26 באפריל 2024 6:09
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איידה גומז בהופעה במדרידאנסה בסוזן דלל

יחצ

איידה גומז חתמה את החלק של המדרידאנסה בסוזן דלל במסגרת מחולוהט.

קדמו למופע זה המחול של להקת טיטניום שהיה עוצר נשימה , והשירה של מריה טולדו. זאת במסגרת שיתוף הפעולה בין סוזן דלל לקהיליית מדריד ולפסטיבל ה SumaFkamenca. כעת השיא של המדרידאנסה בהופעתה של איידה גומז אשר הדהימה את הקהל שעמד על רגליו ומחא לה כפיים. ראינו מספר מופעי פלמנקו בארץ, כזה עוד לא היה לנו. המיוחד כאן הוא הסגנון הצועני – ספרדי המשלב מחול צועני ומחול פלמנקו, שני הרקדנים כריסטיאן לוזאנו ואדוארדו גוארו אשר השאירו אותנו פעורי פה נוכח היכולת והכושר עם הכישרון האדיר שלהם.

יחצ

נלוו אליהם תשעה נגנים אחד מהם בכלי מיתר מיוחד מעין כינור של צוענים . זמר וזמרת פלמנקו. Loreto Arniaiz ו Mario Montoya.

"אדלי" שם המופע  (שמה של מדריד בשפת הצוענים של ספרד) הינו מסע  אל המחוזות הפנימיים של הפלמנקו, אם כי לא אל עברו. המוסיקה והכוריאוגרפיה מבקשות להתמזג כשפניהן קדימה, והדבר מומחש כבר בקטעי המבוא באמצעות דו-שיח בין המסורתי והטכני. זוהי הזמנה לצעוד אתנו בדרך של ההוויה. יומן המסע מתחיל במחווה של כבוד לאמנים הנערצים.

איידה גומז מבכירות רקדניות המחול הספרדי לדורותיו. רקדנית נערצת שרקדה ליצירות של גדולי הכוריאוגרפים בספרד. זהו ביקורה השני בישראל.

סגנון הריקוד חובק בין מסורת ועתיד, ההוויה שלנו מדברת במחול כאשר במחול הספרדי אומנות הפלמנקו תופסת מקום ייחודי בולט ומשפיע, מחול שאינו עומד במקום אלא מתקדם עם המחול המודרני כשפניו אל העתיד. יש למחול הזה ולכוראוגרפים כמו איידה גומז בעצמה יכולת להסתגל למהירות והרדיקליות של האומנות העכשווית במחול ולהביא את הפלמנקו המסורתי ל אומנות מודרנית. . היצירה מספרת את סיפורו של המסע  אל המחוזות הפנימיים של הפלמנקו, אם כי לא אל עברו. המוסיקה והכוריאוגרפיה מבקשות להתמזג כשפניהן קדימה, והדבר מומחש כבר בקטעי המבוא באמצעות דו-שיח בין המסורתי והטכני.

יחצ

יאיר ורדי מנכ"ל סוזן דלל: "בעולם המחול הספרדי,אמנות הפלמנקו תופסת מקום ייחודי,בולט,מגדיר ומשפיע. אם במאה ה-20 זכה הפלמנקו התיאטרלי למעמד בכורה,ניתן לנבא שבמאה ה-21 יהיה עליו להתמודד עם המסורת המפוארת כשפניו אל העתיד. אסתטיקת הפלמנקו, המודרנית כבר בתחילתו, ידעה להסתגל למהירות ולרדיקאליות של האמנות העכשווית. לאמיתו של דבר, ניתן להגדיר את מחול הפלמנקו כאמנות מודרנית על פי כל הכללים. היא מחוברת לאוונגרדים ולאמנים הדגולים ביותר, שהם מקור כוחה וסגולותיה.אמנות הפלמנקו ניזונה מזיכרונות של תרבויות אחרות, של סגנונות אחרים, וכך הלכה והתגבשה עד שהגיעה למימדיה העכשוויים והיא משפיעה על אמנויות אחרות- במדרידנסה 2013 נעלה מופעים הבודקים את הזיקה הזו".

מי שלא היה צריך רק לקוות שבפסטיבל מחולוהט בשנה הבאה במסגרת המדרידאנסה הא תגיע בשלישית. ובינתיים מחולוהט בסוזן דלל ממשיך והתכנית עשירה במיוחד.

קטע מחול של אדוארדו גוארו להדגמה

שתפו את הפוסט!