27 באפריל 2024 3:32
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיסה די גלוריה עם הסימפונית ראשון לציון ומקהלות וגם מנדלסון

 

 

 

קונצרט מס 1 הפותח את העונה 24 של התזמורת הסימפונית ראשון לציון הגיש לקהל את

מיסה די גלוריה לסולנים מקהלה ותזמורת מאת פוצ'יני

ואת הסימפוניה מס 5 של מנדלסון " רפורמציה"

 

מיסה זו מוסיקה דתית כנסייתית אשר למעשה משחזרת את הסעודה האחרונה של ישו.

פוצ'יני הצעיר היה במקהלת הכנסיה בגיל 14 והושפע רבות בחינוכו מוסיקלי מכך.

 

בשנת 1878 הוא החל בכתיבת הגלוריה ולמעשה הוא קרא ליצירתו " מיסה לארבעה קולות ולתזמורת" איך שהוא כתב היד של היצירה המלאה ( הקרדו) נעלם ופוצ'יני למעשה לא מסר אותה להוצאה לאור וכך הוא נעלם והתגלגל ורק בשנת 1952 זכה לצאת לאור בביצוע מחודש " מיסה די גלוריה" ובה חמישה פרקים

קיריה

יהי כבוד אלוהים במרומיו (גלוריה)

אני מאמין (קרדו)

קדוש (סנקטוס)

שה האלוהים ( אנגוס דיי)

 

מיסה די גלוריה נוגנה על ידי התזמורת הסימפונית ראשון לציון בניצוחו של פאולו אולמי מאיטליה.

המקהלות היו " האנסמבל הקולי החדש" מקהלה קאמרית של זמרים מקצועיים בניהולו של יובל בן עוזר.

ו" המקהלה הקאמרית שליד האקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים" המונה 30 זמרים וזמרות, אחת המקהלות הטובות בארץ שיש בארץ

סולנים: אבי קלמברג – טנור ( צרפת)

פאולו פקיולי – בס ( איטליה )

 

היצירה הייתה בביצוע מעולה, המקהלות שרו בהרמוניה וקולות שמזמן לא שמענו על הבמה. לא בכדי שתי המקהלות האלו זוכות להופיע לצד התזמורות המובילות בארץ כמו הפילהרמונית הישראלית ועוד. המקהלה הקאמרית הופיעה באבו גוש ועם תזמורות שונות. מקהלת האנסמבל הקולי החדש הופיעה בחו"ל וזכתה בפרסים.

 

בסולנים הרשים אותי בקולו פאולו פקיולי בעל קול בס מודגש  ומרשים. פאולו בעל נסיון רב זכה להופיע ביותר מחמישים תפקידים בבתי אופרה שונים כול בבולשוי , בברצלונה בוושינגטון ועוד.

 

 

הסולן אבי קולברג – טנור, למד בפריס השתתף וזכה בתחרויות שונות והשתתף בתפקידים שונים בבתי אופרה בעולם.

 

בחלק השני של הקונצרט הוגשה יצירה של מנדלסון: הסימפוניה מס 5 ברה מינור אופוס 107,

"רפורמציה"

ליצירה 4 פרקים

אנדנטה, אלגרו קון פואוקו

אלגרו ויואצ'ה

אנדנטה

אנדנטה קון מוטו. אלגרו ויואצ'ה.

 

גם זו בעצם יצירה לכנסיה אותה כתב מנדלסון בגיל 21, ועד כמה שזה נשמע מוזו ואולי גם לא מוכר, הסימפוניה החמישית של מנלסון נכתבה לפני סימפוניה 2,3,4 . כן, הסימפוניה הזו נכתבה על ידי  מנדלסון ב 1830 כסימפוניה לכבוד לציון המהפכה הכנסיתית.  עקב מהומות בצרפת שם תוכננה הבכורה היא לא הומעה וביניים מנדלסון חיבר תווים לסימפוניה השנייה שיר תהילה. הסקוטית לסימפוניה מס 3, והאיטלקית ל4.

 

הפתיחה לסימפוניה נוגה וכנסיתית מאוד, אולם המבוא האיטי אימו מעיד על הבאות כי באלגרו אנו שומעים צלילים משל שיר לכת, הרבה יותר שמח ומשם מתפתחות תרוות כלי הנשיפה וממשיך במוסיקה נעימה עם המון עבודת כינורותת ( 25 , ספרתי!!) ושאר כלי המיתר, החלילים האבובים וכלי הנשיפה הגדולים בתיזמור אדיר וכמובן לקראת הסיום עבודה נפלאה של הכינורות. הסיום הוא ממש תפילה בכנסיה, סונטה המחזירה אותנו לצלילי הכנסיה מהמבוא וסיום די חרישי הייתי אומר. 26 דקות של מוסיקה דתית במידת מה ונעימה לאוזן.

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!