26 באפריל 2024 7:26
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טבית חמין עוף ואורז עיראקי

??????????

החמין הזה מיוחס לעדה העיראקית אבל בעיקרון זה עוף ממולא אורז, מה שעושה אותו עיראקי זה השימוש בבהרט ובשיטת ההכנה, רבים מכינים אותו וגם אני בעבר מעוף מחולק ובעיקר כרעייים, אני הכנתי הפעם מעוף מרוקן מעצמות.

הדברים שעושים את הטבית: בהרט משובח, בצל גדול או שתיים מטוגנים חום חום, ורסק עגבניות. כל השאר במתכון וכל אחד בשיטה שלו. ממליץ מהניסיון לצמצם בשמן אולי להסיר מהעוף שומן כי מצטבר הרבה שומן בסיום. כמו כן לא לדאוג מדי למים , לכסות קצת פחות מגובה העוף בסיר. וכן מדובר בבישול ארוך כל הלילה עד הארוחה.

המרכיבים

1 עוף שלם רצוי מרוקן מעצמות

1.5 כוס אורז אפשר גם כוס אחת לעוף לא מרוקן

2 שיני שום

2 בצלים גדולים

1 רסק עגבניות

1 כף בהרט

רבע כפית פפריקה מתוקה רצוי מרוקאית בשמן

קורט קינמון

קורט הל

חצי כפית פלפל שחור

כפית מלח

טוויסט שלי ז'וליינים מטוגנים של גזר

3 כפות שמן זית לטיגון הבצל

מים פחות מגובה העוף

ההכנה:

בסיר מטגנים את הבצלים הפרוסים עד צבע חום (כמו למג'דרה) מוסיפים את האורז והתבלינים ומלח (והגזר אם הכנתם) מטגנים תוך ערבוב כדקה או שתיים, מוסיפים את הרסק, מערבבים ואז מוסיפים כוס מים מביאים לרתיחה ומכבים, לא מבשלים!

מצננים.

בסיר מתאים לתנור יוצקים בתחתית 2 כפות שמן זית.

מניחים את העוף על משטח, ממלאים באורז. סוגרים או בתפירה או בקיסמים, המלצה שלי תספרו כמה קיסמים נעצתם , העוף מתנפח והם הולכים לאיבוד.

מניחים את העוף בסיר מפזרים תבלינים מעל , פפריקה פלפל שחור והברט.

כמות המים היא ניסוי ותהייה, לכוס אורז מומלץ 2 כוסות מים, אולם על המים לכסות שלשת רבעי גובה העוף לפחות. הכניסו לתנור חם 180 מעלות לחצי שעה לפחות. שירתח. לאחר מכן ל 150 מעלות לשעה ולהשאיר כל הלילה או שש שעות בתנור ב100 מעלות .

לקראת הגשה חממו ל 200 מעלות והגישו

??????????

??????????

שתפו את הפוסט!