26 באפריל 2024 21:16
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מינה טומיי מרקט כל המטבח האסייתי על השולחן שלך

 

בבואכם למסעדת מינה טומיי מרקט השוכנת ברח הארבעה 17 תתקשו לבחור את המנות, כי לפתע מתגלה מטבח רב לאומי אסיאתי במלוא הדרו והמגוון כל כך גדול כך שאם תציצו למטבח הפתוח ותראו איזה מנות יוצרות משם או תפזלו לשולחן השכן אתם עלולים להיות מתוסכלים, אבל תרגיעו כי קודם כל המחירים שפויים וגם אחרי פעם ראשונה בטח תשובו לשם בהזדמנות ראשונה.

DSCN1439A

העיצוב של המסעדה מדהים, אופי ניו יורקי אסיאתי תוך שימוש בחומרי גלם כמו לוחות עץ גס , קורות תקרה, מטבחים פתוחים, ציורי קיר וכתובות גרפיטי.

השף הוא משה בדישי שכבר הכרתי במלון קראון פלזה בפאסיפיק, ולאחרונה בסדנה לחיתוך טונה בהילטון ובהשקת התפריט של WOKI TOKI ( אומרים שנסגר ??) השף טייל והסתובב בעולם למד מתכונים וטעמים עבד בניויורק ובכלל הוא ממשפחת קצבים ותיקה בגדרה כך שאתם בידיים טובות.

DSCN1453AA

A

DSCN1444A

DSCN1509A

DSCN1498A

יש כאן 5 מטבחים – 5 תפריטים שונים: הודי, יפני, ווייטנאמי, סיני, וקוריאני, כל אחד טעים יותר מהשני, איך אני יודע? כי הזמנתי מכולם.

בהתחלה לא התלבטתי בכלל, ישבתי בבית, רשמתי בפנקס מה אני רוצה: מלאי כופתא, שרימפ טוגראשי, סום טאם, צ'יקן ספרינג רול, ( רשמתי מרק פובו , אבל מי רוצה להתמלא ממרק..) קוריאן צ'אנקי ביף, גא גא קארי, והמליצו לי על נאמס.

כעת נראה מה אכלתי בפועל:

פתיח אלכוהולי שלוודקה קמפרי הדרים

 ודקה קמפרי

שתיה מומביי לאסי עם יוגורט וודקה תפוז, קוקוס אפרסק ואננס

היה גם קימצ'י, הוא חצי מותסס וחריף, נעלם מיד!

התפריט ענק, העיניים זזות מכאן לכאן, אתה מציץ למטבח המבט חוזר לתפריט,

IMG_7443

IMG_7426

IMG_7431

IMG_7439

הודי: נו אם הודי אז נלך על סמוסה, 2 יח' של סמוסה – כיסוני בצק חומוס עם מילוי צמחוני של תפו"א, קארי, הרבה כמון, ועוד עם פנכת צ'אטני כוסברה, טעים.

סמוסהDSCN1474

אבל מיכל רצתה תאילנדי, ומה יותר תאילנדי מסום טאם – סלט הפפאיה הירוקה הידוע שכאן מכינים אותו טעים טעים איך כתבתי לעצמי בפנקס: מדהים, נזכרתי שאצל סוואלי הכנתי את זה אולי נמצא מתכון.

סום טאם

אם כבר תאילנד החלטנו לטעום – תאי תאי סלט של אטריות שעועית מעולות רוטב משגע את החך ומעל פירורים של חזה עוף… מנה טובה אבל צריך משהו יותר מדליק

DSCN1493טאי טאי

העיניים פוזלות אל יפן על המפה שבצדו השני של התפריט, אני קם, מעיף מבט ליפנים שבגזרת הסושי,,, וקרימסקה גוזה מיישטה החלטנו: קאנסאי סשימי – זה סשימי טונה אדומה עטופה במלפפון מעל טוביקו ורוטב פונזו עוד לפני שאמרתי ג'ק שיו זה נעלם כלא היה ! מה הפלא דברים טובים מתאדים כאן.

DSCN1478קאנסאי סשימי

שרימפ טוגרשי! זהו זה כמו צ'יפס אבל רק שזה שרימפ בטמפורה שמוגש עם איולי צ'ילי, אתה מנשנש ומנשנש וזה לא נגמא מנה נדיבה וטעימה ( איך ידעתי לבחור מהבית את טוגרשי….)

DSCN1490שרימפ טוגרשי

קמתי לצלם קצת את המטבח שצמוד לשולחן משה רק ראה שפזלתי על באנס ומיד זה נחת על השולחן, יש יתרון כשאתה יושב צמוד לדוחן שבו מגישים את האוכל זה עם הפעמון.

DSCN1530A

DSCN1532A

גם יש יתרון להיות האורח של השף משה בדישי, אחד השפים המוכשרים במטבח האסיאתי.

20140623_203457

20140623_203533

DSCN1570

באנס בקר, אלו הלחמניות המאודות האלו כאן דפקא מגיעות מהמטבח הקוריאני והן נקראות באנז, גיבלנו באנז בקר – לחמניות מאודות במילוי של בבקר אני חושב מהאסדו בבישול ארוך מאוד, הבשר והרוטב עם הלחמנייה המאודה, הקימצ'י שבפנים עם כל הרטבים זו מנה שבפני עצמה מסדרת אותך ( משביעה) אבל לי היא רק פתחה את התיאבון, אוכל טעים פותח לי ת'תיאבון!

באנז

עם האוכל בא התיאבון כאן הייתי חייב גה גה קארי, מה שחלמתי כבר בבית, כזה ביקוש שהשף היה חייב לבדוק כי נגמרו הברווזים … מה הבעיה מוציאים רובה והגה גה מגיע לצלחת: ברווז צלוי, פרוס הרוטב קארי ולמון גראס מהמטבח הווייטנאמי האנוי, רוטב של מנגו כבוש ולביבות פנקייק נסח סייגון עם ירקות, עוטפים את נתחי הברווז בלביבה עם רוטב ומממ גונחים מהנאה.

DSCN1541גה גה

DSCN1538 גה גה

אבל זאתי רוצה בשר אמיתי! קוריאן צ'אנקי ביף , כמו הברווז.. רק פרוסות אדמדמות ורודות של סינטה שנצרבה עם כל מיני דברים טובים והשוס!!! אטריות סובה ברוטב חרדל קוריאני ואגסים, אני מוכן לשטוף כלים בשביל מנוי על המנה הזו.

DSCN1565

DSCN1568

הנה בשבילכם הוצאתי את המתכון לרוטב מהשף

תכינו ותתענגו

אז לרוטב: כוס וחצי שמנת מתוקה

2 כפיות חרדל חלק

1 כפית חרדל גרגרים

כף מיסו לבן

מביאים את כל החומרים לרתיחה וזהו

 

איך שהסתכלתי לטבח האסיאתי שמכין במיה, צעקתי במיה!! מעולם לא שמעתי על במיה במטבח הזה, כמה מסתבר שאני טועה : פפר שרימפס זו מנה אדירה, שרימפ ובמיה , קוביות אבוקדו ורוטב מיוחד וייטנאמי שרק הוייאט קונג יודע להכין עם פלפל שחור וכל זה מגיע עם סוג של טוסטון עם שומשום שחור שאתה לא יכול להפסיק לכרסם סוג של וון טון שהתייבש שם בחום של ווייטנאם.

DSCN1534 פפר שרימפס

פפר שרימפס DSCN1534A

זהו התפוצצתי, אבל מדושן עונג, ואני אומר מזל שאין קינוחים באסיה, השף מרים גבה כאילו מאיפה נפלתי ומגיעה בננה לוטי מהסרטים וספינה עם שלש מפרשים של קם ברולה טעים ותה יסמין עם פרח שיעשה לנו טוב בחיים.

וזאתי רק רצתה טפיוקה, האמת טעים מאוד

 DSCN1588 ברולה

DSCN1585בננה לוטי

DSCN1575טפיוקה

DSCN1580 יסמין

מינה טומיי מרקט, עוד ל טעמתי את הכל, לא הצלחתי ואני אגיע לכאן שוב ושוב, המסעדה הזו זה המצאה נהדרת. תמצית של האוכל האסיאתי הכי טעים שאפשר וכל זה במקום אחד.

IMG_7442

IMG_7402

IMG_7399

IMG_7394

DSCN1438A

מינה טומיי מרקט שוכנת ברח' הארבעה 17 בתל אביב

 

 

 

שתפו את הפוסט!