26 באפריל 2024 11:40
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פתיחת עונת העיצוב הישראלית 2014/2015 של חולון

פתיחת העונה הישראלית לעיצוב בחולון

2014/15:

מכחול האש.

שיריו של רוני סומק בידיהם של מעצבים ואמנים

 

בין המציגים: דגנית ברסט, עדי נס, דוד טרקטקובר,

יוסי למל, ששון קדם איציק רנרט, ואחרים

-White Tמעצבים, אנשי אופנה ושחקנים מציגים את הגרסה המעוצבת שלהם לפריט האופנה הפופולארי בעולם-

הטי שירט הלבנה

 

בין המשתתפים: שי לי שינדלר, נטלי דדון, מיקי בוגנים, יעל גולדמן, דפנה לוסטיג, ראובן כהן, הראל סקעת, גילת אנקורי, לי גרנבאו, טל ברמן ואביעד קיסוס, סיימון אלמלם ועוד…

 

אהוד אורן.עבודות 2008- 2014 – רהיטים מדברים את נופי ניו יורק ותל אביב

 

 

Back Stage . תומר לוי חושף את הצופה לתהליך עיצוב כסא חדש בו הוא משתמש במניפולציות עיצוביות בכיסאות קיימים

WHITE SHIRT EXHIBITION

צילום: דביר כחלון סטיילינג: יונתן פרימרמן

 

תערוכות חדשות במרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית בחולון:

 

"מכניקה עדינה"האמנים אבי מילגרום, יעל פרנק, מאיר טאטי, ציון חזן, אורי קצנשטיין, ותזזית- אורי לוינסון ואילי לוי, מציגים פרקטיקות וגישות שונות של שימוש בטכנולוגיה בשדה האמנות

"התנאים 11/6"-תערוכת יחיד ראשונה לבקי מיינר המתעדת בקולאז'ים

את שכונת ג'סי כהן בחולון

 

 

יום רביעי, 10 בספטמבר, פתיחת העונה הישראלית לעיצוב בחולון

19:00 – אירועי פתיחה בגלריות העירוניות

 

העונה הישראלית לעיצוב בחולון תיפתח זו השנה השישית בספטמבר הקרוב בגלריות העירוניות בעיר. העונה הישראלית לעיצוב הינה חלק מחזונה של העיר חולון להוות מוקד לאומי לעיצוב וזירה בינלאומית לחדשנות בתחום. בהתאם לכך מהוות הגלריות בעיר במה למעצבים ויוצרים ישראלים ובינלאומיים בתחומי העיצוב השונים.

השנה תתחיל העונה בערב תצוגה מקדים ביום רביעי 10.9 בו יפתחו במקביל ברחבי העיר חמש תערוכות עיצוב חדשות וכן שתי תערוכות חדשות במרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית. בערב האירוע יפתחו מוזיאון העיצוב חולון והמוזיאון הישראלי לקומיקס וקריקטורה את שעריהם עד לשעת ערב מאוחרת.

 

בהמשך השבוע, בימים חמישי – שבת, יתקיים זו השנה השנייה הפרויקט "חלון לחולון" במסגרתו יתקיימו סיורי עיצוב מודרכים (חינם) בגלריות ובמוסדות התרבות העירוניים בליווי מדריכים ויוצרי התערוכות.

 

את ההפקה והניהול האמנותי של עונת התערוכות מובילים חנה הרצמן, מנכ"לית העירייה, רפי וזאנה, ע. מנכ"ל העירייה לתרבות ואמנות, יסמין ששון, רכזת אמנותית לגלריות, פיוטה ויתקין אונגר, מנהלת התערוכות בגלריית חנקין וגלית גאון, האוצרת הראשית של מוזיאון העיצוב חולון והמוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס.

 

ואלה התערוכות שיפתחו חגיגית את עונת העיצוב הישראלית 2014/2015 של חולון:

מכחול האש.

שיריו של רוני סומק בידיהם של מעצבים ואמנים

 

אוצר: ד"ר גיא מורג צפילביץ

גלריית המשכן, בית מאירוב

 

 

המשורר רוני סומק, עומד במרכזה של התערוכה מכחול האש המבקשת לבחון את השפעת שירתו על דורות שונים של אמנים ויצירתם. כשלושים אומנים ומעצבים ישראלים בהם: דגנית ברסט, עדי נס, דוד טרטקובר, יוסי למל, ששון קדם ואיציק רנרט, אדוה דרורי, רותי הלביץ כהן, גל ווליניץ, אריאלה פלוטקין, יציגו עבודות, רובן נעשו במיוחד לתערוכה המתייחסות לשיריו השונים.

 מתוך התערוכה מכחול האש. מחווה לרוני סומק. dede וניצן מינץ. בית מטבחיים

עדי נס. מתוך התערוכה מכחול האש . מחווה לרוני  סומק

רוני סומק הוא משורר, אמן פלאסטי, מורה ואושיית תרבות. במשך יותר מארבעים שנה הוא כאן. שירתו מצליחה לגעת באנשים מכל שכבות האוכלוסייה המוצאים בה תמיד נקודת מבט חדשה, מיוחדת ונוקבת על חייהם. שיריו חודרים לנשמה. הם מלאים מילים נוקבות ומנחמות, אמתיות, מקניטות ומדויקות כמשיכות מכחול של אש.

 

** נעילת התערוכה: 8.11.2014 **

 

 

White T

אוצר: אדם סרור

גלריית החווה

 

 

חולצת הטי שירט הלבנה, עומדת במרכזה של התערוכה בה יציגו מעצבים, אנשי אופנה ושחקנים את הגרסה המעוצבת שלהם לפריט האופנה הפופולארי בעולם.

בין המשתתפים: שי לי שינדלר, נטלי דדון, מיקי בוגנים, יעל גולדמן, דפנה לוסטיג, ראובן כהן, הראל סקעת, גילת אנקורי, לי גרנבאו, טל ברמן ואביעד קיסוס, סיימון אלמלם, דוד טרטקובר, רון ארד, הראל סקעת ועוד…

 הילה רהב. מתוך התערוכה החולצה הלבנה יוסף.מתוך התערוכה החולצה הלבנה

החולצה הלבנה נולדה לפני יותר ממאה שנה, כאשר חיל הים של צבא ארצות הברית חילק את חולצת הטי לחייליו על מנת שילבשו אותה מתחת למדים. רגעים בלתי נשכחים לאורך ההיסטוריה ה(- בהם דמותם האלמותית של מרלון ברנדו ב"חשמלית ושמה תשוקה" וג'ימס דין ב"מרד נעורים") הפכו את החולצה הלבנה מפריט לבוש יעיל להצהרה אופנתית חוצת גבולות.

החולצה הלבנה קיבלה לאורך השנים עיצובים, התאמות, גזרות וגוונים שונים ובכל זאת נשארה אהובה ופופולארית באותה המידה. החולצה הלבנה חוצה גילאים, מינים ומידות ונחשבת ל"משטח עבודה" נקי שעליו אפשר לתת לדמיון להתפרע באותה מידה שבה היא משדרת סולידיות ואיפוק.

במסגרת התערוכה יוצג UNTITELED LAVAN פרוייקט הגמר של שלי כלכאודה, סטודנטית לעיצוב תכשיטים בשנקר. הפרויקט בוחן מערכות יחסים בין בגד לתכשיט, דרך סדרה של התערבויות שונות.

שיטת העבודה כללה איסוף חולצות משומשות, יצירת בלוג אינטרנטי ופיתוח שפה עיצובית המייצרת ערך חדש בחולצות ישנות. הפרויקט מציע תפיסה חדשה הבודקת את הגבול בין בגד לתכשיט ומנסה ליצור מערכת יחסים חדשה – היברידית .

גילת אנקורי וליטל קלמנסון מתוך התערוכה החולצה הלבנה

***נעילת התערוכה: 29.11.2014***

 

 

אהוד אורן. עבודות 2008- 2014

גלריית חנקין

אהוד אורן, בן 67, הינו אמן רב תחומי העוסק בצילום, עיצוב גרפי ובשנים האחרונות דרך האמנות גם בעיצוב רהיטים אותם הוא מכנה בשם "אמנות פונקציונלית".

אורן מצלם נופים עירוניים של תל אביב וניו יורק – בניינים, חזיתות, חפצים וחומרים – ופורס אותם על גבי רהיטים קובייתיים הבנויים בשלל פרופורציות ודרכי העמדה. חלק מהרהיטים שלו מדמים בניינים ממש, אחרים הם בניינים או חזיתות בניין שעברו דקונסטרוקציה.

 מתוך התערוכה אהוד אורן  עבודות 2008- 2014

אורן מציין כי עניין אותו לקחת את החוץ ואת הכי קונוונציונלי, רגיל או מוזנח ו/או לא מעניין ולהכניס אותו לסלון הבית ולהפוך אותו לאובייקט בעל משמעות.

כיום, כאשר הטשטוש בין עולם העיצוב לעולם האמנות הולך וגדל, נדמה כי האובייקטים של אורן הינם פסלים ויצירות אמנות לכל דבר, אך כולם הינם פונקציונאליים לחלוטין ויכולים לתפקד כרהיטים: כל הדלתות נפתחות כמו שצריך וכל המגירות נעות במסילתן.

*** נעילת התערוכה 18.10.14 ***

 

 

WHITE SHIRT EXHIBITION

צילום: דביר כחלון סטיילינג: יונתן פרימרמן

 

תערוכת חוצות שד' דב הוז

 

צלם האופנה דביר כחלון והסטייליסט יונתן פרימרמן יציגו בגלריית החוצות דב הוז את התערוכה

WHITE SHIRT EXHIBITION, המתכתבת עם התערוכה White T המוצגת במקביל בגלריית החווה בעיר. כחלון ופרימרמן מציגים את "החולצה הלבנה" דרך עדשה של צילום אופנה תוך התייחסות למשמעות המושג "חולצה לבנה" על רבדיו השונים: החל ברמת הנדבך הצילומי, דרך הפן הקונספטואלי ועד לרמת המשמעות האופנתית. כך למשל יציגו השניים סדרת צילומים בשם "המתבלטת" המציגה את החולצה הלבנה כנבדלת מהכלל, לבן כאינדיבידואליזם. בסדרת הצילומים מוצגת קבוצה גיאומטרית ומעט מפורקת המציגה את משמעותה של התבלטות בסולם החברתי, את הגמול והחסד בצורך להיות שונה. בצילומים בא לידי ביטוי המיקום של הדמות המתבלטת כמשחק בין להיות יוצא דופן לבין להיות חלק מקבוצה.

THE WHITE SHIRT EHHIBITION. דביר כחלון יונתן פרימרמן2

THE WHITE SHIRT EHHIBITION. דביר כחלון יונתן פרימרמן

דביר כחלון (36) מושבניק בעברו ותל אביבי בהוויתו, הינו צלם מזה כ 8 שנים. למד צילום במכללת הדסה בירושלים. צלם אופנה

 

יונתן פרימרמן (31), סטייליסט וארט דירקטור. מנהל אמנותי של מסלול הסטיילינג בשנקר ועומד מאחורי המיזם Act Of Fashion המשלב אופנה בתנועה דרך הפקות מצולמות בוידאו.

 

*** נעילת התערוכה: 31.12.14 ***

 

 

.BACK STAGE. תומר לוי

אוצר: לוקה אור

גלרייה ויטרינה . HIT . מכון טכנולוגי חולון

 

בתערוכה זו יציג תומר לוי את עיקריה של שיטת עבודה שפיתח תומר לוי במסגרת פרויקט הגמר שלו במסלול לעיצוב תעשייתי ב HIT , המכון הטכנולוגי חולון.

 

לוי חושף את הצופה לתהליך עיצוב כסא חדש בו הוא משתמש במניפולציות עיצוביות בכיסאות קיימים. מדובר בפריסה של תהליך עיצוב שונה ומעניין בו מאניש לוי את החפצים ומקיים בהם תהליך שינוי קיצוני של הפיכה מדימוי לנחשק באמצעות שימוש בהליכי יצירת אייקון תרבותי המוכרים מעולם תוכניות הריאליטי. לוי פיתח מעין פורמט לתוכנית ריאליטי לכיסאות שכללה האנשת כל כסא, ליהוק ואודישנים, עד לגמר בו נבחר הכסא. בתערוכה יוצג גם התהליך האבולוציוני של הכסא נבחר מנקודת ההתחלה, התהליך עצמו והמוצר הסופי.

 

 

***נעילת התערוכה 10.10.14***

 

המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית בחולון:

"מכניקה עדינה"

"התנאים 11/6"

אוצרים: איל דנון ואודי אידלמן

 

המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית בחולון עוסק לאורך 13 שנות קיומו בשתי דיספלינות מרכזיות. הראשונה, הינה נקודות החיבור שבין אמנות, חברה וטכנולוגיה תוך התמקדות בהשפעות ובשינויים שבין שלושת התחומים. הדיסציפלינה השנייה עוסקת בתפקידה של האמנות ובאחריותם של חברי המרכז כאמנים ומפעילי מוסד אמנות ציבורי. שאלות אלו עומדות ביסוד תכנית התערוכות והפרויקטים של המרכז כמעט מראשיתו.

 מאיר טאטי. kaboom 3 . מתוך התערוכה מכניקה עדינה במרכז לאמנות דיגיטלית

כעת, שנתיים לאחר המעבר של המרכז לשכונת ג'סי כהן בחולון ופתיחת הפאבלאב, מעבדת הייצור הדיגיטלי הקהילתית הראשונה בישראל, מבקשים האוצרים, איל דנון ואודי אדלמן לחזור אל המקורות העומדים בבסיס פעילות המרכז מראשיתו ולקדם עיסוק ביקורתי בטכנולוגיות עכשוויות הן בפן התיאורטי והן בפן המעשי.

 מאיר טאטי. Kaboom 3. מתוך התערוכה מכניקה עדינה  במרכז לאמנות דיגיטלית

לאור האמור לעיל, מהווה התערוכה "מכניקה עדינה", נקודת פתיחה המציינת את הקמתה של קבוצת אמנים שתפעל במסגרת יצירתית ומחקרית בתוך מעבדת הפאבלאב של המרכז לאמנות דיגיטלית והמכללה למנהל.

קבוצת האמנים הכוללת את : אבי ומיקה מילגרום, יעל פרנק, מאיר טאטי, ציון אברהם חזן, אורי קצנשטיין, תזזית – אורי לוינסון ואילי לוי. במסגרת התערוכה יציג כל אחד מהמאנים עבודות המשקפות פרקטיקות וגישות ביקורתיות של שימוש בטכנולוגיה בשדה האמנות.

 

 

"התנאים 1/6 " הינה תערוכת יחיד ראשונה לאמנית בקי מיינר המתעדת בעזרת קולאז׳ים את שכונת ג׳סי כהן בה גדלה בשנות ה-60. בעזרת שכבות של חומרים פשוטים וממוחזרים, נייר ודבק, מיינר מחברת ומדביקה מחדש מקטעים לקולאז׳ים המתעדים את שכונת ג׳סי כהן היום. התיעוד העכשווי משמש גם חיבור לזיכרונות הילדות שלה כמי שגדלה בג׳סי כהן. העבודות אינן נוסטלגיות אלא מפוכחות הן מאפשרות התבוננות בג׳סי כהן העכשווית באמצעות תיעוד המאפשר ריחוק ותהליך עבודה איטי שמתנגד למיידיות ולישירות ומציע לצופה מבט הממוקם בחוץ ובפנים בו זמנית.

 בקי מיינר. מתוך התערוכה התנאים במרכז לאמנות דיגיטלית

***נעילת התערוכות 17/1/15 ***

 

תערוכות נוספות שיוצגו במהלך העונה:

 

תופרת הסרטים – בגדים וקולנוע ישראלי (אוצר: מרט פרחומובסקי), מסמר שיער – על שיער ומברשות (אוצרת: תמרה וולמן), עושה לביתו – אוסף פרטי  של ירון שין (Jewboy) (אוצר: גיא מורג), חשופים – על הרעב כטבע אנושי (אוצרת: ניצה פרי), טקסט וטקסטיל – בגדים בטקסטים ספרותיים (אוצרת: דנה קרן יער), תערוכת חוצות למח' לתקשורת חזותית מנשר, קבוצת תכשיטים (אוצרת: יעל פרידמן) ועוד…

 

 

הכניסה לגלריות העירוניות בחולון ללא תשלום

 

גלריות חולון:

 

גלריה ע"ש חנקין- רחוב חנקין 109,חולון.

גלריית החווה -רח' הנחושת פינת רח' המלאכה, א.ת חולון

גלריית המשכן "בית מאירוב"- רח' הרצפלד 31, חולון, טלפון


שד' דב הוז משתרעות מנתיבי איילון ועד ככר סטרומה בחולון.

 

גלריית "ויטרינה", המכון הטכנולוגי חולון, רחוב אליעזר הופיין 63, חולון

 

המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית בחולון, רחוב האמוראים 4 , חולון

 

שתפו את הפוסט!