27 באפריל 2024 1:40
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"המדריך לרוצח", דרמת המתח המשפטית המצליחה

מועמדת לפרס "גלובוס הזהב" 2015

הסדרה החדשה המצליחה ביותר של עונת הסתיו

מהיוצרת של "האנטומיה של גריי" ו"סקנדל" שונדה ריימס

"המדריך לרוצח", בכיכובה של המועמדת לאוסקר

ויולה דייוויס- החל מה-4.1 ב-HOT3 ו-HOT VOD

 How To Get Away With Murder

נתון יוצא דופן של 20 מיליון איש צפו בפרק הבכורה של סדרת המתח של רשת "ABC". הדרמה, שעוקבת אחר פרופסורית למשפטים ותלמידיה שהופכים מעורבים בעלילת רצח, הייתה להשקה החזקה ביותר של העונה, זכתה לשבחים מהמבקרים וגרפה מועמדויות לפרסים

 

"המדריך לרוצח", דרמת המתח המשפטית של רשת "ABC" וחברת "Disney", היא ללא ספק הסדרה החדשה החזקה ביותר בארה"ב.

 

מאחורי סדרת המסתורין עומדת שונדה ריימס, יוצרת "האנטומיה של גריי" ו"סקנדל", ומי שכונתה לא פעם "האישה החזקה ביותר בטלוויזיה". למעשה, "המדריך לרוצח" הושקה בערב שידורים שכולו מוקדש לסדרות מבית ההפקות המשגשג של ריימס. אל ריימס חברו ביצירת הסדרה שותפיה לכתיבת "האנטומיה של גריי" ו"סקנדל" בטסי בירס ("קזנובה") ופיטר נוולק, וכן ביל ד'אליה ("הבית הלבן, "בוסטון ליגל").

 

אך את מרב תשומת הלב משכה מי שמובילה את הסדרה, שחקנית הקולנוע המוערכת ויולה דייוויס, שלאורך הקריירה העשירה שלה כיכבה בסרטים "העזרה", "טראפיק", "סולריס", "אסירים", "המשחק של אנדר", "קרוב להפליא ורועש להחריד", "הרחק מגן עדן" ו"לאכול להתפלל לאהוב". דייוויס הייתה מועמדת פעמיים לפרס האוסקר וזכתה בשני פרסי "טוני" (דייוויס הייתה השחקנית השחורה השנייה לזכות בפרס), היא נכללה ברשימת 100 האנשים המשפיעים בעולם של "Time", וקיבלה כוכב בשדרת הכוכבים בהוליווד. בשנה הקרובה היא תככב בלא פחות מארבעה סרטים מצופים.

 

לא פחות מ-20.3 מיליון איש צפו בפרק בכורת הסדרה, והפכו אותו – מלבד לתוכנית הנצפית של הערב – להשקה החזקה ביותר של עונת הסתיו. בעקבות הנתונים הגבוהים, והפיכתה של "המדריך לרוצח" לסדרה החדשה הכי מדוברת ברשתות החברתיות, באוקטובר האחרון הוזמנה עונה מלאה של הסדרה. היא גרפה את פרס מכון הקולנוע האמריקאי, ולאחרונה הוכרז כי היא מועמדת לפרס "גלובוס הזהב" על משחקה של דיוויס, וכן שני פרסי "People's Choice".

 

ב"המדריך לרוצח" מגלמת דייוויס את אנליז קיטינג, פרופסור מבריקה לפלילים, שמייצגת את הפושעים הגדולים ביותר ותעשה כל שביכולתה כדי להוכיח את חפותם. על פניו, נדמה שלאנליז יש הכל – קריירה מוצלחת, תדמית זוהרת ובעל אוהב, סם (טום וריקה, "חלום אמריקאי"). השנה, כבכל שנה, היא בוחרת מקבץ סטודנטים מבטיחים ומעסיקה אותם בחברת עורכי הדין שלה. לעבוד עם אנליז זו הזדמנות של פעם בחיים, כזו שיכולה לשנות את מסלול חיי התלמידים לעד. מה שבסופו של דבר קורה, כאשר הם מוצאים את עצמם מעורבים בעלילת רצח שתזעזע את האוניברסיטה כולה. כעת, הם צריכים ליישם את החומר הנלמד גם בחיים האמיתיים.

 

המבקרים החמיאו לסדרה החדשה והרעיפו שבחים על הופעתה של דייוויס. ב"אנטרטיינמנט וויקלי", שהעניקו לסדרה את הציון 100, כינו אותה "המותחן החדש הכי ממכר בטלוויזיה. הופעת משחק עוצמתית ורבת רבדים של דייוויס. "המדריך לרוצח" מהנה, הדיאלוג חריף והשתלשלות הרמזים בנויה במומחיות". ב"טי וי גייד" נכתב "זו התוספת המושלמת לאימפריה של שונדה ריימס. היא מענגת, עסיסית וממכרת באופן מידי. הטון מהיר, הדיאלוג שנון, הדמויות מוקצנות והעלילה מלאה בטוויסטים. דייוויס מסורה ומלאת תשוקה. כיף פנטסטי". ב"לוס אנג'לס טיימס" נכתב "דייוויס מעניקה מהרגע הראשון דמות אניגמטית ונהדרת, מגנטית ומעוררת אימה, וכמו התלמידים, הצופה עוקב אחרי כל מילה שלה. הקצב של "המדריך לרוצח" מעורר הערצה".

 

ב"וושינגטון פוסט" נכתב שהיא "מספקת את הצורך של הקהל במהירות ובהפתעות שלה. מתח מענג. דייוויס מביאה את כל כולה לתפקיד". "ניו יורק מגזין" כתבו """המדריך לרוצח" טובה בדיוק כמו שציפיתם. דייוויס מחשמלת, והסדרה מפיחה חיים בז'אנר הפרוצדוראלי. היא מהירה, נבונה ומהנה". ב"וראייטי" נכתב "דייוויס כל כך נוכחת שהשתתפותה לבדה היא סיבה טובה לצפות בסדרה. ריימס מוכיחה שוב שהיא מסוגלת להכל, עם כלים מותחים וקצב מצוין. הצוות החלומי של ריימס ודייוויס הוא מספיק כדי לרצות לראות לאן זה מתפתח". ב"ניו יורק טיימס" נכתב "פרק הבכורה נבנה בחוכמה. זו מעשיית רצח מסתורית וסקסית, מבטיחה, חלקלקה ומורטת עצבים".

 

לצדה של דייוויס, מככבים בסדרה בילי בראון ("קלוברפילד"), אלפרד אנוך ("הארי פוטר"), ג'ק פלהי ("זעם"), קייטי פינדליי ("The Killing"), איה נאומי קינג ("ארבע"), מאט מקגורי ("כתום זה השחור החדש"), קרלה סוזה, צ'רלי וובר ("90210"), ליזה ווייל ("בנות גילמור", "סקנדל"), טום וריקה ואליסיה ריינר ("כתום זה השחור החדש"). לתפקידי אורח צפויות להגיע זוכת האוסקר מרשה גיי הארדן ("מיסטיק ריבר") והמועמדת לאוסקר, וזוכת ה"טוני" וה"אמי" סיסלי טייסון ("העזרה").

 

החל מה-4.1, ימי ראשון, בשעה 21:30, ב-HOT3 וחינם ב-HOT VOD

שתפו את הפוסט!