8 במאי 2024 6:51
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נובה ג'ויה NOVA JOYA מסעדה שכולה הנאה צרופה בעונג JOY

 

אם לא הייתי מגיע לחגיגת הבלוגרים בג'ויה זו הייתה יכולה להיות החמצה בלתי נסלחת. אבל הגעתי וכרגע עם סיכום הרשמים, הטעמים והחוויות אני מציב אותה במקום הראשון של המסעדות האיטלקיות שאכלתי בהן.

 

מסעדת ג'ויה, הוקמה לפני כעשור על ידי משפחת שמר, מבעלי רשת בתי הקפה "ארקפה" אשר הובילה  את תפיסת הקזו'אל דיינינג בארץ ומתמחה במטבח האיטלקי האותנטי.

השף שמוביל את מסעדת ג'ויה הינו אליאב גולדנברג בעל ניסיון נרחב במטבח האיטלקי ובעל ידע קולינארי עשיר. המסעדה מעוצבת בסגנון איטלקי ונעשתה חשיבה על כל פרט ופרט במטרה להעניק תחושה שלרגע הגענו באמת לאיטליה.

 

המבנה של המסעדה עדיין נתון לשינויים, יש בכניסה ובמרכז מדפים המשמשים גם למוצרי קישוט, כמו נקניקים וגם מוצרים מיוחדים של המסעדה או אחרים למכירה.

 

 

 

הבר כולל את הטאבון המיוחד שאין שני לו בארץ, זהו טאבון לבנים ואבן על עצים ( עצי הדר) שהניחוח והחום משלימים את הבצקים שנאפים שם פיצות ואחרים וגם חלק מהמאכלים.

 

פתחתי בלגימת למברוסקו על הבר ושוחחתי עם הברמן ולאחר מכן צילמתי קצת עד שהגיעו חברי הבלוגרים

 

מסעדת נובה ג'ויה נערכת לתפריט החורף הקרוב עם מנות חדשות. השף אליאב גולדנברג יצר את המנות בהשראת שפים איטלקיים והקפיד לבחור מגוון מנות אותנטיות עם אינטרפרטציה אישית שלו.

 

כשאני קורא על המנות החדשות אני מקבל בולמוס של רעב שיביא אותי לשם מיד עם הגשם הראשון….

גילוי נאות: הייתי אורח המסעדה בארוחת בלוגרים

אז מה היה לנו שם? ישבנו בחוץ והיה נעים. האווירה הייתה כייפית מה עוד שאחרי הלמברוסקו לגמתי כמה שנדי..

המנה הראשונה שפתחה את התיאבון הייתה:

חציל מעושן בטאבון, המנה זה ליבת חציל קלוי מעושן בטאבון בתיבול שמן זית, חומץ בלסמי, טימין, שבבי פטה, שום פריך, רצועות ארוגולה ועגבניות מתובלות. נראה לי מלאכת אומן. ( 32 ₪ )

 

 

המנה השנייה שאל תוותרו עליה אם הגעתם עד הלום היא:

אינבולטיני חצילים גלילת חצילים במילוי פסטה טרייה מתובלת ומוצרלה, על מצע רוטב עגבניות עם גבינת פרמג'אנו. אם משהו מכעיס אותי כעת , זה שהייתי מנומס מדי ולא החלקתי את כל המנה לצלחת!  ( 36 ₪ )

  

במנת הקרפצ'יו, פרוסות סינטה בקר, ארוגולה, שבבי פרמג'אנו בתיבול שמן זית וחומץ בלסמי מוגש עם פרוסות ג'בטה טרייה, עשיתי אותה טעות שכן תמיד בארוחות בלוגרים מפוצצים אותך ( חוץ ממקום אחד שנתן לי מיני המבורגר ורצה שנשלם על השתייה) אבל קרפצ'יו לא תופס מקום בבטן!

( 44 ₪ )

את הפחמימה שהייתה חסרה לי קיבלתי ממגש ברוקסטות אני אכלתי ברוקסטה עם עגבניות: פרוסות לחם קלוי בתנור העצים שלנו עם קוביות עגבניות מתובלות בבצלצלי שאלוט, שמן זית ובזיליקום – יאמי

המחיר לטריו ברוקסטות 26 ₪ ולברוקסטות טרטופו שיש בהן מחית כמהין שחור תשלמו 32 ₪ .

 

סלט הבית של החסות עם אבוקדו גבינת פקורינו ורוטב סודי שאני מתכנן חטיפה של השף ועינויים על מנת לקבלו היה שילוב שלא ניסיתי ואני חייב לנסות כי אני אהבתי ( הבנתי שבשולחן השני פחות) ( 43 ₪ )

 

כאן הגיעה עוד מנת פחמימה שנחלה הצלחה טארט טאטן קלסי של בצל אפוי בחמאה ומרווה, על מצע בצק עלים פריך מוגש עם קרם פרש ועירית.

( 37 ₪ ) איך שחזרתי התחלתי בהכנות לטארט טאטן שלי

 

עכשיו תיקחו נשימה, כי המנה הבאה הייתה זו שמבחינתי נתנה אליפות למסעדה:

מדובר בקסרול ובו תבשיל בשר שייטל ביין לבן על פולנטה וראגו בצל מקורמל אני מצהיר שזה אחד הדברים הטעימים שאכלתי בשנה זו או הקודמת והמנה שווה כל שקל מתוך 62 ₪ שתשלמו!

מנה אליפות המסעדות.

חשבתם שזה הכול? טעיתם בגדול, הארוחה רק התחילה…

על השולחן נחתו:

 לינגוויני מולים: פסטה ארוכה ואובלית עם מולים טריים,קוביות עגבנייה, שום, יין לבן, מיץ לימון, פטרוזיליה ומעט שמנת

אישית לא אהבתי את המולים אבל בשולחן השני התלהבו, מאידך את הפסטה הכין שף שהוא אומן אילו הייתי בחורה בשולחן הזה, הייתי אומר לשף: "אליהב תעשה לי ילד" אבל כל הבחורות והיו שם חתיכות היו עסוקות בצלחת ולא הרימו ראש!!! ( 64 ₪ )

שרימפס אלא פלנצ'ה: שרימפס, בצל, שום, רוטב עגבניות, זיתי קלמטה ושמן זית. מוגש על מחבת ברזל לוהטת מהתנור עצים שלנו בליווי סלט בוקצ'וי ופרמג'אנו רוטב העגבניות נותן צבע מקסים לשרימפס שקפצו ישר מהים לפלנצ'ה משהו שאם הייתי אני מזמין בחורה אחד מול אחת הייתי יכול לפתות אותה לחטאים שלי…( 82 ₪ )

 

פפארדלה דניה פסטה טרייה שטוחה ורחבה ברוטב עגבניות סאן מרצאנו, שמן זית, שום, פטרוזיליה, גבינת מסקרפונה ופרמג'אנו. המנה נפלאה פשוט הפסטה שהשף מכין שם בעצמו כל כך מוצלחת שאין לי מילים לתאר ( 55 ₪ )

 

רביולי תפוח אדמה ותירס קלוי רביולי ממולא בקרם תפוח אדמה, תירס קלוי ופרמג'אני, מוגש ברוטב שמן זית, בייקון, רוזמרין, מעט שמנת ושבבי פרמג'אנו

חיבור טעמים מטריף חושים ( 62 ₪ ) מנה זו היא חדשה לתפריט החורף החדש של נובה ג'ויה

 

רביולי בטטה במילוי קרם בטטה וגבינת סטרקינו מלוחה מוגש ברוטב שמנת, גרגירי קצח וגבינת פרמזן.שהלך ברוב צער ברובו לאגף הצמחוני…( 58 ₪ ) ( לדעתי זה טורטליני)

ואז התחלתי לשתות מים ולברר היכן יש מנוף הכי קרוב ובדיוק כשמצאתי את הטלפון, נחתו שלש פיצות כל אחת נסיכה יותר מהשנייה….

הנסיכה היפה : טרטופו פיצה דקה של מסקרפונה, מחית כמהין שחור, מוצרלה, פטריות טריות, פטרוזיליה ופרמג'אנו חבל לכם על הזמן! ( 54 ₪ )

 

הנסיכה הפראית: אורטולנה פיצה דקה רוטב עגבניות, מוצרלה, פלפל, חציל, קישוא, פטריות, פטרוזיליה ושמן שום. רבנו עליה מי יקבל יותר ( 48 ₪ )

 

הנסיכה הנועזת: פיאט 500 פיצה דקה שהברזאולה מעניקה לה טעם נפלא: רוטב עגבניות, עגבניות שרי צלויות, נקניק ברזאולה, עלי רוקט ופרמג'אנו. מנה זו היא חדשה לתפריט החורף החדש של נובה ג'ויה.

 

החברים כבר נכנעו אז כבשתי אותה. ( 54 ₪ )

כשהודיעו לי שהמנוף הגיע לגמתי עוד מים ומיהרתי לגרוף את הטירמיסו הדק שלא היה מזיק לו קירור יתר ( 35 ₪)

 

ולצערי מהדולצ'ה בננה מוס שוקולד לבן בדפי בצק פילו עם שבבי קשיו ובננה מקורמלת הצלחתי בקושי לגרוף כפית כי הבנות פשוט נטרלו אותי!

נכנעתי.

 

קלצונה ריקוטה ונוטלה מתאים לזוג, מיוחד במינו. מנה של הזרקת שוקולד ישר לווריד ( 49 ₪ )

אם עדיין יש לכם ספק, למה אני מציין את המסעדה כמקום ראשון, לכו לשם ותתנסו ותחליטו לבד.

אבל מנקודת המבט, הטעם האישי שלי והניסיון הדל שלי אני מציב אותה במקום הראשון .

את בקבוק הלימונצ'לו שקיבלנו שי נטעם פעם אחרת.

ארוחה שנזכור להרבה זמן.

 

נ.ב

בימים אלו השף מתכונן לתפריט החורף של מסעדת נובה ג'ויה

מנות נוספות שנמצא הן

 

  • ·  קסרול פירות ים מולים, סרטן כחול, שרימפס, ברוטב עגבניות פיקנטי.

 

צילום יח"צ
  • · 

פיצה פרושוטו קרצ’ופי-  רוטב עגבניות, מוצרלה, ארטישוק איטלקי, שינקין,בזיליקום טרי, שמן זית ופרמג’אנו.

צילום יח"צ

     

סלט אנדיב וגורגונזולה דולצ’ה – עלי אנדיב, פקאן, עלי בוקצ’וי, פטרוזיליה,רוטב חרדל איטלקי, בלסמי מצומצם וגבינת גורגונזולה.

צילום יח"צ

 

 

 

ועוד מטעמים…

 

תודה 

 

 

 

 

 

 

                                

 

 

 

שתפו את הפוסט!