27 באפריל 2024 1:30
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מלון יערים – סופי שבוע של תרבות , אוויר הרים וקולינריה

 ??????????

20160707_152125AA

 

מלון יערים שוכן על פסגת ההר בו נמצא קיבוץ מעלה החמישה ומשקיף על אבו גוש, מלון כרמים והרי ירושלים. בשנות החמישים-שישים ההורים שלנו היו נוסעם לשם ל"הבראה" אבל כיום הכל השתנה עד בלי הכר.

שמונים שנות ניסיון עומדות מאחורי המלון הזה שמפרסם את עצמו בטלוויזיה ויוצרות גם ציפיות גבוהות שחלקן קורסות בקבלה ורובן אכן מתממשות ויותר מזה.

דבר אחד בטוח, יש כאן אוויר הרים צלול ונקי והשטחים הציבוריים והגינות עם פינות הישיבה המפנקות מבטיחות רוגע ושלווה.

20160709_140003

??????????

כיום עם הכבישים המשוכללים והמחלף החדש שמוביל ישירות (דרך אבו- גוש) למעלה החמישה ולמלון יערים זה לוקח כ- 35 דקות להגיע ממרכז הארץ (בתנאי שלא התפתיתם לנגב חומוס    באבו גוש).

למלון חניה מרווחת ובשפע וזה בהחלט דבר חשוב.

במלון יערים 230 חדרים באגפים שונים אשר שופצו וחודשו ולפי הפירסום באתר כולם מטופחים, מעוצבים ומאובזרים ברמת גימור גבוהה שמבטיחה חופשה מפנקת ומענגת. יחד עם ההצהרה הזו של המלון חוויתי על בשרי הבדלים קיצוניים ברמה של החדרים השונים.

כאשר אתם מביטים וקוראים באתר המלון הלא מעודכן על רמת החדרים, תמצאו בעצם שני סוגי חדרים במלון: חדרי סופריור וחדרי דה-לוקס רומנטיים, חלקם עם מרפסת צמודה שפונה אל נוף מרהיב, ואחרים עם גינה פרטית המשקיפה אל נוף ירוק. כל החדרים מצוידים במיני-בר, בכספת, בטלוויזיה עם כבלים, בפינת קפה וב-wifi. זה לא מדויק.

גם האתר ממש לא מעודכן, בטח לא באנשי הצוות וההנהלה שמתחלפים שם די מהר כנראה!

נתחיל בתהליך ההזמנה, אפשר לצלצל ולצלצל לקבלה ולא תמיד תענו, בשלב מסוים השיחה תפסק כי לא עונים, אבל העיקר זה לא להתייאש כי בשורה האחרונה זו חופשה ששווה!

רוב העובדים בקבלה חדשים כך שבצ'ק-אין אל תסמכו שהם מוסרים לכם אינפורמציה (או מחיר) נכונה ומלאה, תחקרו ותשאלו ותתעלמו מהתור שמאחור. אני למשל לא קיבלתי מענה מדויק על בריכת השחיה, בעצם עד עכשיו אני לא מבין את המענה ואיפה הבריכה החיצונית.

הדבר הכי חשוב שתעמדו עליו בהזמנה הוא שהחדר ישקיף לנוף ולא לחצר האחורית. תוודאו שתקבלו חדר בהתאם לציפיות שלכם, אתם רוצים מרפסת תדרשו מרפסת, רוצים נוף תדרשו חדר שמשקיף לנוף, אתם משלמים, אתם הלקוחות.

בכל חודש יש סופ"ש של תרבות, כמי שמכיר את סופי השבוע התרבותיים של כפר-בלום מיד הבנתי שיש כאן פוטנציאל אדיר וזה בדיוק מה שמתאים לנו ולכם.

הגעתי למלון דרך אתר מוטקה המבטיח הנחה של 15% ואכן קיבלנו הנחה, אגב בהרשמה דרך אתר המלון תקבלו הנחה של 10%.

צ'ק איןמהיר, אבל מורגש חוסר ידע וניסיון.

חדרים – קיבלתי חדר באגף ערבה הפונה לחצר אחורית ללא כל נוף, החדר בכלל לא מאובזר ונראה כי חסר בו משהו (הדום מיטה). לא התלוננתי אבל רשמתי סטטוס! למחרת התקשר מנהל הקבלה, שאל למה לא התלוננתי, היו מחליפים לי, ואכן החליפו לי חדר לחדרי שקד החדשים יותר.

חדר ערבה
חדר ערבה
נוף מחדר ערבה
נוף מחדר ערבה

החדר באגף שקד היה מעולה, מרווח, מאובזר כראוי עם נוף ואוויר טוב. תבקשו חדרי שקד!! או גם אחרים בהתאם לציפיות שלכם כפי שכבר ציינתי.

חדר שקד
חדר שקד
נוף מחדר שקד
נוף מחדר שקד

??????????

יש חדרים עם אמבט ויש חדרים עם מקלחון בלבד.

ניקיון החדרים סביר ולא מעבר לכך (4 מתוך 5).

שירות חדרים, זמן הגעה של ספל חסר או כרית: שעה וחצי!!

חשוב לציין, יש במלון אוזן קשבת והפנים אל הלקוח!

ספא ובריכה– יש ספא במלון עם טיפולים, יש מכון כושר גדול ומאובזר ובריכת שחיה מקורה  (מחוממת בחורף) נעימה, יש ג'קוזי וסאונה. מבחוץ יש מדשאה, מיטות שיזוף וכסאות כאשר הכל משקיף על נוף מרהיב.

??????????

??????????

??????????

לובי – יש לובי עליון באיזור הקבלה שם גם יש בר משקאות ואפילו ספריה ויש לובי תחתון ליד אולם האירועים.

??????????

??????????

בשבוע התרבות יש בלובי העליון קבלת פנים עם מתוקים ופירות העונה עם הגעתכם.

קולינריההשף פהמיוהצוות שלו יחד מנהל מזו"ש עושים הכל על מנת להגיש אוכל טעים ברמה קולינרית גבוהה ובשפע.

ארוחות הבוקר עשירות: חביתות, שקשוקות (בימי חול), מאפים שונים ומגוונים, סלטים שנקצצים מול עיניך, בר ירקות, בר סלטים, דגים, מבחר גבינות קשות משובחות וגבינות רכות מגוונות,    עוגות, פירות, יוגורטים ודגני בוקר, בקיצור הכל ולהתענג!

מאפי שבת
מאפי שבת

??????????

??????????

ארוחת בוקר
ארוחת בוקר

ארוחות הערב עשירות במיוחד, בערב חמישי הגישו סטייקים אנטריקוט, פרגיות, קבבים בטחינה סגנון סינייה, עופות ממולאים ועוד מבחר בשרים ודגים. הממולאים הטעימים גזר וקישואים ולמחרת היה סלק ממולא היו טעימים מאוד. כמובן היה מזנון עשיר של סלטים מורכבים, חמוצים, ירקות ובר ירקות ענק, אנטיפסטי של קישואים וחצילים עם נגיעת חריף א-לה-פהמי – שיגעון!! והקינוחים סוף!

??????????

20160707_193134A

ארוחת ערב שבת חגיגה קולינרית: טלה בתנור שמטריף את החושים, בשרים צלויים, עוף, דגים, כמובן גפילטע פיש טעים וכבד קצוץ בכמות מסחרית, כאן במלון יערים לא מתקמצנים!! הכל בשפע. וכן תוספות של קוסקוס וירקות מבושלים ותפוחי אדמה ומה לא, דג סלמון בתנור ובופה מלא סלטים, אנטיפסטי, חומוס, טחינה, בר ירקות. מה שנגמר ממלאים מיד. וכמובן הר של קינוחים ומתוקים, סוף!! והשירות כאן אדיב ומהיר ומאיר פנים, תענוג.

??????????

??????????

20160708_190048A

??????????

??????????

20160708_190057

?????????? ?????????? ?????????? ??????????

חדר האוכל גדול ויש מקומות לצפיה על הנוף. הכסאות מצחיקים מתקופת אנו באנו ארצה, נוחים אבל זה מצחיק.

הערת שירות לנושא קפה בבוקר, לקפה בריסטה יש תור וגם מקבלים אותו בכוס חד פעמית! גם בעמדת הקפה (בבוקר) יש תור ומחסור ומחלקת הקפה אם לא הגיעה אליכם גם אלינו עדיין לא הגיעה!!

יום שבת מגישים לאורחים ארוחת צהריים, בר סלטים, מושטים, לשון, בשר צלי ועוד ותוספות וקינוחים שחלילה לא תיסעו רעבים או תתעכבו באבו-גוש.

תרבות: בדומה לכפר-בלום יש כאן נסיון לתת לקהל איכותי שוחר תרבות סופי שבוע (פעם בחודש) תכנית תרבות עשירה. לכל סופ"ש תרבות יש נושא, הפעם – אהבה.

ערב חמישי הופעה נדירה ומהנה של רונית אופיר ואלונה טוראל – נדע זאת כי נאהב.

?????????? ??????????

שירים וקטעי קריאה סביב נושא האהבה. חוויה לראות ולהקשיב לנגינה וללחנים של אלונה טוראל מהמובילות במוסיקה הישראלית ורונית אופיר שהחלה בלהקה צבאית, שימשה שחקנית בקאמרי והיא שרה נפלא. לא רצינו לתת לה לרדת מהבמה. תענוג.

ביום שישי היה סיור עם אוטובוסים לירושלים שהמשיך במסע רגלי (די קשה בשבילי) משכונות כמו מוסררה, מאה שערים ועוד עד שוק מחנה יהודה שהיה צפוף ביום ששי בצהריים. לא להחמיץ אפילו אם קשה. המדריך סיפר לנו סיפורים פיקנטיים על אנשים ידועים שחיו בירושלים מימי הרצל ועד ימינו.

לקפה ועוגה לא ירדנו, בילינו בספא ובבריכה.

היתה הרצאה או הופעה של יהודית הרמן מנשותיו של גואל רצון, ראינו כבר בטלוויזיה והעדפנו לבלות בבריכה ובמנוחה.

ערב שבת הופעה אדירה של שלומית אהרון "אומרים אהבה יש בעולם", ליווינו אותה מאז ימי "הכל עובר חביבי" וההופעות שלה עם יבגני שפובלוב. איכות השירה שלה לא נפגמה והיא סוחפת את הקהל. מופע מעולה ובחירה טובה של המלון.

??????????

יום שבת בבוקר הופעה של השחקן והזמר מתי סרי – שר ומספר אהבה. לפעמים קצת מתחת לחגורה אבל בחן ובהומור ששילב שירים של יוסי בנאי, זהר ארגוב, סשה ארגוב, עידן רייכל ועוד. קטעי קישור, סיפורים, מונולוגים ושירה. אני אהבתי.

??????????

כאמור המלון רץ כשנה , עם כל הניסיון של 80 שנה הוא בתהליך של התלמדות ושאיפה למצוינות ושיפור מתמיד. יש אוזן קשבת והפנים אל הלקוח. הנוף, האוויר והשטחים הציבוריים והגינות משרים המון רוגע.

כפי שפתחתי בקבלה אסיים בקבלה ובגלולה מרה או שלא:

צ'ק אאוט: מצטערים יש טעות של 297.5 ₪ בחשבון שתצטרך לשלם. בעיקרון זה נכון והערתי על כך בקבלה לפקיד שאמר שהכל בסדר, אז לא הכל בסדר.

סייפא: זה מלון מומלץ ובטח אשוב אליו בעתיד לעוד סוף שבוע תרבות.

 ??????????

שתפו את הפוסט!