26 באפריל 2024 13:36
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בטי ונחי מבשלים מסעדה ואירוח במושב רמות – רמת הגולן

 

נחי אלקין ורעייתו בטי הידועים בשם הממותג " בטי ונחי מבשלים " אינו יכול לחכות לימי שישי בהם הוא מגיש ארוחה לשישים איש שהצליחו להירשם ראשונים לארוחה שמזכירה לי את הסרט " החגיגה של באבט".

 

נחי אלקין הסתובב בהמון ארצות בעולם אפילו גידל תנינים, הקים חווה בתאילנד הקים עסק בלונדון, 10 שנים הוא הסתובב בחו"ל ולא מצא את עצמו עד לרגע שהוא נכנס למטבח בבית במושב רמות לעזור לרעייתו הרומנטיקנית בטי. באותו רגע הוא ידע מה הוא מחפש! ומאז הוא לא מפסיק לבשל. הוא מתלונן אצלי שהעבודה במטבח קשה, אבל מיום שבת הוא כבר מחכה ליום הארוחה הגדולה של יום שישי הבא.

 

המסעדה של " בטי ונחי מבשלים " פתוחה לציבור המטיילים והנופשים ובכל כל ימי השבוע למעט שלישי ושבת, אולם הסעודה של יום שישי נשאה רגליים לכל חובבי הקולינריה בארץ ואני התמזל מזלי שבטי הזמינה אותי.

 

בטי ונחי מבשלים זה לא לבוא לארוחה כמו במסעדה בתל אביב או בכל מקום אחר בארץ, זה מעין אירוע קולינרי חברתי מתמשך, אצלי זה התחיל בשעה שמונה בדיוק והסתיים הרבה אחרי חצות על כוסית של ערק ירדני שמפאת הוודקה בזוקה שנחי מכין לבד שכחתי את שמו. אז מה נאמר? הכלים נאים, השף עם מוניטין החברה טובה והתיאבון …קדימה נראה מה אוכלים.

מנות פתיחה:

המתאבנים של נחי

 

לבבות עוף ממולאים בשקד על מצע של פול ירוק שנדמה לי בושל בערק, מנה שמהווה אחד מהמנות הקבועות והיצירה של נחי. אני נהניתי.

 

טחול ובמיה, במיה צעירה וטחול של עוף בשילוב מענג והבישול הוא ביין אדום שהצטמצם והשביח טעמים ( טוב אני מכור לבמיה  אז אני משוחד )

 

כבד קצוץ כמו שכולם עולים לרגל של המחותנים שלי.. אהבנו מאוד

 

חציל ועגבניות ממתכון של האימא של בטי אני חושב, על כל פנים חציל קלוי על האש אבל אוורירי משהו עד מוקצף והשילוב עם קוביות עגבנייה נותן לו עושר.

 

פלפלים אדומים קלויים בתחמיץ המון שום חתוך גס עם נגיעת חריף וסוכר שמשדרג ומקפיץ את המעדן הזה ( הצילום לא מוצלח אולי אבל לא נשאר לעוד שוט)

 

טחינה בלאדי סמיכה שחשבתי שזה חומוס

 

ליד כל זה לחם פרנה מרוקאי אפוי על חלוקי נחל, תנו לי רק לחם כזה ומתאבנים ואני מאושר…

 

נחי מגייס לארוחות האלו מלצרים מקצועיים שעושים את העבודה ביעילות מרבית ובכל זאת נראה לכאורה שלא קל להשתלט על 60 סועדים. אבל איך שהוא זה משתלב עם העבודה של נחי במטבח.

קראתי ביקורות פה ושם על משך הזמן שאנשים מתלוננים על הארוחה הזאת, אצל באבט הם לא התלוננו, אולי כי לא זכו להגיע לשם או אולי תרשו לי להיות גס רוח לפעמים אולי לא הגיעו למקום הנכון פשוט.

 

במשך כל הארוחה נחי תופס אתנחתא ועובר שולחן, שולחן לשמוע חוות דעת וגם ביקורות .

 

ראשונות:

פטריות פורטבלה ענקיות בעשבי תיבול כמו זעתר שרעייתי זיהתה מיד, טרגון, ועוד אני תמיד אומר שהמנה הזו כמו סטייק טוב. ליהנות מכל ביס.

 

בצק גבינת כבשים ממולא עם קממברט גבינת עיזים אחד המעדנים שזכו אצלי לציון הכי גבוה שאפשר! פשוט משהו שלא פוגשים. לידו על המגש שתי פטריות פורטבלה קטנות ממולאות בגבינת סנט מור עיזים ונגיעה של ריבת תפוז באמצע.

 

היין היה יין של יקב "מאור" הנמצא מול עין גב על יד המבנה של "מריאנדו" קברנה מרלו 2005

 

מנת הביניים הייתה מרק

מרק חצילים שנאפו בתנור ונטחנו עם אגוזים לדעתי בהחלט חידוש מעניין.

 

מרק הרגל היה טעים מאוד אולם הייתי מעדיף אותו ביום חורפי. התיבול שלו פיקנטי משהו אולם אינו מרק תימני .

 

כעת מתחילה המלחמה אומר לי נחי לפני הגשת הבשרים אני בדרך כל אומר כעת מתחילה החגיגה.

עיקריות:

בהתחלה הוא מגיש את האוכל של האוכל: סלט ירקות

 

לשון ברוטב עם אפונה ירוקה צעירה על מצע של פירה, הלשון אינה שומנית והיא פרוסה דק ונמסה בפה כל כך טעים.

 

נתחי פרגית במקרה שלנו זה שוקיים שהוגשו על מצע טנז'יה פירות יבשים חריף מתוק וצריך להדגיש את החריף. זה היה חריף באמת.

 

בשר ראש שיש הקוראים לו גידים על מצע אורז לבן מנה מעולה, הבשר כל כך רך וטעים שהתמלאנו מהמנה, אסור להשאיר ממנה כזו בתואנה שזו ארוחת טעימות.

 

אוסובוקו טלה על מצע קוסקוס לא התחברתי למנה אחרי הראש. הבשר היה לי קשה מדי והתיבול לא מיוחד יתרתי.

 

מניפות דקות מטוגנות של אנטריקוט עם גרעיני חמנייה  (חידוש מלהיב) מנה סבירה אבל לא יותר מזה. הייתי מעדיף את הבשר מדיום שאפשר להרגיש את טעמו של הנתח עצמו. מאידך הפיצוחים זה היה אושר גדול.

 

תבשיל זנב שור בעושר של שומים על מצע קוסקוס היה מעדן מבחינת הבשרים ( אחרי הראש) גם זהו תבשיל חורפי עשיר ומהווה מנה גדולה בפני עצמה וכאן בסוף ארוחת הטעימות כבר גססתי..

 

לקינוח

מעדן שוקולד

 

קומפוט של פעם…

 

כעת יצאתי בחצות החוצה והנה נחי יושב עם סועדים, הצטרפתי אליהם והארק והודקה נתנו אנרגיה להמשיך לשבת…אלא שמחר יש גם יום … וצריך לישון קצת לפני הנסיעה ליעד הבא ואם קשה להירדם אפשר לספור מנות.

 

 

מחיר הארוחה 180 ₪ לא כולל יין ושתייה

הייתי אורח  של בטי ונחי הפעם.

 בטי ונחי מבשלים מושב רמות בגולן

טלפון: 04-6732889, 052-3564464

 

 

שתפו את הפוסט!