26 באפריל 2024 16:14
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ללא גלוטן ספר חדש של רות טרכטמן

" טעים ללא גלוטן"

 

ספר מתכונים חדש ומהפכני של רות טרכטמן – ההופך את החיים ללא גלוטן – לעשירי טעם

יחצ

לא רק צליאקים שנאסר עליהם לאכול גלוטן מסיבות בריאותיות, אלא אחת הדרכים לרדת במשקל היא להימנע או להפחית את השימוש במוצרים המכילים גלוטן: קמח חיטה!

ילדיה של המחברת סובלים ממחלת הצליאק, והיא שמה לעצמה כמטרה ויעד לא למנוע מהם את העושר הקולינארי ולא לחסוך מהם טעמים ולבדל אותם מהחברה הסובבת.

כן זה אפשרי! אפשר לחיות ולאכול טוב גם ללא גלוטן

כך החל המסע  שלה לנבכי המטבח לא גלוטן תוך חקר המוצרים ( שהם יקרים לפעמים, אולם חובה לצליאקים)

הספר פונה אל היעד הברור של מאפים, לחמים, בצקים, נישנושים, עוגיות, עוגות ועוד

הספר גם מציין את המוצרים ללא גלוטן וכן נותן טבלת השוואות.

בניגוד לרוב המתכונים נטולי הגלוטן הקיימים, המירה והתאימה רות מתכוני בסיס למתכונים נטולי גלוטן תוך יצירה של תערובות בצק מסוגים שונים במטרה להגיע לטעם ולמרקם שלא ייפול מזה של בצקים ומאפים המכילים גלוטן. במקביל הקפידה על מציאת פיתרונות שיאפשרו דילוג על המוצרים היקרים המאפיינים את תקציב הכלכלה של מי שאוכל תזונה נטולת גלוטן.

תוך כדי שכלול הפתרונות רות החלה גם לפתח מתכונים למאכלים נוספים ואף החלה לשתף ולהנגיש את המתכונים לצרכנים נטולי גלוטן באמצעות טור בעיתון מקומי ואחר כך בבלוג הפופולארי "טעים ללא גלוטן" – שבו מאגר מגוון של מתכונים לגדולים וקטנים.

בעזרת סטודיו ב.דיזיין המצליח של המעצבים יעל רון ומורן בויס, המחויב אף הוא להקפיד על תזונה נטולת גלוטן בעקבות גילוי צליאק, נולד הספר: "טעים ללא גלוטן", שיצא לאור בימים אלה והוא בעצם הספר הראשון המבוסס על טהרת הבצקים ללא גלוטן, בו המתכונים נטולי הגלוטן מאפשרים הנאה ממאכלים ומאפים מגוונים כמו לחם אגוזים, פיתות אפויות, לחמניות גבינה, בייגלה, לחם אחיד, חלות, קובאנה תימנית מהירה, ג'חנון, גביניות, כיסונים, אמפנדס, סופגניות, פסטה, מאפה חביתיות, פחזניות, קרקרים ונשנושים למסיבות וטיולים, וכל מה שמי שלא אוכל גלוטן רק יכול היה לחלום עליו מרחוק.

הספר יצא עתה לאור לאחר שנה שלמה של עבודה, בישול, אפייה, טעימות וצילומים מדהימים של המתכונים. הנסיינים שנהנו מהמתכונים היו בחלקם אנשים שהגלוטן אסור עליהם וחלקם אנשים שיכולים לאכול גלוטן. הקבוצה האחרונה העידה כי הטעם זהה לטעם של מאכלים זהים המכילים גלוטן. מאחר וההמלצה להתנזר מגלוטן היא נחלת דיאטות רבות- הרי שהספר מומלץ לכולם ולא רק לקהילת חולי הצליאק.

את הספר ניתן להזמין ולרכוש באמצעות אתר מכירה מיוחד בכתובת www.gfbook.co.il

ובמספר חנויות ובבתי טבע ברחבי הארץ (הרשימה באתר).

 

לפרטים ומידע נוסף gfbook@b-design.org.il

מורן בויס 0523773499

שתפו את הפוסט!