27 באפריל 2024 1:54
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"האריה שאהב תות" – גן סיפור חדש בחולון בהשראת ספרה של הסופרת והמשוררת תרצה אתר ז"ל

 

עד כה הוקמו ב'עיר הילדים' כ-40  גני סיפור המהווים גלריית חוצות ענקית לסיפורת ילדים ישראלית ובינלאומית

חולון – עיר הילדים חונכת בימים אלה גן חדש במסגרת פרויקט 'גן סיפור', המבוסס על פיסול סביבתי של מיטב האמנים בישראל שנעשה בהשראת סיפורי ילדים ידועים. מדובר בפרויקט יחיד מסוגו בארץ ואף בעולם, השואב אליו אלפי מבקרים ותיירים מדי שנה.

 

חנה הרצמן, מנכ"לית עיריית חולון: "באמצעות שילוב של פיסול וספרות זמינים ונגישים לכולם אנו מקווים להגביר את המודעות והאהבה לספרות הילדים וההיכרות עם גיבוריה. הפרויקט הוא גם חלק מפיתוחה של ה"ריאה הירוקה" בחולון, הנחשבת כיום לאחת הערים הירוקות בארץ"

הגן החדש – "האריה שאהב תות", שנפתח בימים אלה ברח' נעמי שמר בקרית אילון לצידו של גן סיפור "היה הייתם שני קופים",  בהשראת ספרה של הסופרת והמשוררת תרצה אתר ז"ל (בתו של נתן אלתרמן ז"ל),  תוכנן ע"י אדריכלית הנוף קרני גרשטיין. כל הפסלים עוצבו ע"י הפסל אסף ליפשיץ . מלבד הפסלים המרשימים כולל הגן מגרש סל, מתקני משחק איכותיים, מצללה, ריהוט גן וכמובן אזורי ישיבה, רחבות דשא וגינון.

 

הסיפור "האריה שאהב תות"  מספר את סיפורו של אריה, המבקש לאכול רק תותים, אך ביער שבו הוא מתגורר עם משפחתו אין תותים. בעוד אמו מנסה לשכנע אותו לאכול מאכלים אחרים, מתעקש האריה לאכול רק תות. כאשר קבוצת ילדים מטיילת ביער ובאמתחתם תות, מבקש האריה לטעום מהמאכל, אולם הילדים נבהלים ובורחים מהמקום. האריה טועם מהתות שמצא בתיקיהם שנותרו מאחור ומגלה שטעמם איננו ערב לחיכו כפי שחשב ושהוא איננו אוהב תותים. החוויה משנה את גישתו של האריה ומאותו יום ואילך הוא אוכל בתיאבון את האוכל

שנותנת לו אמו.

הגן שנבנה כולל מספר קבצי פסלים: פסל ברונזה גדול ומרשים של אריה שלועו פעור ובו צרור תותי שדה, פסל של תות שדה צבעוני עליו יושב ילד, כאשר מולו ניצבים שני ילדים , בגודל אמיתי,  העשויים כולם ברונזה, פסל של צלחת גדולה ובתוכה צ'יפס וכן מתקן בצורת שיפוד.

צילום יובל בוסי
פרויקט "גן סיפור", אשר החל בחולון לפני למעלה מעשור, הוא אחד מהמיזמים התרבותיים המעניינים והמיוחדים בחולון, שהביאו לביסוס מעמדה כ"עיר הילדים",  לצד מוזיאון הילדים, המדיטק, מוזיאון הקריקטורות והקומיקס, המרכז לתיאטרון בובות ועוד. במרכזו של הפרוייקט פסלי סביבה, אותם עיצבו אמנים בהשראת סיפורי ילדים מוכרים ואהובים, המוצבים בעשרות  גנים ציבוריים ברחבי העיר. מאז פתיחת השלב הראשון של הגנים ב-2002 ועד היום הם הפכו  לאבן שואבת למבקרים רבים מהעיר ומהארץ, ובחופשות החגים והקיץ נערכות בהם פעילויות לילדים סביב הסיפורים המפוסלים.

בשנת 2009 זכה הפרוייקט  ב"פרס עזריאלי לתכנון אורבני" .

"גן סיפור" זה מצטרף ליתר גני הסיפור היפים הקיימים בעיר ובעיריית חולון מזמינים את הציבור להגיע לגן עם הספר והילדים ולחוות יחד חוויה משפחתית נעימה ומעשירה.

הכניסה לגנים חופשית בכל שעות היום ופרטים עליהם ניתן למצוא באתר העירוני

www.holon.muni.il

שתפו את הפוסט!