26 באפריל 2024 19:29
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מלון אמריקן קולוני – מלון שהוא שמורת טבע וזמן

 

יש בארץ מבחר ומגוון גדול מאוד של מלונות ובמחירים מתאימים, אבל יש מעט מאוד מלונות כמו האמריקן קולוני ( אני מכיר רק אחד דומה והוא המלון הסקוטי בטבריה) .

20140609_ 10- 105733 C

IMG_6865A

IMG_6867B

יש כמה וכמה מעלות למלון אמריקן קולוני שיתכן ואתה הוא האדם שמתאים לו ביותר כמוני לבוא ולהתארח שם:

–        זהו המלון הראשון שנהנה או יועד להיות מלון בירושלים, קודם הוא שימש כארמונו המפואר של הפאשה בירושלים. אז תרשמו להתארח בארמון ולהרגיש מלך.

–        למלון ארוחת בוקר לא כשרה, עם מזנון עשיר, ואני חייב לציין מתוך טעימה שמדובר במוצרים איכותיים במיוחד ובמגוון שלא ראית בכל מלון אחר, אז תרשמו לכם שלא רק בשביל אגג אנד בייקון אלא פלאפל וחומוס ודג סלמון      מהרמה הכי גבוהה וגבינות ומאפים ועוד המון שקצרה היריעה

–        החדרים גבר אמרתי במו של ארמון, כי זה ארמון

–        הארכיון ( עוד נפרט ) אבל יש שם ארכיון, ככה קוראים למוזיאון של מלון עם " חתיכת" היסטוריה

–        הגן הבוטני, אני לא יודע אם " ברוך הגנן אומר לכם משהו" אבל יש כאן גן של עשבי תבלין עצי פרי ושאר צמחי מאכל שאין דוגמתו בשום מלון.

 DSCN0373

בריכה קרדיט מיקלה בורסטו-עוזיאל

יחצ מיקלה בורסטו-עוזיאל

אז תחשבו על היתרונות האלו שראיתי והפנמתי בביקור של 2-3 שעות שהסתובבתי שם במסגרת סיור היכרות.

ותחשבו שכעת, ממש כעת בקיץ זה תוכלו להתארח שם בעלות של 1200 ₪ ללילה בחדר סופריור (יחיד או זוגי), על בסיס ארוחת בוקר, כולל חדר כושר, בריכה מחוממת, סאונה, אינטרנט חופשי וחניה חינם.

1500 ₪ ללילה בחדר דלאקס פאשה (יחיד או זוגי), על בסיס ארוחת בוקר, כולל חדר כושר, בריכה מחוממת, סאונה, אינטרנט חופשי וחניה חינם.

 

 IMG_6779H

IMG_6783A

IMG_6784A

IMG_6785

IMG_6774A

אישית חזרתי מחופשה גלילית ואין מתאים לי יותר מלהתארח בירושלים כעת

הלו, אפשר את הקבלה?

IMG_6729

IMG_6723

DSCN0361

המלון שוכן במבנה עותומני שנרכש על ידי קהילה נוצרית משיחית שציפתה לחזון אחרית הימים בירושלים, תולדות הקהילה והיסטוריה נמצאים בארכיון החדש שנפתח לקהל. המושבה האמריקאית( The American Colony) הייתה מושבתה של קהילה אמריקאית שוודית אוטופית שנוסדה בירושלים שהוקמה בסוף המאה ה-19. הקהילה הורכבה מנוצרים פרוטסטנטיים דבקי אמונה שדגלו בערכי השיתופיות, הסוציאליזם אשר עלו לישראל ממקומות שונים בעולם (שוודיה, מרוקו, הודו וכו') וראו את ייעודם בעיסוק בצדקה וחסד למען תושבי העיר. בני הקהילה התגוררו בשכונה במזרח ירושלים. לימים הפכה שכונת מגוריהם למלון אמריקן קולוני המפורסם שבעיר. מייסדת הקהילה הינה אנה סטנפורד.

קרדיט-מיקלה-בורסטו-עוזיאל
קרדיט-מיקלה-בורסטו-עוזיאל

IMG_6777I

 

יש במלון שילוב עם היסטוריה, עם ירושלים

על הארכיון: בעקבות מותה של ולנטיין וסטר, דמות אייקונית בהיסטוריה של המלון ונצר למייסדי המושבה, שדאגה לשמר את האוספים ההיסטוריים לאורך 40 שנה, הוחלט להקים עבור הארכיון מקום משלו בדירתה לשעבר של הגברת וסטר. הארכיון כולל חדר קריאה למבקרים, אשר יכולים לעיין בפריטים המקוריים ויוכלו בעתיד גם לצפות בהעתקים הדיגיטליים שלהם (עבודה שנמצאת בעיצומה).

 IMG_6858

האוסף הקיים בארכיון משלים אוספים חשובים נוספים המתעדים את ההיסטוריה של המושבה האמריקאית, שהמרכזי שבהם הוא האוסף הנכבד של ספריית הקונגרס בוושינגטון. אוספי הארכיון נעים בין 1840 ל-2008 והם כוללים 16 אלף מסמכים המתארים את חיי הקהילה, אוסף בוטני של אלפי זני עשבים מיובשים אשר נחשב לאוסף הגדול ביותר במזרח התיכון בשנות ה- 30, ולאוסף הראשון בגודלו בישראל.

 IMG_6861

IMG_6852

IMG_6847

IMG_6845

בארכיון ניתן למצוא גם את אוסף אלבומי תצלומים הגדול ביותר בעולם של מחלקת הצילום של אמריקן קולוני. האוסף כולל תצלומים של חיי הקהילה בירושלים, אורח החיים הכללי בעיר במחצית הראשונה של המאה העשרים, אלפי תמונות של מאורעות שונים בישראל ובמזרח התיכון באותם השנים. בנוסף, ניתן למצוא בארכיון גם נגטיבי זכוכית, כתבי יד, פריטי אומנות ומלאכת יד, מפות, מסמכים משפטיים, פריטים ארכיאולוגיים, ספרים, תווים ועוד.

בארכיון 16 אלף מסמכים המתארים את חיי הקהילה, אוסף בוטני מיובש הנחשב לגדול ביותר במזרח התיכון בשנות ה- 30, תמונות של המאורעות הגדולים ביותר במחצית הראשונה של המאה ועשרים כתבי יד, עשרות רבות של פריטי אומנות ומלאכת יד, מפות, פריטים ארכיאולוגיים, ספרים ועוד.

 

עם בוא הקיץ, יערוך המלון לראשונה לאורחיו סיורים בפינות נסתרות בחדרי המלון ויספר את סיפור הקמתו של מלון אמריקן קולוני בירושלים. הסיור יכלול מעבר בין חדרים שונים במלון, ביקור בגינת הירק הפסטורלית וסיור בארכיון ההיסטורי הנמצא במלון. בסיור ישמעו האורחים סקירה היסטורית על החיים בירושלים במחצית הראשונה של המאה העשרים, חיי המושבה האמריקנית וסיפורו של הפאשה שהתגורר במבנה המלון, כשעוד היה ארמון. בנוסף, ישמעו המשתתפים סיפורים על אורחים מפורסמים שלנו במלון. הסיורים יינתנו בחינם ויתקיימו עבור אורחי המלון בשפות אנגלית, עברית וערבית.

קרדיט-מיקלה-בורסטו-עוזיאל
קרדיט-מיקלה-בורסטו-עוזיאל

לפני הסיור התיישבתי לארוחת בוקר שאני מדרג אותה בין הטובות שיש ובעיקר בגלל השונות, האיכות, הטעמים ואוכל הטעים.

הקיץ, יפתח מלון אמריקן קולוני את בר הקיץ של המלון ב- 1 ליוני. בר הקיץ, המציע מגוון של קוקטיילים קיציים מיוחדים, מנות ברביקיו ותפריט עשיר מן המטבח האיטלקי, עבר אשתקד שיפוץ מקיף בעלות של כמיליון וחצי שקלים והפך מאז לאחד הברים המחוזרים בעיר. בין המנות בתפריט תוכלו למצוא מרקי קיץ קרים, פוקצ'ות, מבחר בשרים שיובאו במיוחד מאיטליה, ופיצות שף מיוחדות עם תוספות שונות.

20140609_110513D

DSCN0359

IMG_6733

ראשית בארוחת הבוקר תוכלו להנות מפיתה ערבית עם לאבנה וזעתר וכל טוב שנעשית מול עינכם, טרי, טרי

המזנון ענק ומגוון, גבינות רכות וקשות מהמשובחות שיש, ירקות וסלטים, נקניקיות ונקניקים, פירות ואפילו דובדבנים בעונה, דגים מלוחים, כבושים וסלמון משובח עם צלפים.

DSCN0338 DSCN0339 DSCN0350 IMG_6736 IMG_6737 IMG_6744

DSCN0346

פלאפל של ירושלים העתיקה של פעם לצד ביצים וביציות וגם בייקון משובח שבמשובחים. חומוס וסלט חצילים , לחמים עוגות ומאפים ומיצים טבעיים לצד שתיה חמה ובטח לא צילמתי ולא הצלחתי לאכול הכול. ואם סתם בא לכם ארוחת בוקר שתחזיק אתכם כל היום אז ב120 ₪ תתקבלו בכבוד של מלכים . תוכלו לשבת בחוץ בגן או בפנים, כי חיים רק פעם אחת … אתם יודעים.

IMG_6750 IMG_6739 IMG_6748 IMG_6749

אחרי האוכל שמנו פעמינו לגן הירק עם צמחי התבלין והמאכל הפירות ועוד, פרט לצילומים שבקושי משדרים את העוצמה והתרומה לנפש ולנשמה, יש כאן חוויה קולינרית ( אפשר לטעום עלים),יש כאן יציאה מהנוף האורבני שמאפיין את ירושלים של היום לזמן איכות.

IMG_6829

DSCN0368

בקיצור בואו איתי לסיור קצר בגן

בשנה שעברה נבחר מלון אמריקן קולוני בירושלים למלון הבוטיק המועדף ביותר בישראל לשנת 2013 על פי ארגון התיירות הנחשבWorld Travel Awards . המלון אירח בעבר ידוענים הנמנים על שמנה וסלתה של החברה העולמית. בין אורחיו הידועים של המלון: טוני בלייר, ריצ'רד גיר, בוב דילן, סר וינסטון צ'רצ'יל, ג'ורג'יו ארמאני ועוד.

IMG_6838 food_0613_07 קרדיט מיקלה בורסטו-עוזיאל (2)

 IMG_6759

IMG_6769

IMG_6730

כעת זה אני, ואתה ואתם שיכולים להירשם כאן כאורחים במחיר שווה לכל נפש ולהרגיש את טעם החיים של המלכים והנשיאים.

שתפו את הפוסט!