27 באפריל 2024 12:11
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"וונג" שמורה קולינרית וייטנאמית תל אביבית עשור לביקור הראשון

עשר שנים אחרי הביקור הראשון בווג המסעדה הוויאטנאמית ולקראת ביקור נוסף אני מעלה כאן פוסט מרתק ומעורר תיאבון. ( לא מצאתי תפריט  עדכני למסעדה אז תבדקו לפני שמזמינים)

"וונג" שמורה קולינרית וייטנאמית תל אביבית

לפני וונג לא ידעו או לא היה נפוץ בארץ באן, מהפכת הבאן החלה כאן ב VONG !

VONG נפתחה ב- 2012 כמסעדה הווייטנאמית האותנטית הראשונה בתל-אביב המגישה Premium Street Food. זו מסעדה קטנה יחסית, מאוד צנועה אבל מי שמכיר אותה מבין שזה מקדש לאוכל ווייטנאמי ששונה מכל האסייתי שהכרנו. זו פעם שניה וודאי לא האחרונה שאני מגיע לאכול כאן וזה אומר המון. הזמנו שולחן וטוב שכך כי המקום מלא. מה אכלנו, חווינו ודעתנו הנה כאן.

המילה VONG בווייטנאמית פירושה "בתוך". בתוך האוכל תמצאו את האהבה הענקית שהמסעדה חולקת למזון ולבני אדם.  VONG היא מסעדה וייטנאמית אותנטית אך עדכנית המשלבת את הטעמים החזקים והחושניים של שווקי וייטנאם בעטיפה מודרנית.  תבלינים אקזוטיים כגון כוכב האניס, זרעי השומר, הבזיליקום התאילנדי, הנענע והכוסברה, רוטב דגים איכותי ומיץ הליים, מביאים את הקסם של וייטנאם אל העיר הגדולה.

בני הזוג ענבר ואיב הקימו את VONG בשדרה המפורסמת ביותר בארץ, רוטשילד, במרכז ההתחדשות של אזור המשלב מרכז עסקים ראשי ביום ואזור בילויים שוקק בערב וייצרו מקום שהוא חוויה במחיר הוגן.

יש כאן אווירה מיוחדת, המטבח הפתוח השוקק אדים, השולחנות המיוחדים והכלים, הציורים על הקירות, המוסיקה והאנשים שנותנים שירות מכל הלב. הייתי כאן ב-2013 והנה והזדמן לי לשוב, כבר אז סימנתי לי מנות מנצחות ייחודיות, כמו דמפלינג סרטנים ובאן בשר. אז באן היה פחות מוכר בארץ עד שכולם שמעו שבמסעדת וונג מגישים לחמניות מאודות – באן.

https://www.youtube.com/watch?v=iRK6mFLIyeE

 

מי שמתרווח על הכיסא ויקח לו את הזמן גם לאכול וגם להביט, יגלה שהקהל שוטף את המסעדה מימין ושמאל והאורחים כמו גם התיירים מתחלפים בקצב שלא נופל מהמוסיקה המושמעת. יש כאן צוות נפלא ובמטבח נבחרת שפים בראשה הבעלים שעובד ללא הרף וניתן לראות כל הזמן את הכנת לחמניות הבאן המאודות ואיך רוקמים את המנות.

 

התפריט מאוד עשיר, יש בתפריט מנות צמחוניות אבל הדגש הוא על מנות לא צמחוניות שמכילות בעיקר עוף, בקר, פירות ים ולצידן מנות צמחוניות ומנות דגים. יש גם  מנות טבעוניות מאוד מגוונות  ובמיוחד המנה של אטריות האורז שתוכננה  כמנה מאוד משביעה.

אז נתחיל!

פתחנו בסלט משותף, מאחר שכבר טעמתי כאן את הפפאיה בחרנו משהו שגילינו כלהיט, (בשקט אספר לכם שאם אתם ממהרים זה כמו מנה עיקרית) :

CHA – CA – LA – VONG זהו סלט שיש בו נתחים של פילה דג רך בתיבול כורכום טרי ויוגורט על מצע אטריות ורמיצ‘לי עם רצועות גזר, מלפפון, נבטים, נענע, אייסברג, בצל סגול, בוטנים, כוסברה וצ‘ילי בעיטור שמיר ובצל ירוק ברוטב לימון-שום-צ‘ילי-רוטב דגים. הדגים מטוגנים או צרובים והצבע, המרקם והטעם יחד עם מגוון הירקות, עשבי תבלין ורוטב הדגים  יוצרים בקערה בה זה מוגש מנה מנצחת, מעודנת ומרעננת.

CHA – CA – LA – VONG

השותפה הצמחונית שליוותה אותי במסע לווייטנאם בחרה להמשיך עם: רול צמחוני  , RESH VEGGIE ROLL זו מנה  שיש בה טוויסט של האגרול המוכר, היא  מכילה רצועות דקיקות של ירקות, חסה אייסברג, אטריות ורמיצ’לי, כוסברה, גזר, מלפפון, עירית ונענע עטופים בדף אורז דק מטוגן, בליווי רוטב צמחוני על בסיס סויה ורוטב הו-צ'י-מין (בסיס בוטנים) שונה ממסעדות אסיאתיות שהכרנו.

RESH VEGGIE ROLL A

אני הזמנתי SHRIMP DUMPLINGS כיסונים מאודים עטופים בבצק טפיוקה שקוף מוגשים בכלי אידוי. זו חוויה  בלתי נשכחת. מומלץ, לעצום עיניים  ולזכור את הטעם שבעננים הקטנים עם בשר סרטנים.

SHRIMP DUMPLINGS

כעת ללחמניות הבאן, היא הזמינה עם דג ואני עם בשר, 2 לחמניות לכל סועד. ה-  BEEF BANH היה נפלא,  בשר בקר ממש טעים שבושל בבישול ארוך שמסביר את הרכות ללעיסה  ובבישול כמובן צ'ילי ובצל ירוק, כוסברה וזה מוגש עם סוג של איולי אסייתי.

BEEF BANH

הבאן השני עם הדג היה טעים אולם היה חסר בו משהו שיקפיץ את הטעם מעבר לדג מטוגן. הלחמנייה מאודה רכה, חוויה למי שלא אכל באן, פילה הדג הלבן  היה קריספי עם תערובת תבלינים אסיאתיים, בצל ירוק, צ‘ילי וכוסברה  ברוטב יוגורט ועשבי תיבול. הרוטב לא מודגש ולא ממש מורגש ובנגיסות האחרונות לדג אין לו נוכחות.

אני המשכתי עם  TOM-CA-CHUA שמוגשת בקערה מדהימה ויש בה טייגר שריפס בתוך רוטב קארי צהוב תוצרת בית עם חלב קוקוס, עגבניות, תמרהינדי, בצל לבן, צ'ילי ירוק וג'ינג'ר, כורכום ועלי קארי טריים. מנה מיוחדת לחובבי פירות ים בקארי. היא מוגשת עם קערת אורז דביק אבל המראה שלו כמו פנינים והטעם נפלא. מישהו במטבח מבין איך מכינים אורז…

TOM-CA-CHUA

השותפה הצמחונית התלבטה מה להזמין, או מנה צמחונית עם טופו אולם המנה חריפה, הרבה מנות חריפות או שמכילות פירות ים אם אינן מכילות בשר והיא  נענתה להמלצה על MUI THOM NAM, זו מנה שבאה בחיבוק עם רוטב אויסטר צמחוני על בסיס פטריות שמעשיר אותה בטעם  וניחוח באופן שלא היכרנו בעבר.  לדעתנו  זו מנה שממש מאפיינת את הניחוחות של המטבח הווייטנאמי, היא עשירה בפטריות ועיקרה אטריות תוצרת בית של השף ג'אנג, איטריות רחבות, עבות ובשרניות שמאוד משביעות (לקחנו חלק ניכר טייק-אווי).

MUI THOM NAM

למרות ששבעתי ביקשתי קוקטייל צונאמי לפתוח בחריפות שלו מקום למנה נוספת והיא דווקא מרק! VIET SEA SOUP קדירת מרק ענקית, חריפה אש!! מלאה בפירות ים, קארי אדום וחלב קוקוס עשיר וארומטי עם פילה דג לבן, טייגר שרימפס ומולים. עגבניות, פיטריות שימג'י טריות, בצל לבן וירוק, גלנגל, קפיר ליים ולמון גראס. מוגש עם כדורי אורז ובשר סרטנים מטוגנים. כדורי האורז האלו הצילו אותי, המתקתקות להם יחד עם המרק השתלבה באופן מושלם, אולם לא הצלחתי לסיים  כי מכבי האש היו כבר בכוננות ל"ג בעומר. מנה נהדרת לחובבי קארי אדום ופירות ים.

VIET SEA SOUP

בקינוחים בחרנו במיס סייגון Ms SAIGON איך אפשר שלא (למי שכבר טעם כאן בננות מטוגנות וטפיוקה), מנה נהדרת, זה מוס מנגו בתוספת שברי מראנג קוקוס, רוטב תפוז, פסיפלורה ומפרש של שוקולד לבן צבעוני מרשים. מנה מרעננת טעימה שמשכיחה את החריף והעומס של המנות שאכלתי.

Ms SAIGON

פינקו אותנו במנה נוספת, קינוח מוזר SABA RINA עוגת שמרים בסירופ בזיליקום, קרם מסקרפונה ורוטב לימון בזיליקום, טוויל שקדים ואבקת מקרון. מוגשת בצנצנת לאמיצים בלבד.

SABA RINA

במסעדה בר קוקטיילים פעיל עם מגוון רחב של משקאות אלכוהוליים, המבוססים על שפע התבלינים והפירות הקסומים של המזרח הרחוק, במחירים אטרקטיביים ו-HAPPY HOUR יומי משכר במיוחד.

במסעדה שירותי Take Away או לבוא לקחת (To Go).

יש כ-70 מקומות ישיבה, מהם 12 ע"י הבר, 30 בפנים ו- 31 בחוץ.

נגיש אבל אין שירותי נכים.

VONG, שדרות רוטשילד 15, תל אביב.

שעות פתיחה: 12:00-24:00

נערך וצולם  ב 2018

שתפו את הפוסט!