27 באפריל 2024 1:45
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פתיחת עונת המחול עם להקת "ריבר נורת' דאנס שיקגו" בהיכל אומנויות הבמה הרצליה

להקת "ריבר נורת' דאנס שיקגו"

(RIVER NORTH DANCE CHICAGO)

פותחת את עונת המחול של היכל אמנויות הבמה בהרצליה

"תארו לעצמכם שלושה עשר כדורי תותח נורים אל הבמה…ותקבלו מושג כלשהו על הצפייה ברקדני הלהקה"

שיקגו סאן טיימס

21- 25 באוקטובר 2014

היכל אמנויות הבמה הרצליה, פותח את עונת המחול 2014-15, בביקור בכורה בלעדי בישראל של להקת "ריבר נורת' דאנס שיקגו" RIVER NORTH) DANCE CHICAGO)) בניהולו האמנותי של הכוריאוגרף הקובני אמריקני פרנק צ'אבס (Frank Chaves).

מופעי הלהקה יתקיימו בהיכל אמנויות הבמה הרצליה בלבד בתאריכים 21, 22, 23, 25 באוקטובר. במסגרת המופע תבצע הלהקה יצירות אשר נבחרו במיוחד עבור המופע בשיתוף פעולה עם הלהקה. היצירות הנבחרות משקפות את יכולותיה הווירטואוזיות של הלהקה בסגנונות השונים.

ביקורה של הלהקה האמריקאית בישראל ומופעיה בהיכל אמנויות הבמה הרצלייה הינם בתמיכת שגרירות ארצות הברית בישראל אשר מבקשת לחשוף את הקהל המקומי למיטב האמנות האמריקאית. לצד הופעותיה בהיכל האמנויות הרצלייה, תקיים הלהקה מספר סדנאות וכיתות אומן בהדרכת הכוריאוגרף  ומנהלה האמנותי של הלהקה, פרנק שבאס.  כיתות האומן יתקיימו  בהרצליה, רעננה ובערים שונות בישראל כגון באר שבע, נצרת, ירושלים ועוד.

להקת 'נורת' ריבר דאנס שיקגו' מקדישה את דרכה האמנותית לשימור וקידום מחול עכשווי המבוסס על ריקוד ג'אז עכשווי. מאז נוסדה בשנת 1989 הפכה ללהקה בינלאומית הזוכה להצלחה ושבחים ומקיימת לצד הופעותיה בי"ס למחול משגשג ובעל מוניטין .

הלהקה חובקת רפרטואר דינמי ועשיר שכולל עבודות של צ'אבס ויצירות של כוריאוגרפים אחרים וביניהם דניאל עזרלו, סידרא בל, רוברט קרב, איוון פרז ואחרים.

הסגנון שלה מתואר כ"קלאסי ומתוחכם אך עם תפניות מודרניות והומור" (ננסי סטטסון, "נאפולי דיילי ניוז ").

William_Frederking
William_Frederking

sweetest_sounds_2__photo_by_Lois_Greenfield

המוטו של פרנק צ'אבס הוא לגרום לקהל לחוות בערב אחד את כל הספקטרום של הרגש האנושי. הוא אומר: "חשוב לנו להתחבר אל הליבה האנושית של הקהל". ואכן נראה כי "הלהקה מותירה את הקהל בתחושת חדווה והתרוממות רוח בסופה של כל תוכנית…" (הראלד טריביון").

רקדני הלהקה משלבים כישרון אתלטי ופרספקטיבה אמנותית תיאטרלית. השיקגו סאן- טיימס הכתיר את הלהקה כ "לוהטת יותר מלוהט, מלוטשת, בטוחה בעצמה, אתלטית, נועזת ומגוונת". השיקגו טריביון דירג אותה במקום שני מבין 10 מופעי המחול הטובים בשנת 2011.

פראנק צ'אבס יליד האוואנה, קובה (רקדן וכוריאוגרף) הצטרף אל "River North Dance Chicago" ב-1993 כעוזר-מנהל, ב 1994 הפך שותף למנהל האמנותי עם שרי צונקר ו ב 2001 התמנה למנהל אמנותי בלעדי של הלהקה. מאז הוא יצר יותר מ-20 עבודות לרפרטואר של הלהקה. ככוריאוגרף ומורה בינלאומי ויצר עבודות גם ללהקות אחרות.

הלהקה סיירה ברחבי ארצות הברית, ומשנת 2008 ערכה סיורים בינלאומיים לקולומביה, גרמניה, קוריאה ושוויץ. לאחרונה חזרה מסיור ב 17 ערים ברוסיה.

כאמור במופעים בישראל תעלה הלהקה ערב המורכב מעבודות שנבחרו במיוחד ובשיתוף פעולה בין הלהקה להיכל אמנויות הבמה בהרצליה:

"הבאנרס" כמחווה לארץ הולדתו – קובה , לאביו ובהשראתו , מציג פרנק צ'אבס יצירה המבוצעת ע"י להקה כולה המהללת את מלחיניה הפופולאריים ביותר של קובה, ובכללם ארנסטו לקואונה, קרלוס פואבלה וסילביו רודריגז, שמנגינותיהם המוכרות היוו חלק מחיי צאבס מאז ילדותו.

הפרידות הטובות ((The Good Goodbyes-יצירתו החדשה של פראנק צ'אבס, "הפרידות הטובות", היא מחווה ליחסים שנוצרו וניזונו בקהיליית הריקוד.היצירה נכתבה לסוויטה מקורית לפסנתר מאת ג'וזפין לי. "יצירה אינטימית זו לשבעה רקדנים מרמזת על הזיכרונות היפים, היחסים המופלאים, והרגשות המעורבים שיצרתי עם הרקדנים במשך השנים…" אומר צ'אבס.

פעימה (Beat)- אימפרוביזציה מעוצבת מאת: אשלי רולאנד- סולו נקישתי ומלא-חיים אשר התהווה ועוצב על-ידי האימפרוביזציות של רולאנד עצמה. היצירה היא אימפרוביזציה מעוצבת המשלבת את תנועתה האישית של הרקדנית עם קטעים אשר נוצרו וחוברו על-ידי רולאנד.

אני עוצם עיניי עד הסוף (I Close My Eyes Until the End), כוראוגרפיה: אדם ברוך. כחלק ממדיניות הלהקה לעודד כישרונות צעירים, חברה הלהקה לכוריאוגרף אדם ברוך ,יוצר נועז המשלב השפעות מבוב פוס, פינה באוש ועד היפ הופ. יצירתו זו בנויה משני קטעים המותאמים ליצירה העשירה והלירית של המוזיקאי האיסלנדי (הכותב מוזיקה אלקטרונית) אולאפור ארנולדס.

עבודות נוספות של פרנק צ'אבס שיועלו בערב זה :

האבלThe Mourning))דואט דרמטי ומלא תשוקה הבוחן את הרגשות המרים-מתוקים של מציאת אהבה ואיבודה. מבוסס על שיר העם הרוסי "Nie Kantshaietsa" שבמקור נוצר בשנת 2003 ובוצע על ידי ביאלקה נמירובסקי.

"גבולות אסורים" (Forbidden Boundaries) יצירה שהועלתה לראשונה כחלק מעונת חגיגות 20 השנה ללהקה ובה הרקדנים עושים שימוש באבזר יוצא דופן –חולצה אלסטית וניתנת למתיחה- כדי לתאר את הדחיפה / משיכה של מאבקים פנימיים, אישיים בארבעה חלקים: הזמנה, אמת חבויה, עימות והרמוניה.

Erika_Dufour
Erika_Dufour

"לבסוף" (At Last) דואט על פגישה ראשונה של זוג : רקדנית זעירה הרוקדת מעל, מתחת, ומסביב לבן זוגה הגברי והחסון, שמלווה אותה במיומנות ובהתאמה כל הזמן.

מצ"ב לינק קישור לפרומו: take a look https://www.youtube.com/watch?v=oordlRiNJZY

כאמור, בלט שיקגו יפתח את עונת המחול 2014-15 של היכל אמנויות הבמה בהרצליה ולאחריו במהלך העונה יועלו המופעים הבאים:

מצרפת יגיע בלט ביאריץ מלאנדיין- מג'יפיק, עיבוד מיוחד של הכוריאוגרף טיירי מלאנדיין לשלושת הבלטים האהובים של צ'ייקובסקי: "אגם הברבורים", "היפיפייה הנרדמת" ו"מפצח האגוזים". זהו מופע קסום ומלא הומור בביצוע הזוכה להצלחה רבה בעולם.

לביקור ראשון בישראל תגיע להקת בית האופרה של מינכן, מהטובות באירופה, במופע גאלה מיוחד עם 18 רקדנים וירטואוזים המבצעים פניני מחול של גדולי הכוריאוגרפים מבלט קלאסי עד מחול עכשווי במאה השנים אחרונות.

 

כמו כן יתקיימו המופעים הבאים של להקות ישראליות בסדרת המחול :

להקת המחול ענבל פינטו ואבשלום פולק עם היצירה "אבק" המחברת בין אמנויות שונות: מחול, תיאטרון, מוסיקה ואנימציה ולהקת המחול ורטיגו עם היצירה "ורטיגו 20", לכוריאוגרפיה של נעה ורטהיים- עבודה המסכמת 20 שנות יצירה של הלהקה, מהולדתה ועד היום. במהלך העונה יתארחו מופעי מחול נוספים לבחירה

תאריכי מופעי "ריבר נורת' דאנס שיקגו":

21.10.14 , יום שלישי , שעה 20:30

22.10.14, יום רביעי , שעה 20:30

23.10.14 , יום חמישי , שעה 20:30

25.10.14 , מוצ"ש , שעה 21:00

מחיר כרטיס: 279-229 ₪

פרטים לרכישת כרטיסים:

היכל אמנויות הבמה הרצליה , ז'בוטינסקי 15, הרצליה.

טלפון: 1-700-70-29-29

www.hoh-herzliya.co.il

https://www.facebook.com/Omnuyot

שתפו את הפוסט!