10 במאי 2024 4:07
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

וונג מסעדה ויאטנאמית – VONG

אם תגיעו לוונג זו תהיה נקודת ציון למסעדה שתרצו לחזור אליה כל יום…

VONG  זה מטבח ויאטנאמי שלטעמי מגישה אוכל מקורי, טעים בטירוף ולפעמים גם חריף בטירוף.

גילוי נאות הייתי אורח המסעדה, וכמה שאני שמח על ההזדמנות להכיר אותה

אין לכם מושג.

זה התחיל בצפייה בסרטון התדמית שראיתי על מנת לעורר בי חשק… מה לומר הרבה זמן לא ראיתי סרט תדמית איכותי ומושקע כזה:

]http://www.youtube.com/watch?v=WmakkI0LnVY#t=26

מה שכן אני חייב להזהיר אתכם, תיזהרו מהקוקטיילים שמגישים לכם מהבר..

כי אחרי לגימה מקוקטיל שהיה בו קוביות מלון , אחד אם אשכולית אדומה לגמתי לי צונמי שהיה בו סאקה וודקה סוואר  פלפל חריף,בזיליקום ומי יודע מה התחלתי לשוט על הכסא. מזל שהיה הרבה אוכל…

אני חושב שוונג זה המטבח הויאטנאמי הראשון בתל אביב , השותפות שלי לארוחה כבר ביקשו סניפים…

יש כאן שימוש מושכל בתבלינים וחומרי גלם עם עשבי תיבול וכן פלפל חריף מסוגים שונים ללא משורה, ומנות טעימות במיוחד.

המקום לא גדול, מעוצב באופן מקסים, ישיבה פנים, סביב הבר ובחוץ. בשעה שנכנסתי 19:00 לערך היה דיי ריק בהמשך הכל היה מלא , אפילו מפוצץ. מה שמעיד על הכרת המקום והערכתו.

מנת פתיחה ,סלט פפאיה ויאטנאמי, זהו סלט שמכינים מפפאיה ירוקה, חותכים לרצועות, מוסיפים צ'ילי ( איך לא) כוסברה נענע ואצות, רוטב דגים (Fish sauce), בוטנים מסוכרים, ורוטב הוי סין שיש בו לימון ושם. לצד המנה קרקרים מאורז מוקצף , המלצת הבית להכניס לתוך הקרקר ולאכול… מנה טעימה, מעניינת ומרעננת חושים. ( 39 ₪ )

GO-IGA  סלט כרוב מדהים, המון, המון שומשום קלוי  בתוך הסלט מתחבאים נתחי חזה עוף שהושרו בג'ינג'ר  ומעל חסה אייסברג ובפנים צ'ילי אדום חריף , בצל סגול, כוסברה ורוטב ליים שום וג'ינג'ר.

מנה ממש מומלצת על מנת להכיר את המטבח המקומי.. ( 39 ₪)

אחד הדברים היפים בעיצוב זה הטפט מעיתונים עליהם צייר צייר דמויות ויאטנאנאמיות.  בהחלט מכניס אווירה.

מנה שהייתי חוזר אליה כל יום, אולי הכי טעימה לי היא קאי צ'יקן – CAY CHICKEN נתחי פרגית צלויים באיזו מרינדה שמקרמלת אותם על מצע של סוג עוגיית אורז עשבי תיבול , צ'ילי כמובן ורוטב יוגורט. (39 ₪ לתענוג של מנה)

מנה קצת מוזרה למטבח הויאטנאמי היא עלי גפן ממולאים, המילוי הוא כמו קבב אבל עם למון גראס ולטעמי ג'ינגר. השימוש בעלי גפן הוא תחליף לעלים שמשמשים בויאטנאם, את העלים עם המילוי צורבים על הגריל ומגישים עם חמוצים ויאטנאמים. (36 ₪)

המטבח בוונג הוא מטבח פתוח, הם מכינים שם הכל ויש להם כלי אידוי גדול לכל הבצקים המאודים והדמפלינג.

הדמפילנג שאכלתי היה של בייבי שרימפ, הבצק הוא בצק טפיוקה, טובלים בסויה , עוצמים עיניים ומברכים שהסובבות אותי שומרות … ולא אוכלות . הללויה אכלתי את כל הדים סאם הזה לבד. ( 36 ₪ )

ספרינג רול זה בעצם סוג של אגרול אבל מדפי אורז ממולאים בעוף ושרימפ ואטריות וורמצ'לי ומטוגנים, כאשר הם מוגשים עם חסה טרייה שאותה ממליצים לטבול ברוטב NAM  העשוי לימון- שום-צ'ילי ורוטב דגים) ( 32 ₪ )

השיא השני בטעם של מנה שאהבתי מאוד זה הבאן BAH'N אותן לחמניות מאודות מבצק " עננים " המילוי כאן בשר בקר ממש טעים שבושל בבישול ארוך שמסביר את הרכות ללעיסה, ובבישול כמובן צ'ילי ובצל ירוק כוסברה וזה מוגש עם סוג של איולי, אם תרצו המבורגר סלופי ג'ו ויאטנאמי טעים… 2 יח' 38 ₪ שזה אומר  כמה המחירים כאן נוחים וכיצד מסעדה מנגישה את עצמה לקהל.

עיקריות. בא לי לצחוק  אחרי כל זה עיקריות, אז נכון זה לא תפריט של ראשונות ועיקריות אבל מנות אולי קצת יותר רציניות…

GA VOI GAO  זה פרגית, ברוקולי, פרוסות דקות של רבעי זוקיני, בייבי תרד, בצל ירוק סויה וקרם קוקוס בקארי ירוק. מנה מאוד לטעמי, אם היו מוציאים את העוף הצמחוניים בתל אביב היו חוגגים עליה. 52 ₪

CONG CHUA – קונג צ'ואה זו מנה שנתונה לוויכוח, אולי היא ויאטנמית יותר מדי לחך הישראלי. זו מנה שבה שורפים  איטריות שעועית רחבות בסיר , מקפיצים עם שרימפ, קאט פיש, קלמארי, רוטב צדפות סמיך . רק למתאבדים על אוכל ויאטנאמי. 48 ₪

מנה שמוקדשת למלכת ויאטנאם  VIETNAMESE QUEEN זו מנה מעניינת וטיפה מסוכנת לקסוקרים כמוני, יש בה איטריות רחבות עבודת יד מצוינות מצופות ברוטב מתקתק חריף, ורצועות בקר בבישול ארוך, חסה אייסברג , ורצועות של פלפל ירוק חריף שחשבתי שהן מלפפון ירוק שהונח על חסה אייסברג..  טוב הזהרתי אתכם זו מסעדה ויאטנאמית לא קונדיטוריה. 52 ₪

זו העת לקנח במשהו מתוק באמת את אש שבלעתי, כוס קפה ויאטנאמי עם חלב מרוכז זה מיישר את כל האלכוהול שהיה בהתחלה.

תה ירוק מנקה את כל החריפות ומסדר את הבטן

בננה מטוגנת ממתיקה את הפה ומנקה חריפות שעוד נותרה.

וטפיוקה מזכירה לך שמה שאכלת זה רק כמה פנינים נבחרות מתפריט עשיר

ומגוון ושאתה חייב להגיע שוב

וונג

שדרות רוטשילד 15

תל אביב

שתפו את הפוסט!