26 באפריל 2024 21:32
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נועה ביסטרו מתחם ניר צוק יפו

את המתחם של ניר צווק ביפו אני מכיר טוב, כבר ביקרתי הקורדיליה, בג'אפה בר וגם בנועה ביסטרו. ניר צוק עצמו הוא איש רב פעלים, שף מוכשר, לאחרונה פתח מתחם הבזאר הקולינרי בירושלים. כמו כן כל שבוע יוצא מגזין עם מתכונים נפלאים ומגוונים בשיתוף שפים נבחרים. ניר הוא אחד השפים העסוקים ביותר במדינה, כותב ספרים, יש לו טור בעיתונות, מופיע בתקשורת בתכניות טלוויזיה לפעמים, ועוד. ניר בעל רזומה ארוך בקולינריה וחשוב לציין שעבד והתמחה בפירות ים ודגים במסעדה בעלת שני כוכבי מישלן. ניר צוק לא ספק אחד השפים הבכירים בארץ. וזה ניכר באוכל, ובמנות שהוא מגיש.

למרות הסמיכות הגיאוגרפית, ניתן לומר בצורה מובהקת כי קיים הבדל ניכר בין " קורדיליה" היוקרתית  לבין "נועה ביסטרו". בעוד קורדיליה היא מסעדת שף בסגנון צרפתי קלאסי על פי עולמו של ניר צוק. נועה ביסטרו היא מסעדה מיוחדת בעיקר בשל האווירה החופשית הנובעת מהמבנה ( חלל) הערבי עותומני עתיק בה היא שוכנת וכמובן " התפאורה" וכן היא נוחה יותר לכיס. וכך הגענו לשם לבחון את העסקיות החדשות בהן התפריט מתחלף לו מדי יום לפי חומרי הגלם מהשוק והנמל, ולפי החשק של ניר צוק…אבל חשוב שתדעו, המטבח הוא אותו מטבח …וכן התפרריט גם מוגש בערב וזה בכלל יתרון גדול

גילוי מאות הייתי אורח המסעדה.

יש שני תפריטים לצהריים וערב אחד ב85 ₪ והשני ב 120 ₪ שניהם אטרקטיביים מעניינים מאתגריים וטעימים. היה לי קשה לבחור מנה עיקרית, אמרתי למלצרית אני רוצה מהכל… אבל זו עסקית ולא ארוחת טעימות ( רמז)..

הפתיחים וראשונות הסועד כאן יכול להזמין רק תגידו למלצרית מה מתחשק: דגים? בשרים? או ירקות? היא כבר תציע לכם את המגוון בהתאם לארוחה.

לחם, חמוצי הבית וחמאה הוגשו מיד כשישבנו כיאות למסעדה שמכבדת את אורחיה. אגב אם לא טעמתם צנונית כבושה או כרוב כבוש בטעם זרעי כוסברה כאן תטעמו.

אני גם הזמנתי קוקטיל נעים, מתקתק ולא משכר ואני לא יודע מה הגישו לי פרט שזה היה נפלא. התחלה טובה להמשך מצוין.

מנות ראשונות שטעמתי סרדינים כבושים על סלט שומר. יש במנה הזו חיבור משלים בין הסרדינים שבבוקר עוד היו ברשת של הדייג ובין השומר. אם אתם בעד טעם של ים זו המנה בשבילכם.

קרפצ'ו עגל היה כבוש במידה הנכונה, שמן זית היה שם בנדיבות, והבשר נימוח כמו ענני כבשה.ניר לא נותן לפרמזן להטעות את הטעם אלא מפזר ביד רחבה מלפפונים מוחמצים מגינה של גמדים.

סלט שורשים על לאבנה מיוחדת עם בטנים היה שונה מחד ושגרתי מאידך, זו אולי המנה הכי חלשה באותו יום.

כנפיים עוף על מצע של חצילים מנה כמו שצריך, גם הצלייה של הכנפיים וגם החצילים היו מעולים.

אבל גולת הכותרת הייתה קרפצ'ו סלק עם בוטנים מסוכרים צלויים. מנה פיצוץ שלוקחת את האחרים בסיבוב. ולכן גם זכתה בפרח סחלב אכיל.

לעיקריות בחרנו בשתי מנות, אחת מתפריט ה 85 ₪: מנה מאוד ותיקה במטבח של ניר צוק: פילה דג בורי, על מצע של קארי עדשים שחורות ואורז. מנה הורסת ( בטעות ניר הציב אותה בתפריט) לעוף עליה. אני חייב להכין קארי כזה בבית, נראה לי שופע כורכום, כוסברה ותוספת קטנות של פול ירוק טרי ועוד. והדג עצמו בטיבול עדין טעים, עסיסי או כמו שאומרים במחוזותינו: מדויק.

אני כאמור רציתי את כל התפריט, למה? כי היה שם תבשיל לחי עם פטריות ויין איך לא ? ריזוטו שרימפס, פילה מוסר על פטריות בשמנת הכל מתפריט ה 120ש"ח ואני בחרתי משהו שעוד לא טעמתי: רביולי ברווז ( קונפי , לא טחון) ברוטב שמנת וקערית פרמזן. ליקקתי את הצלחת. כזה עוד לא אכלתי! גורמה זה ניר.

האספרסו והתה הלכו נהדר עם הקינוחים ( לא נכללים בעסקית אבל הם חוויה מהיצירות של אדוה בן עזר, הקונדיטורית) האמת הקינוחים זה עולם אחר ומעולם אחר, היצירתיות והעוצמה שלהם זו בהחלט חוויה גסטרונומית.

שבעת פלאי השוקולד, יצירת ענק בשוקולד של אדווה הקונדיטורית, טוויל קרמל שקדים שוקולד, מרנג, מקרון, סופלה, שוקולד פלפלים ( פלפל שחור) שוקולד מריר, וואפל פולי קקאו ומסביב אדמה שוקולד. היה חבל לגעת…ולהרוס

היצירה השניה שילובי חגיגת טריו לימונים: גבינה מצופה ג'לי לימון, מרנג על טרטר לימון ומרנג מוס שוקולד, גבינה מצופה שוקולד לבן בניחוח לימון מי יודע או זוכר בדיוק כי כשהסוכרים זורמים בדם החיים שלך סירופ.

כשסיימתי רשמתי סטטוס: חייב לומר לכם, אני מגיע יחסית להרבה מסעדות, היום לנועה ביסטרו של ניר צוק זו הייתה חוויה, לא ידעתי מה לבחור מהתפריט היומי המתחדש כל יום , פשוט אתגר לחוויה קולינרית והטעמים , אין כאלו דברים.

מה ניר ענה? תחפשו. כרגיל ניר והפרויקטים לא היו במסעדה…

שתפו את הפוסט!