28 באפריל 2024 9:50
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רוצים לצאת למסע קולינרי עם גורדון רמזי החוזר להגיש הרפתקאות נועזות בסדרת המסעות הקולינאריים שלו ברחבי העולם

גורדון רמזי חוזר להגיש הרפתקאות נועזות בסדרת המסעות הקולינאריים שלו ברחבי העולם!

בעונה השלישית של "גורדון רמזי מבשל הרפתקה" GORDON RAMSAY: UNCHARTED

החל מ-1.8 בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק רמזי מעלה את החום ויוצא למסעות ב- פורטוגל, קרואטיה, מקסיקו, טקסס, פורטו ריקו, איסלנד ועוד.

Portugal – Gordon Ramsay (L) and Chef Kiko Martins during the final cook. (Credit: National Geographic/Justin Mandel)

גורדון רמזי שורך את מגפיו, אוחז בסכינים ומתארגן לצאת שוב למסע בעונה החדשה –"גורדון רמזי מבשל הרפתקה – עונה שלישית"; שף הכוכבים, בעל כוכבי המישלן וספורטאי "איירון-מן" ממשיך בהרפתקה שלו ברחבי העולם במרדף הבלתי נלאה אחר השראה קולינרית. פרק הבכורה של הסדרה, בת ה-8 פרקים, ישודר ב-1 באוגוסט בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק.

"בתקופה חסרת תקדים זו, הסדרה מספקת מפלט מרגש המאפשר לחקור את העולם בבטחה מהבית, והשראה לנסות טעמים וטכניקות בישול חדשות ממומחי המזון שאני פוגש לאורך המסע שלי," אמר גורדון רמזי. "העולם הוא מקום עצום עם היסטוריה מגוונת, ואנחנו רק מתחילים לחשוף את הטעמים הנועזים ביותר שיש לכדור הארץ להציע."

בעונה הקרובה רמזי יוצא לדרך, וסועד את דרכו דרך פורטוגל, קרואטיה, מקסיקו, טקסס, מיין, פורטו ריקו, איסלנד והרי הסמוקי שבאמריקה. הוא חורג מגבולות המפה ומהמתכונים המוכרים כדי לגלות מטבחים גלובליים ומנהגים קולינריים ייחודיים. הוא רועה עדרי בקר ברכיבה על סוס ובעזרת מסוק, וצד נחש עכסן ארסי בערבותיה הנידחים והמבודדים של טקסס. הוא מתמודד עם גלי ים אימתניים בחיפוש אחר סרטנים הנצמדים לקו החוף הסלעי של פורטוגל ונאבק כדי לעמוד בקצב של צוות דייגי לובסטרים בחופיה הסוערים של מיין. הוא נלחם על חמצן בזמן צלילה חופשית בחיפוש אחר רכיכות מקומיות בקרואטיה, גולש במורד מפל מסוכן וחותר בקיאקים לאורך מפלים גועשים בלב הרי הסמוקי בארה"ב.

Michigan – L to R: Gordon Ramsay and chef James Rigatogo go head-to-head during the final cook in Michigan. (Credit: National Geographic/Justin Mandel)

בהדרכת מומחים מקומיים ואושיות אוכל שהוא פוגש לאורך הדרך, רמזי לוקח חלק במנהגים קולינריים ולומד על טעמים חדשים ומעדנים טריים הייחודיים לכל אזור. כל מרכיב שהוא קוטף, תבשיל שהוא טועם ואדם שהוא פוגש יעודד אותו ליצור מתכון מאפס, שנועד לייצג את ליבה של אותה תרבות. כל פרק מסתיים בכך שרמזי מאתגר את עצמו במהלך בישול גדול אחרון עם אושיית אוכל מקומית לצידו, כשהם מכינים ארוחה משותפת למקומיים שפגש במהלך מסעו.

 

תקציר הפרקים:

טקסס

1.8 בשעה 21:00

TX – Gordon Ramsay adds a dry rub to ribs before grilling them during the final cook in Texas. (Credit: National Geographic/Justin Mandel)

גורדון רמזי יוצא אל אזורי הפרא של דרום מרכז טקסס ופוגש כמה טיפוסים קשוחים ומחוספסים מהם הוא לומד מה זה אומר להיות בן "מדינת הכוכב הבודד". הוא רועה עדר בקר בעזרת מסוק, צד נחש עכסן ארסי בערבות טקסס הנידחות ויוצא לצייד ליילי של חזירי בר פולשניים ואכזריים. הוא יצטרך להתחשל ולרדת לעומק הדברים אם בכוונתו להוכיח לג'סטין יו, שף עטור פרסי 'ג'יימס בירד' ולקבוצת המקומיים שיש לו את מה שדרוש כדי לבשל את דרכו במדינתם.

 

פורטוגל

8.8 בשעה 21:00

Portugal – Gordon Ramsay (center) learns from Mr. GonÁalo (L) and Helder Cunha (R), how posts, made from the reeds that surround the vineyard, are used to lift the vines from the sand they are grown in to get air and dry. (Credit: National Geographic/Justin Mandel)

גורדון רמזי מגלה את נופה המחוספס של פורטוגל, שבה אורח החיים הפשוט ניכר במטבח הנפלא של המדינה. גורדון מנהל מרדף אחר חזירים שחורים בחווה כדי להאכיל אותם, מתמודד באומץ מול גלי ים מתנפצים בחיפוש אחר סרטנים הנצמדים לקו החוף הסלעי ויוצא אל הים הפתוח כדי לדוג את דגי הסרדין האייקונים. הוא יצטרך להפשיל שרוולים ולהיות במיטבו כדי להביס את השף המקומי, קיקו מרטינס, בסעודה אפּית שהוא מכין לכבודו של ראש עירית נזרה.

 

מיין

15.8 בשעה 21:00

 

Rockland, ME – Chef Melissa Kelly (L) checks on her clams steaming under seaweed while Gordon Ramsay tends to his clam and lobster stew during the final cook. (Credit: National Geographic/Justin Mandel)

גורדון רמזי לומד למה נקראת מיין שבארה"ב "בירת הלובסטרים של העולם". לאורך קו החוף הסלעי, הוא נאבק לעמוד בקצב של דייגי הלובסטרים, צולל בחיפוש אחר צדפות, מלקט קונכיות, תר אחר מזון ימי במים הקפואים ובוחן את כישוריו כחוטב עצים. האם יוכל לזכות במעמד של בן מיין קשוח כשהוא בוחן את כישוריו הקולינריים אל מול האגדה המקומית מליסה קלי, שזכתה כבר פעמיים בפרס 'ג'יימס בירד'?

 

קרואטיה

22.8 בשעה 21:00

Croatia – (Credit: National Geographic/Justin Mandel)

גורדון רמזי נוסע אל חצי האי הבתולי איסטריה שבקרואטיה, בחיפוש אחר מרכיבים המתחרים במיטב הרכיבים האיטלקיים שאיכותם ברמה עולמית. הוא נלחם על חמצן תוך צלילה חופשית בה הוא מנסה ללכוד רכיכות מקומיות, מסכן את גאוותו בניסיון לדוג דיונון נדיר ורודף אחר עזים כדי לזכות בגבינות ואחר אתונות – בשביל חלב. הוא לומד את הסודות למציאת פטריות כמהין משובחות וליצירת שמן זית ייחודי לפני שהוא בוחן את כישוריו החדשים אל מול השף המקומי דויד סקוקו.

 

פורטו ריקו

29.8 בשעה 21:00

Puerto Rico – Ian (L), Gordon Ramsay (center) and Suley (R) discuss plowing with oxen in Puerto Rico. (Credit: National Geographic/Justin Mandel)

גורדון רמזי חוקר את האי הקסום פורטו ריקו, מהים הכחול הבהיר ועד להרים הירוקים בלב האי. לאורך הדרך, הוא לומד על תוצאותיו ההרסניות של הוריקן מריה שפקד את האי ב-2017, ואיך המחסור באוכל גרם למקומיים לחתור לעצמאות תזונתית. בהרפתקה אפּית זו, יוצא גורדון לדייג בעזרת חנית, טס במסוק למטע קפה אורגני, וגולש במורד מפל מים בחיפוש אחר סרטני נהרות. לאורך המסע מארח אותו השף הגולש והנינוח חוזה אנריקה, שנותן גז בבישול הסעודה המסכמת.

 

הרי הסמוקי

5.9 בשעה 21:00

NC – Gordon Ramsay gets a crash course in moonshine while visiting the Great Smoky Mountains of North Carolina. (Credit: National Geographic/Justin Mandel)

גורדון רמזי נדחק אל קצה גבול היכולת שלו בהרי הסמוקי שבאמריקה. במסעו לחשוף את הסודות הקולינריים הכמוסים של האזור, גורדון חייב לגלוש במורד מפל מים מסוכן, לחתור בקיאק דרך זרמי מים סוערים, ולצאת למסע למעמקי היער, בניסיון למצוא את המרכיבים הטעימים ביותר ברכס ההרים המדהים הזה. יריבו הקולינרי בבישול הסעודה הגדולה הוא השף וויליאם דיסן, שמוכר כאחד מטובי השפים הדוגלים בטרנד הקיימות, ומכיר את ההרים, הנהרות והיערות כמו את כף ידו.

 

איסלנד

12.9 בשעה 21:00

Iceland – Rain falls as Gordon Ramsay grills fresh salmon during the final cook in Iceland. (Credit: National Geographic/Justin Mandel)

גורדון רמזי יוצא אל ארץ האש והקרח בעונת הקיץ האיסלנדי כדי ללמוד טכניקות בישול סודיות שעושות שימוש בנוף הוולקני. בנהר קרח הוא מנסה לדוג סלמון פראי ומבשל לחם בתוך אדמה המחוממת באופן גיאותרמי לפני שהוא יוצא צפונה לאזור הפיורדים המאוכלס בדלילות. לאחר טעימה של כריש מותסס וצלילה בחיפוש אחר צדפות בפיורדים הקפואים, הוא מצטרף לשף הראשון שזכה בכוכב מישלן, ראגנאר אייריקסון, לסעודה שנערכת בסופת גשמים.

 

מקסיקו

19.9 בשעה 21:00

גורדון רמזי מגלה את הסודות הקולינריים של אזור אואחאקה האגדי, בו שולט המולה, רוטב מקסיקני עשיר בטעמים. בנוסף ללימוד הכנת שכבות שוקולד ורוטב צ'ילי, גורדון צריך לרדת בסנפלינג מצוק בחיפוש אחר תולעי החמאה הטעימות, לקצור את שקי הדבש מנמלים מתחפרות ולהדוף צרעות זועמות בחיפוש אחר הזחל הנחשק שלהן. במאמציו להשתוות לשף המהולל של מקסיקו סיטי, גבריאל קמארה, הוא עוסק גם בתהליך הפיזי המייסר של קצירת צמחי אגבה להכנת המשקה המקסיקני מסקל.

 

מופק על ידי 'סטודיו רמזי' עבור נשיונל ג'אוגרפיק. מטעם סטודיו רמזי, המפיקים הראשיים הם גורדון רמזי, ליסה אדוורדס, ג'ון קרול וטום וויליס. מטעם נשיונל ג'אוגרפיק, המפיקה הראשית היא בטסי פורהאן, סגן נשיא ההפקה הוא קווין מוהס ואלן איירס הוא סגן נשיא בכיר להפקה ופיתוח.

שתפו את הפוסט!