26 באפריל 2024 6:28
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מקהלת הצבא האדום בהופעה עם הגבעטרון בישראל

 ??????????

 

פשוט מופע אדיר, אלגנטי, מדויק, עוצמתי, מהנה, נוסטלגי וכל סופרלטיב שתרצו להוסיף כי זה מסוג המופעים החד פעמיים שלא רואים כל יום. אין דברים כאלה.

מקהלת הצבא האדום הוא שמה הנפוץ של ההרכב האקדמי לשירה וריקוד של הצבא הרוסי על שם אלכסנדר אלכסנדרוב זו מקהלת גברים שהוקמה לפני כ 90 שנה ונהגה להופיע לפני חיילים אך האיכויות שלה הביאו אותה לקדמת הבמה העולמית.

זהו הביקור החמישי שלהם בארץ והאווירה הייתה כל כך חמימה , אוהבת ואוהדת כולל צעידה בפתיחה עם דגל ישראל ורוסיה שכל אחד הרגיש צמרמורת וחיבוק.

זה היה מופע כל כך מדויק לפרטי פרטים, העלייה והירידה של המקהלה מהבמה ראויה ללמוד בכל המקהלות, כל צעד מחושב שם ומורגשת המקצוענות שלהם.

המנצח היה קולונל גינאדי סצניוק והיו עוד מנצחים מיוחדים לפי המופעים, ההופעה שלו כל כך מקצועית שנותר רק לקנא. פשוט כל הכבוד

??????????

??????????

בשורות הראשונות היו הנגנים חלקם עם כלים מיוחדים כמו הבללייקה ובמרכז נגן אקורדיון מדהים.

בשלש שורות במעמד האחורי המקהלה במדים לבנים עם קולות בס בריטון מרשימים , דיוק שלא נראה על במה זו מעולם ויכולת ווקאלית מהטובות בעולם.

??????????

??????????

??????????

הפעם מקהלת הצבא האדום הופיעה לראשונה עם ה"גבעטרון" שחוגג 70 שנה, ב9 מופעים ברחבי הארץ במרץ הקרוב. עבור הגבעטרון זו הגשמת חלום נוסף לאחר שזכו בפרס מפעל חיים ב2007.

מקהלת הצבא האדום הוקמה לפני 90 שנה, בשנת 1928 בברית המועצות ומאז פרצה את הגבולות בהצלחה מסחררת. מעל ל20 מיליון צופים בסיבובי ההופעות העולמיים שהתקיימו במעל ל 50 מדינות.מדובר במקהלת הגברים הגדולה ביותר בעולם הנחשבת לסמל התרבות הרוסית והמהווה ציון דרך בתרבות הלהקות הצבאיות. הופעתה האחרונה בישראל הייתה באוקטובר 2017 ואירחה את ירדנה ארזי ודודו פישר.

על עצם קיום להקת "הגבעטרון" ב-70 שנות המדינה כבר נכתב לא מעט. כיום הגוף מונה כ-20 חברי להקה. במהלך השנים האחרונות הלהקה יצאה לשני סיבובים גדולים בצפון-אמריקה וגם לארצות אירופאיות והביקוש להופעותיה הוא רב ביותר.

הזכייה בפרס ישראל, בגין מפעל חיים, בשנת 2007 ללא ספק, נתנה זריקת עידוד. הצימאון הציבורי לשמוע את שירי א"י הישנה והטובה עלה וצף שוב. התו היחודי של הגבעטרון – על קסם גווניו הקוליים וההרמוניים, דרך השירים המיוחדים ועד חידושיה לקלאסיקות ישנות מעניק למקהלה צבע יחודי וחד פעמי.

??????????

המופע שאדגיש הוא לא פולקלור עממי למרות חלק מהשירה, זהו שילוב בין תזמורת סימפונית עשירה בכלים עם שירה עוצמתית בחלקה ומרגשת בזיכרונות הנוסטלגיים שלנו כמו בשיר "קטיושה" שגדלנו עליו ועוד שירים שעובדו לעברית וגדלנו עליהם , אולם בחלק הראשון היו שירים בעלי נופך "צבאי" שלווי בווידאו ארט מזכיר נשכחות אולי מהמלחמות עם הטטרים על סוסים ועד הרכבות למלחמת העולם ולא ויתרו על הופעה של סטלין. אבל קשה להסתכל למסך כי על הבמה המפוארת המעוצבת בדיוק מול אולם מלא עד אפס מקום המקהלה ביצעה שירה רוסית שלא דרשה הבנת השפה. היא פשוט כבשה את הלב .

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

בין לבין ובין שיר למשנהו עלו קבוצות המחול שבהם דווקא היו נשים והגישו ריקודי עם פולקלוריסטים והרבה מעבר לכך הריקודים הרוסיים, והמחול המולדבי בגדי עם היו מעבר למדהימים ברמת הביצוע וביכולות הפיזיות, הם סובבו נערות כמו פורפרה על הבמה, מופעי אקרובטיקה מדהימים, מחול חרבות ומחול "צבאי" ועוד

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

בחלק השני הגבעטרון תפס מקום ויחד הם שרו כשהם עולים ויורדים מקדמת הבמה כאשר בשיא היה השיר "אדון עולם" בעברית על ידי מקהלת הצבא האדום עם הסולן רומן וולאטוב יחד עם הגבעטרון. וגם השיר "אור וירושלים" שכתב והלחין יוסף שריג, המבוצע במקור על ידי להקת הגבעטרון.

??????????

??????????

וכמובן "קטיושה" ובסיום המלהיב עם "תחת שמי מוסקבה"

איזה מופע אדיר שנמשך שכעתיים וחצי לערך והשאיר המון כמיהה לעוד.

 ??????????

??????????

הנחה את המופע דן כנר

היכל התרבות תל אביב

 

שתפו את הפוסט!