27 באפריל 2024 1:08
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כרמים וכדיתא המטעמים של השף סהר רפאל

את השף סהר רפאל הכרתי בתחילת דרכי כבלוגר מסעדות, בעצם זו האבן דרך בדרכי לכתוב ביקורות על מסעדות, קודם כתבתי בעיקר על טלוויזיה ועוד.

בטלוויזיה ראיתי אותו זוכה במסעדה באילת בתכנית המטבח עם עזרא קדם. אלא שהתכנית המוצלחת של ערוץ 10 " אליפות המסעדות" ארגנה בלוגרים שנשלחו לסקר מסעדות לקראת עליית התכנית ובמהלכה ואני נשלחתי מטעם ערוץ 10 לסקר את " כרמים " השנה 2009 סהר רפאל שף צעיר ומוכשר ובמטבח שלו כבר אז אכלתי סלט שורשים ותבשיל פטריות ביין לבן ושמנת. מסעדת כרמים של אז היה לה אופי מיוחד, שונה מהיום, כפרי יותר, ירוק מסביב. היום ביום ההולדת ה11 זו מסעדת שף לכל דבר, לא רק מסעדת שף אלא מקום שמכבד יקבים ויין טוב ואף מהווה נקודה מקומית לרכישת יין.

עדין מבעד לחלונות העצומים של מסעדת כרמים במושב סגולה אפשר לראות את שדות הפלחה, עצי הנוי ומטעי הזיתים מסביב. המסעדה, אהבתי את העיצוב החדש אבל התגעגעתי למקום הקודם

בהזדמנות זו של יום הולדת הציג לפנינו השף גם את מסעדת כדיתא האחות הכשרה הצעירה של כרמים המציינת 5 שנים. את המטעמים של השף סהר רפאל מכדיתא פגשתי במסיבות העיתונאים לשף תאכל כשר, ללקק ת'שפתיים.

ואם לא די בכך בקרוב השף סהר מוציא לאור את ספר הבישול השני שלו והפעם דגים. באופן אישי ישבתי עמו וקיבלתי כמה טיפים..

2008. כדיתא היא מסעדה מעניקה לתושבי האזור ולמטיילים הרבים בחבל הארץ היפהפה חווית בילוי ייחודית הנשענת על תפריט כשר שהוא צבעוני ומרתק ובה בעת גם מוקפד ומדויק. מחלונות המסעדה נשקפים שדות  פלחה ונוף כפרי, עיצוב הפנים לשם הניגוד והעניין עוטף את הסועדים במקצב עירוני תוסס ובקווים בהירים ונקיים בסגנון רטרו עכשווי. חלון גדול מאפשר לאורחי המסעדה "הצצה" למטבח ולהתרחשויות הבלתי פוסקות בו. חדר פרטי מהודר ומאובזר מארח אירועים עסקיים ופרטיים באווירה שקטה וייחודית. הגינה הפתוחה מציעה בריזה משובבת בתקופת הקיץ ואוויר צח בכל ימות השנה.

תפסתי רגע לראיין ולשוחח עם השף

ההזדמנות הזו של  תפריט חדש והחגיגות היו בשבילנו הזדמנות קולינרית יוצאת מהכלל להכיר את המטבח של השף סהר.

אז התחלנו בטעימות קלות של מתאבנים לצד יין מבעבע.

ארנצינו ממולא בשר על מצע פסטו וטחינה היה טעים ומעורר.

ברוסקטה עם סרדין בכבישה ביתית משהו שהייתי אוכל מגש שלם

שיפודון עם נתח אנטרקוט משובח ופטריה.

זהו כשנפתח לנו התיאבון עברנו לחגוג בכרמים. כרמים היא אחת המסעדות המצוינות שיש לנו בדרום וזו תחנת מומלצת לכל מי שנוסע בכיוון, מי שמגיע טועם כבר מתמכר.

מה שקנה אותי זה היין, ברגע שמסעדן מגיש לך בארוחה יין של יקב הרי גליל ועוד את המירון 2009 אתה מבין שהוא מכבד אותך ומעריך אותך- הלקוח. זה לא לכבודנו ולא לכבוד יום ההולדת זה היין שיגישו שם כל החודש!

וכפי שציינתי בפתיח התפריט שחלקו כבר נמצא שם על השולח מיום ההקמה, אולי בשדרוג מסוים אבל משהו שמוכיח שהלקוחות הם קבועים ומבקשים את מה שהם מכירים.

אז מה היה לנו שם בחגיגת היום הולדת

מנות ראשונות :

לחם הבית לחם שאור כפרי  בליווי מטבלים שונים פוקצ'ה עשבי תיבול ועגבניות מיובשות מדהימה ברכותה וטעמה..

חציל קלוי עם שום בתנור וסלסת עגבניות אדומות צלויות וטחינה לבנה . טעים במיוחד ולא בנאלי

קרפצ'ו סינטה פיסטוקים ופרמזן רג'יאנו

פטריות גריל מוקפצות בחמאה שמנת יין לבן ותימין

סלט שורשים עם אגוזי מלך מסוכרים רוקט וחמוציות , זה הסלט המסורתי של המקום שהשתדרג כאמור עם רוטב תפוזים משגע.

פירות ים, שרימפ וקלאמרי עם גרגרי חומוס ופלפל חריף אש על מצע קוסקוס

מוצרלה פרסקה ופלחי עגבניות, לבבות ארטישוק ובזיליקום מנה שמבקשים עוד

ריזוטו פטריות ושמן כמהין

עיקריות :

ים של שרימפס עם שמנת ורוקפור ותאנים במחבת לוהט מנה משגעת לחובבי שרימפס

רביולי  עם גבינת פרובולנה איטלקית מעולה. ללקק ת'שפתיים

טרילוגיה של אנטרקוט פילה בקר וכבד אווז בנוסח רוסיני, קשה להחליט מה יותר טעים האנטריקוט המשובח או הכבד אווז מוגש על דוקסל פטריות ורוזמרין ביין אדום בליווי פלחי תפוח אדמה

פילה מוסר במילוי גבינת פטה ותרד, על שעועית ירוקה ברוטב סלסלת עגבניות שרי, זיתי טאסוס, עשבי תיבול ושמן פפריקה.  המצאה של השף למלא בין הפילטים של הדג גבינת פטה, הללויה!

רביולי עגבניות לבה וקונפי ארטישוק מנה חדשה שפשוט לא יאמן כמה היא טעימה.

קינוחים : מעשי ידי הקונדיטורית אפרת ריכטר

גבינה ושוקולד  עוגת גבינה כמו שחלמתם.

קן קדאיף, זו מנה מיוחדת במילוי קרם שוקולד לבן ברוטב פירות יער, הקריספיות של הקדאיף מול הגנאש וחמיצות פירות היער, שילוב של טעמים מדהים.

עינוגי שוקולד פאדג' שוקולד ואגוזים עשירה ברוטב טופי ומעל קרם מסקרפונה וניל וקרם שוקולד

אלו היו רק נגיעות הצצה לתפריט וליכולות של השף סהר רפאל.

פתוח כעת… סעו

שתפו את הפוסט!