26 באפריל 2024 8:32
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ניטן תאי האסיאתית של צבעים וטעמים שהם חוויה

??????????

 

רחוב הארבעה שוקק סועדים לעסקיות צהריים ובהתאם לכך גם מספר המסעדות רב. ניטן תאי המסעדה האסיאתית- תאילנדית בניצוחו של השף בעל כוכב המישלן שחף שבתאי מהווה אחד היעדים שיכולים להציע טעמים בלתי נשכחים, צבעים המושכים את העין ואווירה שהיא מעבר למצופה מרחוב תאילנדי רועש בצהריים וטעים כפליים. על החוויה שלנו תוכלו לקרוא כאן.

 

 

??????????

??????????

 

תאי רול
תאי רול

 

 

 

רחוב הארבעה שוקק סועדים לעסקיות צהריים ובהתאם לכך גם מספר המסעדות רב. ניטן תאי המסעדה האסיאתית- תאילנדית בניצוחו של השף בעל כוכב המישלן שחף שבתאי מהווה אחד היעדים שיכולים להציע טעמים בלתי נשכחים, צבעים המושכים את העין ואווירה שהיא מעבר למצופה מרחוב תאילנדי רועש בצהריים וטעים כפליים. על החוויה שלנו תוכלו לקרוא כאן.

צהריים, יצאנו מסרט רעבים, טלפון לכאן ולשם ושמנו פעמינו לניטן תאי. יש שם ארוחות עסקיות חדשות ומשתלמות במיוחד. הארוחה העסקית כוללת מנה ראשונה ומנה עיקרית לבחירה במחיר המנה העיקרית ועלותה החל מ-68 ₪ בלבד. אז נכון שתמיד יש מנות יקרות יותר אבל בחיים צריך ליהנות וכאן בניטן תאי נהניתי כפי שלא נהניתי מזה זמן רב.

בודהה בכניסה מקבל אותך בסבר פנים יפות, פעם היו אף נוטלים לך את הידיים בטקס, אבל הישראלי אצה לו דרכו והוא לפעמים דורסני לתרבויות של אחרים. אז המארחת מושיבה אותך ובום! הפסלים, הגונג הענק, הרעש של הסועדים, התנועה של המלצריות והמלצרים, הכל הופך לסחרחרה שאופפת אותך מכל הכיוונים ומציפה את כל החושים.

השף שחף שבתאי, בעל ניסיון קולינארי של 20 שנה, זכהלהכרה קולינארית בינלאומית. הוא אחד מן השפים הישראליים המצליחים בעולם ובעל שם עולמי במטבח האסייתי.

השף בנה תפריט שמבוסס על אוכל רחוב אסייתי, המבוסס על חומרי גלם תאילנדיים. המנות החדשות מאופיינות בצבעים, טעמים וחומרי גלם מכל רחבי אסיה המחולקים לחמש קטגוריות:

מים– אידוי ומי ים
שלווה פנימית – תנורי אבן – עץ – אידוי – גחלים
זריחה– חומרי גלם בתוליים וראשוניים
שמש צהובה – זהוב, קראנץ, קריספי, מבעבע
צליל– רחש המתכת על להבה – ערבוב מהיר |- הקפצה!

אז שנזמין:

ראשית, מגישים לך את השתייה בבקבוקים מקורים, הכל כאן עושה רושם יעיל.

שתייה קלה של מיץ גזר- קוקוס ומנדרינה-פסיפלורה, כבר ההגשה פותחת את התיאבון. העסקית היא במחיר מנה העיקרית שתבחרו ועל השאר תשלמו בנפרד.

 

המנה הראשונה הכי מפורסמת, לדעתי, הינו התאי רול (תוספת של 24+ ₪) רול טונה, סלמון, פטריות מלך היער עם רוטב שומשום אינדונזי. המנה מוגשת על צפחה שחורה, מונחת אחר כבוד על הרוטב המיוחד שמלא שומשום לבן ושחור בטעם עז של דבש חרפרף, הרול טונה אדומה וסלמון עבר טמפורה והוא פשוט מהמם!!

בנוסף, מנה עדינה יותר לרעיה של רד פארם: רול לברק, תפוח, בוטנים, נענע, מחית צ'ילי, צלוחית לרוטב מיוחד של מיץ תפוח-קיווי, חרדל, וואסבי סויה, שמן שומשום בו צריך לטבול את הרול העשוי כנראה עלה בצק שמגולגל עם נענע וחסה ובפנים שוכן דג נעים וטעים נמס בפה.

יש עוד כמה הצעות למנות ראשונות, בחלקן יש ברול כבד אוז, שרימפס, בקר או גיוזה ומרק תירס ועוד, כולן או רובן מגרות את הדמיון ודורשות ביקור נוסף.

כעת אפשר להוסיף ולהתבונן, התקרה מקושטת עלים צבעוניים, הגונג הענק שבפנים הנברשות – שנדלייר שמזכירות ארמונות סיאם, הפסלים והתמונות שכה אהבנו בתאילנד ועוד אוצרות, ואתם יודעים מה, השירותים, למרות המדרגות זה מקום נעים לשהות בו.

המנה העיקרית שבחרתי: סי סי קארי , לא כולם יודעים שבר-ים הוא אבי הלברק, דג ים פרא שלא תמצאו במרכול . המנה בר- ים מאודה, רוטב קארי, עגבניות, קוקוס צעיר, קפיר ליים, שיטאקי ופטריות כמהין לבנות, מגיעה בצלחת עמוקה שחורה, הדג שלדעתי עשוי באידוי מונח בתוך קארי חלומי, לא חריף אבל כיף לטבול בו את הלחמניה המטוגנת של זוגתי.זו מנה ליגה א', לזה אני קורא גורמה של כוכב מישלן (122 ₪).

זוגתי בחרה משהו שמסעיר את הדמיון: פלה אופ – פילה מוסר ב- 450C ברוטב טאג'אפ – טאג'איי (חריף מתוק), נייף בול. כמה שאני יודע 450C זה תנור והדג הזה מצופה רוטב של בצל מקורמל ורוטב תאילנדי מתקתק משהו, נכון זה מכסה את הדג אבל זו הכוונה שבכל ביס נאכל יחד את הדג עם הציפוי. למנה נלוות לחמנייה ארוכה מטוגנת כמו דונטס ורוטב מתקתק של כרובית וקוקוס שלא התחברנו, העדפנו את רוטב הקארי של המנה הקודמת (88 ₪).

יש עוד מנות מעניינות…

קינוחים, גן עדן! היא Pumpkin שוקולד: מוס שוקולד, גלידת גרעיני דלעת, קריספי שוקולד ופרלינה גרעיני דלעת. אין ביכולתי לתאר את העילוי של המנה הזאת, מעבר ליופי שלה שמתאים רק לנסיכה תאילנדית המוס חלומי והקראנצ'ים של קרם שוקלד עם בוטנים מסביב מהממים יחד עם הגלידה הזאת (48 ₪).

אני, שפזלתי לעבר הברולה החלטתי לצאת מהעיגול, בחרתי ספירל שוקולד ג'ינג'ר, עלי וניל עם פרורי ג'ינג'ר, גנאש מוקצף ופניני חלב. סוכריות הג'ינג'ר מעל היו מהממות ביחס לז'אנר הזה, בקיצור, ביג-טיים! (48) ₪.

בזמן שלגמתי אספרסו קצר לחשו לי שאפשר לבוא עם ילד, בטח בתיאום בהזמנה והוא יכול להכין לעצמו מנת שף, מקבל בגדי שף ונכנס למטבח ועובר חוויה מקסימה.

לא כשר.

יש נגישות לנכים.

ניטן תאי האסיאתית של צבעים וטעמים שהם חוויה

 

רד פארם
רד פארם

??????????

פלה אופ
פלה אופ
סי סי קארי
סי סי קארי
גלידה-פמפקין
גלידה-פמפקין

 

ג'ינג'ר-ספירל.
ג'ינג'ר-ספירל.

20180228_135623A

20180228_135559A

שתפו את הפוסט!