כרמן לה טלגונה, אנטוניו רייס,  דויד פניאגואה,  לה צ'ינה,  קונצ'ה חרניו ועוד.
עם חזרתה לארץ,  הקימה את סטודיו PASITO בית של פלמנקו בפלורנטין תל-אביב, שם היא יוצרת ומלמדת. הבית לפלמנקו הוקם מתוך אהבה לאומנות זו, רצון להעמיק את ההבנה ולאפשר לימוד משמעותי של מהותו הבסיסית של הפלמנקו על כל אופניו – ועם כל השותפים בו – ריקוד, שירה, גיטרה וקחון.
כחלק מתהליך היצירה, הקימה מיכל את אנסמבל פאסיטו המונה שש רקדניות, ועמו היא עובדת ומופיעה באופן קבוע. מקביל למופעים שלה, השתתפה ככוריאוגראפית ורקדנית בהפקות שונות של סילביה ברוא ויגאלי יהודה.
כמורה במגמת המחול בביה"ס לאומנויות קריית- שרת בחולון, העלתה שתי  יצירות של התלמידים במסגרת שבוע האומנויות של המגמה.

 

שתפו את הפוסט!